خانهاخبار
نمایشگر داینامیک آمولد؛ بهترین پنل نمایش در دنیای موبایل

نمایشگر داینامیک آمولد؛ بهترین پنل نمایش در دنیای موبایل

سامسونگ با معرفی گلکسی اس 10 از فناوری نمایشی جدید به نام Dynamic AMOLED رونمایی کرد. این فناوری مشخصات و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که آن را به بهترین پنل نمایشی دنیای موبایل تبدیل می‌کند.
۱۳۹۷/۱۲/۱۲

گلکسی اس ۱۰ سامسونگ قابلیت‌های جدید زیادی دارد. یکی از این قابلیت‌ها که برای اولین بار معرفی شده فناوری نمایشگر Dynamic AMOLED است. این پنل با حفره Infinity-O توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد، اما صفحه نمایش پرچمدار جدید سامسونگ از ویژگی‌های بسیاری برخوردار است.

پیش از این که به شرح ویژگی‌های فنی این نمایشگر بپردازیم، بگذارید کمی درباره مشخصات آن حرف بزنیم. روشنایی پنل داینامیک آمولد سامسونگ به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد. این عدد حدود ۱۳ درصد بیشتر از نمایشگر گلکسی اس ۹ است و به شما اطمینان می‌دهد که زیر نور خارجی نیز می‌تواند عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

علاوه بر این، نسبت کنتراست این پنل ۲٫۰۰۰٫۰۰۰:۱ است. سامسونگ این رقم را با اندازه‌گیری بالاترین و پایین‌ترین خروجی روشنایی از هر LED محاسبه کرده. این کنتراست یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های زیربنایی برای پشتیبانی از قابلیت پخش +10bit HDR10 است، قابلیتی که برای اولین بار به دنیای موبایل می‌آید.

تولید رنگ‌های چشم‌نواز و جذاب

image

به گفته سامسونگ، گستره رنگی داینامیک آمولد تمام فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. به عبارت دیگر، این پنل می‌تواند به شکلی ایده‌آل برای محتواهای باکیفیت، مثل فیلم‌ها، تولید رنگ داشته باشد. نمایشگرهای سامسونگ سال‌هاست که از DCI-P3 پشتیبانی می‌کنند، ولی این شرکت امسال موفق به کسب گواهی صد درصدی Color Volume شده است. این گواهی پیش از این توسط تلویزیون‌های QLED سامسونگ به دست آمده بود.

داینامیک آمولد برای دستیابی به این سطح از کیفیت مواد ارگانیک درون OLED (که مخفف دیود انتشاردهنده نور ارگانیک است) را تغییر داده. بنابراین بهبود فرآیند تولید رنگ از تغییر چیدمان ساب پیکسل به دست نیامده است. سامسونگ در داینامیک آمولد همان چیدمان پنتایل پیکسل‌های قرمز، سبز و آبی را حفظ کرده که از مدت‌ها پیش از آن استفاده می‌کرد.

مواد OLED این پنل علاوه بر کمک به تولید گستره رنگی وسیع‌تر، میزان مصرف انرژی را بهبود می‌بخشد. این مسئله به‌خصوص برای حفظ عمر مورد انتظار باتری در تلفن‌هایی مثل گلکسی اس ۱۰ فایو جی که نمایشگر بزرگ‌تری دارند مهم است.

اگر فکر می‌کنید این دستاوردها کافی نیست، باید به اطلاع شما برسانیم که پنل جدید سامسونگ برای بهبود دقت رنگ از فناوری +HDR10 پشتیبانی می‌کند. اطلاعات تطبیق تُن (Tone Mapping) به عنوان فراداده در فریم بخشی از فایل‌های +HDR10 ذخیره می‌شود. گلکسی اس ۱۰ سامسونگ هر جا ممکن باشد می‌تواند این فرمت را بخواند تا رنگ‌های بهتری ارائه کند. پرچمدار جدید این غول کره‌ای همچنین می‌تواند این فراداده‌ها را درون فایل‌های ویدیویی +HDR10 ذخیره نماید.

نور آبی کمتر با Comfort Display

image

نور آبی و خستگی چشم ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند و این مبحث یکی از مهم‌ترین موضوعات گفتگو در میان کاربران است. سامسونگ در این حوزه نیز پیشرفت‌های خوبی داشته است. داینامیک آمولد برای کاهش نور آبی از فناوری Comfort Display استفاده می‌کند. این فناوری توسط سازمان TUV Rheinland تایید شده است.

به این ترتیب حداکثر طول موج نور آبی از حدود ۴۵۰ میلی متری به ۴۶۵ میلی متر افزایش یافته. این یعنی بخش عمده‌ای از نورهای آبی صفحه از محدوده خطرناک ۴۱۵ تا ۴۵۵ خارج شده‌اند. در نتیجه انتشار نور آبی از ۱۱.۸ درصد در گلکسی اس ۸ و اس ۹ به ۶.۹ درصد در گلکسی اس ۱۰ تقلیل یافته است. سامسونگ تاکید می‌کند که این اتفاق تاثیری روی کیفیت تصویر ندارد.

البته در پرچمدار جدید این شرکت همچنان گزینه‌ای برای فیلتر کردن نور آبی به صورت نرم‌افزاری وجود دارد که با فعال‌سازی آن می‌توانید تا ۹۹ درصد از نورهای آبی را از نمایشگر حذف کنید.

بهترین پنل نمایش سامسونگ در بخش موبایل

image

سری گلکسی اس همواره جدیدترین و برترین فناوری‌ها را در زمینه صفحه نمایش در اختیار کاربران قرار داده و گلکسی اس ۱۰ نیز از این قاعده مستثنی نیست. داینامیک آمولد بهترین فناوری نمایش این شرکت در حوزه موبایل است. نمایشگر تلفن هوشمند جدید سامسونگ از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک استفاده می‌کند. سنسور نور محیطی آن در کنار آیکن وای فای قرار گرفته، سنسور مجاورت و بلندگوی دستگاه نیز با کمک همین پنل داینامیک آمولد کار می‌کنند.

گلکسی اس ۱۰ و فناوری نمایشگر آن همان مشخصاتی را دارد که برترین پنل نمایش بازار باید از آن‌ها برخوردار باشد. اگرچه امسال همه توجهات به سوی گلکسی فولد جلب شد، ولی نباید فراموش کنیم که گلکسی اس ۱۰ با چه فناوری‌هایی روانه بازار می‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

ناشناس

۱۴۰۲/۲/۸
وقتی پولداری و بلد نیستی تنظیمات صفحه نمایش رو پیدا کنی و حالت رنگ هارو عوض کنی...

اینجانب

۱۳۹۹/۶/۱۴
ناشناس=عمق شعور یک ایرانی

ناشناس

۱۳۹۹/۵/۶
گدا سوار خر شد ....

محمد

۱۳۹۸/۵/۷
من خودم اس ۱۰ خریدم . مردم از صفحه نمایش اس ۱۰ خوششون نخواهد امد.
در نسل های قدیمی به رنگ های جذاب مصنوعی همه عادت کردند ولی اس ۱۰ اصلا خبری از این رنگ های مصنوعی نیست اول که بین دوربین نوت ۹ و اس ۱۰ مقایسه میکردم یه لحظه فکر کردم کیفیت پایینه ولی رنگ ها در اس ۱۰ خیلی به واقعیت نزدیک تر بود و سایه هارو عمیق تر نشون میده.
نور صفحه بیشتره ولی از سفیدش اصلا خوشم نیومد یه حالیه اصلا سفید سفید نیست ولی من خودم که الجی باز بودم و به رنگ های طبیعی کوانتوم دات موبایل های الجی عادت داشتم میتونم بگم رنگ ها ۹۶ درصد به واقعیت نزدیکه و بینظیره از نظر و بزرگ ترین اشکال امولد رفع شده
واقعا یک جهش بزرگه

Ehsan

۱۳۹۷/۱۲/۱۸
اولا من اصلا حرفی از رزولوشن نزدم و دوما نوع صفحه هم هر دو oled هس ندیده هیچوقت نظر ندید سونی از پردازنده X1 تلویزیون هاش تو Xperia 1 استفاده کرده و اولین صفحه 10bit هست من کاری به تستای این سایتا ندارم چون چیزی که چشم میبینه با این نتایج متفاوته بعدم من نگفتم سامسونگ بده که شما جبهه میگیری فقط گفتم سونی میتونه رقیب خیلی خوبی تو بحث صفحه براش باشه موفق باشی