خانهاخبار
MWC 2019: نوکیا 9 PureView با دوربین پنج‌گانه معرفی شد

MWC 2019: نوکیا 9 PureView با دوربین پنج‌گانه معرفی شد

نوکیا بالاخره تلفن هوشمند مورد انتظار نوکیا 9 پیورویو را معرفی کرد. این دستگاه 699 دلاری دوربینی فوق العاده‌ای دارد که تصاویر آن با الگوریتم‌های پیچیده تولید می‌شود.
۱۳۹۷/۱۲/۵

به طرفداران برند نوکیا تبریک می‌گوییم چرا که Nokia 9 PureView بالاخره معرفی شد. این دستگاه که از مدت‌ها قبل شایعات آن را شنیده بودیم بالاخره رخ‌نمایی کرد و آمده تا دل طرفداران عکاسی را به دست بیاورد.

پیش از این که به سراغ دوربین این موبایل برویم، ابتدا بگذارید در مورد سایر بخش‌های نوکیا ۹ حرف بزنیم. بدنه این دستگاه از شیشه یا در واقع شیشه دوگانه ساخته شده و فریمی فلزی دارد. نوکیا ۹ موفق به کسب استاندارد IP67 شده، بنابراین می‌تواند به خوبی در برابر آب و گردوغبار مقاومت کند.

این تلفن هوشمند نمایشگری ۵.۹۹ اینچی از نوع P-OLED با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۴۴۰ پیکسل دارد که دارای قابلیت HDR10 است. این نمایشگر توسط گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

HMD برای این دستگاه از اسکنر اثر انگشت درون صفحه‌ای استفاده کرده که در حال حاضر ترند بازار است، اما در کنار این اسکنر می‌توانید از سیستم تشخیص چهره هم استفاده کنید.

image

نکته عجیب آن که این دستگاه از پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ استفاده می‌کند، در حالی که اکثر پرچمداران بازار به اسنپدراگون ۸۵۵ مجهز هستند. حدس ما این است که چون نوکیا از مدت‌ها پیش مشغول بهینه‌سازی سخت‌افزار با الگوریتم‌های دوربین بوده، نتوانسته سیستم خود را با اسنپدراگون ۸۵۵ مطابقت دهد. علاوه بر این، بخشی از این اتفاق ممکن است به خاطر قیمت پایین نوکیا ۹ پیورویو بوده باشد.

این محصول فقط به رنگ آبی نیمه‌شب به بازار عرضه می‌شود و تنها یک مدل با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۹ گیگابایت حافظه داخلی دارد.

اما بگذارید به سراغ اصلی‌ترین ویژگی پرچمدار جدید HDM برویم. در نوکیا ۹ پنج دوربین ۱۲ مگاپیکسلی وجود دارد که همگی لنزهایی از نوع f/1.8 Zeiss هستند. دو مورد از این لنزها RGB و سه تای دیگر مونوکروم‌اند. در کنار این پنج لنز یک لنز دیگر هم وجود دارد که از نوع ToF است و برای تشخیص عمق به کار می‌رود. علاوه بر این، یک فلش LED نیز کنار این دوربین شش‌گانه قرار داده شده است.

فاصله کانونی ثابت پنج لنز اصلی این دوربین ۲۸ میلی متر است. در این دستگاه خبری از لنزهای فوق عریض یا تله‌فوتو نیست و نوکیا ۹ هیچ مُد فانتزی و خاصی ندارد. از اول هم قرار نبود که پیورویو دوربینی همه کاره باشد، اما این دستگاه می‌تواند تصاویری با کیفیت فوق العاده و چشم‌نواز تولید کند.

در نوکیا ۹ تصاویری که از هر پنج لنز فوق‌الذکر تهیه با هم ترکیب شده و تشکیل تصویری را می‌دهد که دامنه پویای خارق العاده‌ای دارد. شناسایی عمق و دامنه پویای این تلفن هوشمند به گونه‌ای است که در بازار رقیبی برای آن پیدا نمی‌شود.

image

نوکیا ۹ همچنین قابلیت‌هایی برای جلب رضایت کسانی دارد که علاقه‌مند به ویرایش تصاویر RAW هستند. توسعه‌دهندگان این دستگاه با کمک شرکت Adobe توانسته‌اند پشتیبانی کامل از امکان ویرایش اطلاعات RAW در تصاویر تهیه‌شده با این دستگاه را فراهم کنند. این عمل با استفاده از نسخه رایگان Adobe Lightroom به راحتی امکان‌پذیر است.

علاوه بر این، نوکیا با گوگل نیز همکاری کرده تا اپلیکیشن Photos به صورت بومی بتواند از تصاویری که با دوربین پنج‌گانه نوکیا ۹ گرفته شده پشتیبانی کند. گوگل فوتوز قادر خواهد بود تا پس از ثبت تصویر نقطه کانونی را ثبت و مقدار بوکه را تنظیم کند، و البته فایل‌های RAW را به طور کامل به نمایش بگذارد.

نوکیا می‌گوید این دستگاه به لطف تعداد بالای سنسورهای اصلی و سنسور ToF می‌تواند تا فاصله ۴۰ متری نقشه‌ای از سوژه‌های دوربین تهیه کند که (برخلاف ۱۰ لایه اکثر تلفن‌های هوشمند) دارای ۱۲۰۰ لایه عمق داده است. این یعنی در حالت بوکه شاهد تصاویر واقع‌گرایانه‌تری هستیم، و هرچه اشیا از دوربین دورتر باشند محوشدگی شدت بیشتری پیدا می‌کند. اطلاعات مربوط به عمق در خود تصویر و اپلیکیشن فوتوز ذخیره می‌شود تا پس از ثبت تصویر نیز بتوانید آن را تغییر دهید.

image

نوکیا ۹ آن قدر باهوش است که وقتی آن را در حالت سکون یا روی سه‌پایه می‌گذارید، به طور خودکار وارد حالتی می‌شود که می‌تواند در تاریکی سرعت شاتر را (تا حداکثر ۱۰ ثانیه) افزایش دهد. علاوه بر این، می‌توانید تنظیمات دوربین این موبایل را کاملا به صورت دستی تنظیم کنید.

بخش فیلمبرداری پیورویو به اندازه کافی جذاب نیست و فقط می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت 4K HDR و با حالت 30fps ثبت کند.

image

دوربین سلفی نوکیا ۹ سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 است. این دوربین از پروسه ترکیب پیکسل تتراسل پشتیبانی می‌کند بنابراین در محیط‌های کم‌نور با ترکیب ۴ پیکسل مختلف تصویری ۵ مگاپیکسلی به وجود می‌آید که نویز کمتری دارد.

نوکیا ۹ با اندروید وان (نسخه پای) به بازار می‌آید، بنابراین از نظر دریافت آپدیت‌ها نگرانی نخواهید داشت. این دستگاه ۳۳۲۰ میلی آمپر باتری دارد و از شارژر بیسیم ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کند. متاسفانه در نوکیا ۹ جک ۳.۵ میلی متری هدفون وجود ندارد.

قیمت پرچمدار جدید نوکیا ۶۹۹ دلار است که نسبت به بسیاری از پرچمداران بازار ارزان‌تر است، اما نمی‌توانیم عدم حضور اسنپدراگون ۸۵۵ را نادیده بگیریم. نکته بعدی این است که نوکیا ۹ پیورویو تولید محدودی دارد و پس از فروش کامل تولیدات سری اول شاید HMD دیگر دست به تولید این دستگاه نزند. این شرکت هنوز اعلام نکرده که سری اول تولید نوکیا ۹ شامل چند دستگاه خواهد بود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)