خانهاخبار
قابلیت پاکسازی سوابق بالاخره به فیسبوک می‌آید

قابلیت پاکسازی سوابق بالاخره به فیسبوک می‌آید

فیسبوک در ادامه سال 2019 بالاخره از قابلیت پاکسازی سوابق کاربری برخوردار خواهد شد. این خبر به‌تازگی توسط یکی از مدیران این شرکت اعلام شده است.
۱۳۹۷/۱۲/۱۰

به گفته دیوید ونر، مدیر ارشد امور مالی فیسبوک، قابلیت «پاکسازی سوابق» در سال پیش رو در این شبکه اجتماعی عرضه خواهد شد. این ویژگی اولین بار در کنفرانس F8 سال ۲۰۱۸ معرفی شد و مارک زاکربرگ آن را به عنوان سیستمی برای پاکسازی آسان سوابق کاربری افراد در فیسبوک توصیف کرد. او گفت با استفاده از این ویژگی تاریخچه همه کلیک‌ها، بازدید از صفحه‌ها و غیره حذف می‌شود.

قابلیت کنترل اطلاعاتی که از طرف شما توسط فیسبوک با سایر سایت‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود، در کنار مشاهده اپلیکیشن‌ها و صفحه‌هایی که با آن‌ها تعامل داشته‌اید، قابلیتی است که خیلی از کاربران از مدت‌ها پیش خواستار آن بودند تا بتوانند با توجه به همه رسوایی‌های این شبکه اجتماعی، کنترل بیشتری روی حریم خصوصی خود داشته باشند.

حالا به گزارش CNBC، ونر در کنفرانس رسانه و تلکام شرکت مورگان استنلی در شهر سن فرانسیسکو اعلام کرده که این قابلیت در ادامه سال روی پلتفرم فیسبوک منتشر می‌شود.

شایان ذکر است که اگرچه این قابلیت برای خیلی از طرفداران حریم خصوصی قابلیتی ضروری به حساب می‌آید، ولی اگر سوابق خود را پاک کنید باید منتظر تبلیغات بی‌ربطی باشید که از آن پس به شما نشان داده می‌شود. چرا که دیگر اطلاعاتی برای هدایت سرویس‌های تبلیغاتی وجود نخواهد داشت.

با این حال به نظر می‌رسد با توجه به اتفاقات که در چند وقت اخیر در رابطه با فیسبوک رخ داده، کنترل بر حریم خصوصی در این شبکه اجتماعی از هر چیز دیگری واجب‌تر باشد.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۷/۱۲/۱۱
آگهی ها ک فرقی ب حال ما ایرانی ها نداشت