خانهاخبار
گوگل از حذف اپلیکیشن جنجالی دولت عربستان امتناع کرد

گوگل از حذف اپلیکیشن جنجالی دولت عربستان امتناع کرد

حضور اپلیکیشن نظارتی Absher در گوگل پلی و اپ استور صدای خیلی از گروه‌های حقوق بشری را درآورده و خیلی‌ها خواستار حذف این اپلیکیشن از استورهای مربوطه هستند، اما گوگل از انجام این کار امتناع کرده است.
۱۳۹۷/۱۲/۱۲

چندی قبل به شما گفتیم که اپلیکیشن Absher صدای خیلی از گروه‌های حقوق بشری و حقوق زنان را درآورده است. به دنبال درخواست چند تن از نمایندگان کنگره آمریکا از جمله نماینده کالیفرنیا، جک اسپایر، مبنی بر حذف اپلیکیشن متعلق به عربستان سعودی از گوگل پلی و اپ استور، حالا گوگل اعلام کرده که قصد حذف کردن این برنامه را ندارد. این نرم‌افزار موبایلی به مردان سعودی اجازه می‌دهد فعالیت‌ها و مسافرت‌های زنان و کارگران مهاجر خود را کنترل کنند. با این حال، این غول بزرگ دنیای تکنولوژی می‌گوید Absher هیچ کدام از قوانین و مقررات فروشگاه اپلیکیشن‌های آن‌ها را نقض نکرده است.

اپل اما در تاریخ ۲۸ فوریه به اسپایر اعلام کرده که همچنان مشغول ارزیابی اپلیکیشن مذکور است. در عین حال، دولت عربستان سیاست‌مداران و منتقدان را به برپایی کمپین‌های سیستماتیک برای زیر سوال بردن اهداف خدمات اپلیکیشن Absher و سیاسی کردن مصارف آن متهم کرده است.

Absher برنامه‌ای است که به جز خدمات فوق کاربردهای متنوعی دارد و در صورتی که از کار بیفتد فعالیت سایر خدمات آن مختل خواهد شد. علاوه بر این، چنان‌چه این اپلیکیشن از گوگل پلی حذف شود، کاربران همچنان می‌توانند فایل APK آن را دریافت و نصب کنند. اما از طرفی این شرکت‌ها نمی‌خواهند حمایت سیاست‌مداران آمریکایی و اروپایی را از دست بدهند. بنابراین باید دید که در نهایت از این شرایط پیچیده چه حاصلی به دست خواهد آمد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)