خانهاخبار
تسلا مدل Y در تاریخ 14 مارس معرفی می‌شود

تسلا مدل Y در تاریخ 14 مارس معرفی می‌شود

تسلا در تاریخ 14 مارس از خودروی تسلا مدل Y رونمایی می‌کند. این موضوع توسط ایلان ماسک اعلام شده است.
۱۳۹۷/۱۲/۱۴

تسلا مدل Y در تاریخ 23 اسفند در استودیوی طراحی این شرکت در لس آنجلس در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک در توییتر این موضوع را اعلام کرده است. بر اساس اعلام ماسک، این خودرو در مقایسه با تسلا مدل 3، 10 درصد بزرگتر بوده و همچنین 10 درصد قیمت بالاتری نسبت به آن دارد. تسلا مدل Y به عنوان خودروی SUV اقتصادی تسلا به تولید می‌رسد و به احتمال زیاد نسخه کوچک‌تر تسلا مدل X است.

بر اساس اطلاعاتی که تا به امروز در فضای مجازی منتشر شده، این خودرو دارای 75 درصد قطعات مشترک با تسلا مدل 3 است و انتظار می‌رود دارای موتور یکسان با این خودروی سدان نیز باشد. با توجه به این موضوع که با یک خودروی شاسی بلند روبه‌رو هستیم، انتظار داریم برد آن در مقایسه با تسلا مدل 3 کمتر باشد.

image

تسلا به این موضوع اشاره کرده که در زمان رونمایی از این خودرو، به حضار اجازه می‌دهد با آن به صورت آزمایشی رانندگی کنند. ایلان ماسک وعده داده در زمان معرفی تسلا مدل Y، مشخصات کامل و همچنین قیمت آن را در اختیار عموم مردم قرار دهد. توسعه تسلا مدل Y چندین سال به طول انجامیده است. در گذشته به این موضوع اشاره شده بود که برای تسلا مدل Y یک پلتفرم جدید توسعه پیدا می‌کند؛ با این حال انتظار می‌رود برای کاهش هزینه‌ها، این خودرو با پلتفرم تسلا مدل 3 به تولید برسد.

image

در گذشته شاهد انتشار دو تصویر از این خودروی شاسی بلند در فضای مجازی بودیم. خودروی موجود در این دو تصویر فاقد آینه‌های جانبی است. این احتمال وجود دارد که تسلا در نمونه نهایی به جای آینه‌های جانبی استاندارد، از دوربین استفاده کند. برخی شرکت‌ها محصولات خود را با این سبک طراحی و روانه بازار کرده‌اند. برای آشنایی کامل با این خودروی موردانتظار تنها باید چند روز دیگر صبر کنیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)