خانهاخبار
MWC 2019: نوکیا 4.2، نوکیا 3.2، نوکیا 1 پلاس و نوکیا 210 میان‌رده‌های جدید نوکیا هستند

MWC 2019: نوکیا 4.2، نوکیا 3.2، نوکیا 1 پلاس و نوکیا 210 میان‌رده‌های جدید نوکیا هستند

شرکت HMD روز گذشته در کنار نوکیا 9 پیورویو از چند تلفن هوشمند و فیچر فون جدید نیز رونمایی کرد. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی نوکیا 4.2، نوکیا 3.2، نوکیا 1 پلاس و نوکیا 210 بپردازیم.
۱۳۹۷/۱۲/۶

شرکت HMD در کنگره جهانی موبایل علاوه بر نوکیا ۹ پیورویو چندین تلفن هوشمند دیگر را از رده‌های مختلف به کاربران معرفی کرد. در این میان نوکیا ۴.۲، نوکیا ۳، نوکیا ۱ پلاس و نوکیا ۲۱۰ از جمله محصولات خوب روز گذشته این شرکت بودند. در این مطلب ما همراه باشید تا به معرفی دستگاه‌های عنوان‌شده بپردازیم.

نوکیا ۴.۲

image

نوکیا ۴.۲ یکی از بهترین محصولات جدید نوکیاست که بدنه‌ای به رنگ صورتی شنی دارد. اندازه نمایشگر این دستگاه ۵.۷۱ اینچ است و به وضوح می‌توانیم ناچ قطره‌ای آن را ببینیم. نوکیا ۴.۲ به خوبی در یک دست قرار می‌گیرد و بدنه پلی کربنات آن حس قابل قبولی به شما القا خواهد کرد. این دستگاه دکمه‌ای مخصوص گوگل اسیستنت دارد و دکمه پاور آن دارای نور زمینه است که در صورت دریافت نوتیفیکیشن روشن می‌شود.

HMD می‌گوید با این دستگاه می‌خواهد بازار پرچمداران مقرون به صرفه را هدف قرار دهد، بنابراین در نوکیا ۴.۲ دوربینی دوگانه با لنزهای ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی قرار گرفته است. با کمک این دوربین می‌توانید تصاویر قابل تنظیم بوکه داشته باشید و حتی آن‌ها را بعدا در Google Photos تنظیم کنید.

image

این دستگاه اندروید ۹ پای را روی اسنپدراگون ۴۳۹ و ۲ یا ۳ گیگابایت رم اجرا می‌کند. مدل ۲ گیگابایتی با ۱۶ گیگابایت حافظه و مدل ۳ گیگابایتی با ۳۲ گیگابایت حافظه به بازار می‌آید. نوکیا ۴.۲ به فناوری NFC مجهز شده و یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری دارد.

مدل پایه این دستگاه ۱۶۹ دلار و مدل پیشرفته‌تر آن ۱۹۹ دلار قیمت دارد، ولی تاریخ عرضه آن در بازار آمریکا هنوز مشخص نشده است.

نوکیا ۳.۲

image

بدنه یکپارچه پلی کربنات این دستگاه نسبت به نوکیا ۴.۲ کمی کاربردی‌تر است، اما ویژگی بک‌لایت دکمه پاور برای نوتیفیکیشن را از مدل بالایی به ارث برده و طراحی آن به اندازه کافی جذاب است که امضای نوکیا را یدک بکشد. نمایشگر ۶.۲۶ اینچی این دستگاه با کیفیت HD بزرگ است، اما رزولوشن 720p برای این صفحه نمایش کافی نیست. نور و رنگ این نمایشگر مناسب به نظر می‌رسد اما در میان ۳ تلفن هوشمند میان رده نوکیا این یکی آن قدرها که باید خوب نیست. در پشت این دستگاه یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی وجود دارد، در حالی که دوربین سلفی آن را سنسوری ۵ مگاپیکسلی ساخته است.

پردازنده این دستگاه اسنپدراگون ۴۲۹ است و اندروید ۹ پای را با ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی یا ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی اجرا می‌کند.

image

شاید بهتری ویژگی این دستگاه باتری ۴ هزار میلی آمپری آن باشد که با توجه به سایر قطعات HMD می‌گوید می‌تواند دو روز انرژی لازم را برای شما تامین کند. مدل پایه نوکیا ۳.۲ با قیمت ۱۳۹ دلار و مدل پیشرفته‌تر با قیمت ۱۶۹ دلار به فروش می‌رسد. هنوز تاریخی برای عرضه این دستگاه اعلام نشده است.

نوکیا ۱ پلاس

image

نوکیا ۱ پلاس می‌خواهد حرکت از رده فیچر فون‌ها به تلفن‌های هوشمند را راحت و مناسب طی کند. این دستگاه با قاب‌های رنگی قرمز، آبی و مشکی به بازار می‌آید که طراحی ویژه آن با توجه به قیمت پایین دستگاه بسیار خوب به نظر می‌رسد.

این گوشی موبایل نمایشگری ۴.۴۵ اینچی با نسبت تصویر ۱۸:۹ دارد که ظاهری مدرن را برای این نوکیا ۱ پلاس به ارمغان آورده است. علاوه بر این، رنگ‌ها و روشنایی صفحه نیز ظاهر خوبی دارد.

image

این میان‌رده از نوکیا دارای ۱ گیگابایت رم است و از اندروید ۹ پای گو استفاده می‌کند. نوکیا ۱ پلاس در دو مدل با حافظه داخلی ۸ یا ۱۶ گیگابایت عرضه می‌شود و ۲۵۰۰ میلی آمپر باتری دارد. دوربین پشتی این دستگاه سنسوری ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن نیز از نوع ۵ مگایپکسلی است.

این دستگاه بسیار ارزان است و با صرف ۹۹ دلار می‌توانید آن را تهیه کنید. البته هنوز تاریخ عرضه و بازارهای هدف این تلفن هوشمند مشخص نشده است.

نوکیا ۲۱۰

image

در انتها نوکیا ۲۱۰ را داریم. فیچر فونی که دارای قابلیت استفاده از اینترنت است. این دستگاه به طور پیشفرض از مرورگر Opera Mini و اپلیکیشن Facebook پشتیبانی می‌کند. البته چند بازی مبتنی بر جاوا نیز از توسعه‌دهندگانی مثل Game Loft در کنار بازی معروف Snake در این دستگاه دیده می‌شود.

تا این جا شاید خیلی جذب این گوشی نشده باشید، اما بدنه پلی کربنات خاکستریِ نوکیا ۲۱۰، رابط کاربری ساده و باتری قدرتمندی که می‌تواند تا یک ماه دوام بیاورد طرفداران خاص خودش را دارد. این گوشی ۳۵ دلاری از دوربینی با کیفیت VGA نیز استفاده می‌کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)