خانهاخبار
MWC 2019: اکسپریا 10 و اکسپریا 10 پلاس میان رده‌های جدید سونی هستند

MWC 2019: اکسپریا 10 و اکسپریا 10 پلاس میان رده‌های جدید سونی هستند

سونی در خلال رویداد کنگره جهانی موبایل از دو میان‌رده جدید با نام‌های اکسپریا 10 و اکسپریا 10 پلاس رونمایی کرد. این دو موبایل از نسبت تصویر 21:9 پرچمدار اصلی این شرکت برخوردار هستند.
۱۳۹۷/۱۲/۶

سونی در مراسم ویژه خود در MWC 2019 سعی کرد خط تولید موبایل‌های اکسپریا را کمی ساده‌تر کرده و تمرکز بیشتری روی کاربران و سازندگان داشته باشد. این شرکت اکسپریا ۱ را به عنوان پرچمدار اصلی خود و اکسپریا ۱۰ و ۱۰ پلاس را به عنوان بازیگران گروه تلفن‌های میان‌رده معرفی کرد.

این دو دستگاه میان‌رده به عنوان وارث سونی XA2 و XA2 Ultra از زیربنای بسیار قدرتمندی قد علم کرده و نسبت تصویر ۲۱:۹ چیزی است که می‌تواند توجه خیلی از کاربران را به خودش جلب کنید. در این مطلب با ما همراه باشید تا نگاهی به اکسپریا ۱۰ و اکسپریا ۱۰ پلاس بیندازیم.

نسبت تصویر

اکسپریا ۱۰ و ۱۰ پلاس با یکپارچگی هرچه بیشتر، همراه با پرچمدار اصلی این شرکت، اکسپریا ۱، از نسبت تصویر ۲۱:۹ استفاده می‌کنند. اکسپریا ۱۰ نمایشگری ۶ اینچی و اکسپریا ۱۰ پلاس نمایشگری ۶.۵ اینچی دارد. این دو دستگاه بسیار ظریف هستند و به جز در قسمت بالای نمایشگر حاشیه قابل توجه‌ای ندارند. دو میان‌رده جدید سونی وزن کمی دارند، بنابراین راحت‌تر می‌توانید از نمایشگر دراز آن‌ها استفاده کنید، اما به هر حال مدتی طول می‌کشد تا به این نسبت تصویر عادت کنید.

image

سونی به ما اطمینان داده که اکثر اپلیکیشن‌ها به خوبی می‌توانند با این نسبت تصویر مطابقت پیدا کنند، اما به نظر می‌رسد که در هر حال مشکلاتی از بابت سازگاری نرم‌افزاری به وجود بیاید. تاکنون برنامه‌های زیادی از جمله نتفلیکس، آمازون پرایم، یوتیوب و بازی‌هایی مثل آسفالت ۹، فورت‌نایت و Arena of Valor با سونی همکاری داشته‌اند تا در اپلیکیشن‌های خود از این نسبت تصویر پشتیبانی کنند.

در بخش نمایشگر قابلیتی موسوم به Side Sense وجود دارد که اولین بار پارسال در اکسپریا XZ3 معرفی شد. این قابلیت نواری باریک در کناره صفحه نشان می‌دهد تا بتوانید با ژست‌های مختلف در سیستم مسیریابی کنید، یا به اپلیکیشن‌ها میانبر بزنید. این شرکت همچنین اعلام کرده که با تیم گوگل اسیستنت همکاری داشته تا با کمک صدای کاربر امکان باز کردن اپلیکیشن‌های چند-پنجره‌ای را فراهم کند.

مشخصات سخت‌افزاری

اکسپریا ۱۰ از پردازنده اسنپدراگون ۶۳۰ استفاده می‌کند در حالی که اکسپریا ۱۰ پلاس به اسنپدراگون ۶۳۶ مجهز است. این دو دستگاه به ترتیب ۳ و ۴ گیگابایت رم دارند، و هر دو از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار هستند که با کمک کارت حافظه می‌تواند تا ۵۱۲ گیگابایت افزایش یابد.

image

نکته‌ای که می‌توانست میان‌رده‌های جدید سونی را بیش از پیش جذاب کند، استفاده از یک باتری قدرتمند بود. با این حال، اکسپریا ۱۰ و ۱۰ پلاس در حال حاضر به ترتیب ۲۸۷۰ و ۳۰۰۰ میلی آمپر باتری دارند و امیدواریم که پردازنده میان‌رده و اندروید ۹ پای خالصی که روی این دستگاه‌ها قرار داده شده بتواند عمر چندروزه‌ای را برای این دو موبایل به ارمغان بیاورد.

دوربین دوگانه، ISO بالا، فیلمبرداری 4K

image

در پشت بدنه اکسپریا ۱۰ می‌توانید دوربینی ۱۳ + ۵ مگایپکسلی و در اکسپریا ۱۰ پلاس دوربینی ۱۲ + ۸ مگاپیکسلی پیدا کنید. اگرچه مدل عادی اکسپریا ۱۰ فقط برای حالت بوکه از دوربین دوم خود استفاده می‌کند، اما در اکسپریا ۱۰ پلاس، علاوه بر حالت بوکه، برای زوم اپتیکال نیز می‌توانیم از این سنسور ثانویه بهره‌مند شویم.

image

در هر دوی این دستگاه‌ها امکان استفاده از 12800 ISO برای تصویربرداری و 3200 ISO برای فیلمبرداری قرار داده شده و می‌توانند با کیفیت 4K فیلمبرداری داشته باشند. این دو محصول با کمک سیستم ضبط استریو در مجموع تجربه فیلمبرداری خوبی را به کاربران ارائه می‌کنند.

ولی متاسفانه در این تلفن‌های هوشمند شاهد حضور ابزارهای ویرایش حرفه‌ای مثل Cinema Pro که در اکسپریا ۱ قرار دارد نیستیم.

اکسپریا ۱۰ و اکسپریا ۱۰ پلاس به ترتیب با قیمتی معادل ۲۹۹ و ۳۴۹ یورو از تاریخ ۲۷ اسفند روانه بازار می‌شوند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)