خانهاخبار
هواپیمای جنگنده مستقل از خلبان بوئینگ سال آینده وارد آسمان می‌شود

هواپیمای جنگنده مستقل از خلبان بوئینگ سال آینده وارد آسمان می‌شود

این جت برای کشور استرالیا و به منظور کاهش خطای انسانی ساخته شده است.
۱۳۹۷/۱۲/۱۵

طبق پیش بینی‌ها انتظار می‌رود تا هواپیمای جنگنده خودران بوئینگ در سال 2020 در آسمان به پرواز در آید. این هواپیما به منظور پرواز در کنار جت‌های دارای خدمه در طی جنگ‌های هوایی طراحی شده است. همچنین تست‌های هشدار اولیه، جمع آوری اطلاعات، نظارت و شناسایی را نیز انجام خواهد داد.

image

 

این هواپیما که با عنوان سیستم نیروی هوایی بوئینگ شناخته می‌شود و به کاهش برخی از خطرات در شرایط جنگی کمک می‌کند، قادر خواهد بود در مسیرهای طولانی بدون دخالت خلبان پرواز کرده و نسبت به هواپیماهای جنگی دیگر، مقاومت بیشتری را در جنگ‌های هوایی از خود نشان دهد. همچنین در زمان مشابه می‌تواند اطلاعات بیشتری را جمع آوری و پالایش نماید. این هواپیما اولین جت جنگی است که تمامی مراحل طراحی و توسعه آن طی یک دهه اخیر توسط استرالیا انجام پذیرفته است.

image

 

بوئینگ هزینه‌های مربوط به این پروژه را منتشر نکرده است، اما ادعا می‌کند که هزینه این جت از یک جت جنگنده معمولی پایین‌تر بوده است. این هواپیما دید جدیدی را برای فروشندگان هواپیما در سراسر جهان بوجود خواهد آورد. ارتش آمریكا نیز بدون توجه به سطح کار خود، علاقمند به استفاده از این نوع هواپیما خواهد بود. این هواپیما در سال 2017 به عنوان بخشی از برنامه Wideman Loyal طراحی شد که هدف آن طراحی و توسعه یک هواپیمای بدون سرنشین بود. هدف از این برنامه در نهایت پرواز هواپیماهای بدون سرنشین در سال 2030 می‌باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)