خانهاخبار
اپل سال بعد می‌خواهد قابلیت کنترل وضعیت خواب را به اپل واچ اضافه کند

اپل سال بعد می‌خواهد قابلیت کنترل وضعیت خواب را به اپل واچ اضافه کند

بر اساس گزارشی که به تازگی توسط بلومبرگ منتشر شده، اپل مشغول کار روی قابلیتی سخت‌افزاری برای اپل واچ بعدی این شرکت است که به کنترل وضعیت خواب کاربر می‌پردازد.
۱۳۹۷/۱۲/۸

به گزارش بلومبرگ اپل شدیدا در پی آن است تا به زودی قابلیت مشاهده وضعیت خواب را به اپل واچ اضافه کند. در این گزارش گفته شده که این قابلیت قرار است در سخت‌افزار ساعت هوشمند اپل قرار بگیرد و صرفا یک ویژگی نرم‌افزاری نخواهد بود.

بلومبرگ اذعان دارند که کارمندان اپل در طول چند ماه گذشته با هدف طراحی قابلیت مشاهده وضعیت خواب برای اپل واچ بعدی در مقر خود مشغول آزمایش سیستم‌های مرتبط با این ویژگی بوده‌اند. اپل معمولا نسخه‌های جدید اپل واچ را در پاییز هر سال معرفی می‌کند.

این کمپانی در سال ۲۰۱۷ شرکت تولیدکننده سخت‌افزارهای مشاهده وضعیت خواب Beddit را خرید و محصول آن‌ها را برای فروش در فروشگاه‌های خود قرار داد. از آن زمان تاکنون بسیاری بر این باورند که کوپرتینویی‌ها مشغول آماده‌سازی قابلیتی برای مشاهده وضعیت خواب بر روی اپل واچ هستند.

در حال حاضر، اپل برای پیگیری وضعیت خواب کاربر در ساعت هوشمند خود هیچ قابلیتی به صورت پیش‌فرض ندارد. البته اپلیکیشن‌های شخص ثالثی مثل AutoSleep وجود دارد که می‌توانند اطلاعات خواب شما را برای اپلیکیشن Health آیفون ارسال کنند. سیستم هشدار زمان خواب اپلیکیشن ساعت آیفون نیز می‌تواند اطلاعات مربوط به زمان خواب و بیداری شما را در برنامه Health ثبت کند اما آمار و ارقام این برنامه آن‌قدرها دقیق نیست. بنابراین واضح است که این شرکت شدیدا می‌تواند از مزایای راهکاری دست اول بر روی ساعت هوشمند خود بهره‌مند شود.

رقبای اپل واچ مثل Fitbit Versa سال‌هاست که از قابلیت‌های بومی مشاهده وضعیت خواب بر روی دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند.

هنوز مشخص نیست که در صورت اضافه شدن این قابلیت اپل چطور می‌خواهد با مشکل باتری کنار بیاید. چون این شرکت در حال حاضر به کاربران توصیه می‌کند که اپل واچ را در طول ساعات شب شارژ کنند. حالا این مسئله یا باید از طریق افزایش طول عمر باتری یا با اضافه شدن حالتی نرم‌افزاری برای به حداقل رساندن فعالیت‌های ساعت برطرف شود. علاوه بر این، ممکن است قابلیت مذکور از طریق یک آپدیت نرم‌افزاری برای کاربران فعلی اپل واچ اضافه شده، و در عین حال نسخه‌های بعدی این دستگاه از راهکار سخت‌افزاری آن بهره‌مند شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

arsham

۱۳۹۷/۱۲/۹
من ساعت گیر رو دارم اولین ساعت هوشمند دنیا.این قابلیت رو داره و خیلی هم عالیه این قابلیت.بهت میگه چند درصد خواب راحتی داشتی.