خانهاخبار
پرچمدار ارزان P30 Lite در پایگاه TENAA فاش شد

پرچمدار ارزان P30 Lite در پایگاه TENAA فاش شد

هوآوی در نظر دارد در کنار پرچمداران P30 و P30 Pro خود یک مدل مشابه اما ارزان‌تر را به نام P30 Lite معرفی کند. تصاویر زنده این گوشی توسط پایگاه TENAA منتشر شده و طراحی ظاهری‌اش را فاش کرده است.
۱۳۹۷/۱۲/۱۲

هوآوی در سال‌های اخیر اغلب سری پرچمداران P خود را در سه مدل معرفی کرده است و به نظر می‌رسد که سال 2019 هم از این روند مستثنی نخواهد بود. بدین ترتیب انتظار می‌رود که در کنار گوشی‌های سطح بالای P30 و P30 Pro امسال شاهد رونمایی از P30 Liteه م باشیم. به دنبال انتشار شایعه‌های متعددی بر همین مبنا حالا آژانس رگولاتوری چینی TENAA تصاویر زنده از یک گوشی مرموز هوآوی را منتشر کرده است که با توجه به طراحی ظاهری‌اش به نظر می‌رسد همان P30 Lite باشد.

دوربین اصلی سه گانه با قیمت عرضه مناسب

P30 Lite از نظر طراحی ظاهری آنقدر هم متفاوت از دو مدل سطح بالای دیگر توسعه نیافته است. این گوشی هوشمند سطح بالا پنل نمایش 6.15 اینچی با حاشیه‌های بسیار باریک و همچنین ناچ بسیار کوچک دارد و از فریم آلومینیومی در کنار پنل‌های شیشه‌ای بهره می‌برد.

image

 

در پنل پشتی این گوشی شاهد چشمگیرترین تغییرات هستیم. هوآوی با توجه به قیمت مناسب این مدل تصمیم گرفته است هم حسگر اثرانگشت را به صورت فیزیکی در پنل پشتی P30 Lite تعبیه کند و بدین ترتیب حسگر زیر پنل نمایش تنها به دو مدل P30 و P30 Pro محدود باقی می‌ماند.

پس از تعبیه دوربین دوگانه در مدل‌های P20 Lite و همچنین Mate 20 Lite، حالا P30 Lite قرار است با دوربین اصلی مجهز به لنزهای سه گانه به بازار روانه شود. البته برخی تغییرات در کانفیگ کلی این سیستم دوربین هم دیده می‌شود.

برای مثال، فلش LED دوگانه در P30 Lite به فلش تکی تغییر پیدا کرده است. علاوه بر این حسگر ToF و سیستم فوکوس خودکار لیزری هم در آن دیده نمی‌شود.

P30 Lite ارزان‌تر از Galaxy S10e خواهد بود!

اگر روند نسل قبلی امسال هم در میان پرچمداران هوآوی تکرار شود، P30 Lite از Galaxy S10e سامسونگ هم ارزان‌تر خواهد بود. البته این تفاوت در قیمت عرضه همچنین معایبی دارد و نباید انتظار داشت که P30 Lite علاوه بر قیمت مناسب‌ از مشخصات بهتری هم بهره ببرد.

دو پرچمدار سطح بالای P30 و P30 Pro از پردازنده Kirin 980 قدرت می‌گیرند اما گفته می‌شود که P30 Lite به پردازنده Kirin 710 مجهز خواهد شد. این گوشی احتمالا در دو نسخه با حافظه رم 4 و 6 گیگابایت توسعه پیدا می‌کند و حافظه داخلی قابل ارتقا اما پیش فرض این نسخه‌ها هم به ترتیب معادل 64 و 128 گیگابایت خواهد بود.

علاوه بر موارد مذکور انتظار می‌رود که این گوشی ارزان قیمت به سیستم عامل پیش فرض اندروید 9 پای مجهز شود و از باتری 3240 میلی امپر ساعتی هم بهره ببرد.

تاریخ معرفی و عرضه نهایی

P30 Lite هوآوی 26 مارس (6 فروردین) در پاریس رسما و در کنار دو مدل P30 و P30 Pro معرفی خواهد شد. پیش بینی می‌شود که روند عرضه نهایی از ماه آوریل آغاز شود اما هنوز تاریخ مشخصی برای آن در دسترس نیست.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)