خانهاخبار
MWC 2019: مدیرعامل وان پلاس اطلاعات جدیدی درباره تلفن 5G این شرکت ارائه کرد

MWC 2019: مدیرعامل وان پلاس اطلاعات جدیدی درباره تلفن 5G این شرکت ارائه کرد

مدیرعامل وان پلاس با انتشار تصویری از طرح پروتوتایپ تلفن 5G این شرکت اطلاعات جدیدی درباره این گوشی موبایل ارائه کرده که شاید برای خیلی‌ها ناراحت‌کننده باشد.
۱۳۹۷/۱۲/۵

اولین تلفن هوشمند 5G وان پلاس قرار است در کنگره جهانی موبایل (MWC) امسال که چند روز دیگر در بارسلونا آغاز می‌شود به نمایش گذاشته شود. حالا امروز اطلاعات جدیدی درباره این دستگاه منتشر شده است. بر اساس گزارش USA Today، این موبایل از پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده می‌کند و دارای مودم 5G اسنپدراگون X50 است. وان پلاس در این رویداد می‌خواهد توان دستگاه خود را با اجرای بازی Ace Combat 7 نشان دهد.

موسس و مدیر عامل این شرکت، پیت لاو، تصویری از نمونه پروتوتایپ این دستگاه را برای USA Today فرستاده است. لاو می‌گوید این تلفن هوشمند در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ از طریق اپراتور انگلیسی EE و اپراتور فنلاندی Elisa به بازار خواهد آمد. او در مورد بازار آمریکا افزود که اگرچه این دستگاه در ایالات متحده عرضه نمی‌شود، ولی در آینده دستگاه‌های 5G این شرکت به آمریکا خواهند رفت چون این کشور مهم‌ترین بازار دنیا را دارد و تمرکز بلند مدت روی این بازار برای دستگاه‌های 5G اهمیت زیادی خواهد داشت.

تلفن 5G وان پلاس که نام آن هنوز مشخص نیست، تفاوت زیادی با وان پلاس ۷ که قرار است در نیمه نخست ۲۰۱۹ معرفی شود نخواهد داشت. لاو می‌گوید از آن‌جایی که تفاوت زیادی میان این دو دستگاه 4G و 5G وجود ندارد، وان پلاس بازاریابی متفاوتی را در پیش نخواهد گرفت. البته او اظهار داشت که تفاوت قابل توجه‌ای میان قیمت این دو دستگاه وجود دارد، ولی امیدوار است که آن‌ها بتوانند قیمت این تلفن 5G را زیر ۱۰۰۰ دلار نگه دارند. بر اساس گزارشات انتظار می‌رود سرعت دانلود این دستگاه حدود ۲۰ برابر بیشتر از مدل 4G وان پلاس باشد. این قابلیت می‌تواند بستر مناسبی برای به وجود آمدن خدمات، ویژگی‌ها و کسب و کارهای جدید فراهم کند.

image

همکاری رضایت‌بخش وان پلاس و T-Mobile

لاو می‌گوید وان پلاس از همکاری با T-Mobile بسیار راضی است، چرا که این اپراتور اولین اپراتوری بود که در آمریکا با وان پلاس وارد همکاری شد. اگرچه لاو نگفته که تا به حال چه تعداد دستگاه از طریق این اپراتور در ایالات متحده به فروش رسیده، اما او امیدوار است که تا پایان سال جاری میلادی بتواند همکاری‌های بیشتری با T-Mobile داشته باشد.

پیت لاو در بخشی از صحبت‌های خود گفت:

هنوز در آغاز دوران 5G قرار داریم، و می‌خواهیم از این فرصت برای آگاهی‌رسانیِ هرچه بیشتر خصوصا در میان کاربران وان پلاس استفاده کنیم، هرچند چشم‌اندازی که پیش روی ما در حوزه 5G وجود دارد فقط به کاربران وان پلاس محدود نمی‌شود.

 این شرکت از زمان معرفی وان پلاس وان در سال ۲۰۱۴ مسیری طولانی را طی کرده است. بر اساس گزارشی که اخیرا توسط IDC منتشر شده بود، وان پلاس حالا پنجمین فروشنده موبایل‌های پریمیوم در آمریکاست. در سال‌های نخست فعالیت این شرکت، کسانی که می‌خواستند تلفن‌های وان پلاس را تهیه کنند باید از طرف شرکت دعوت‌نامه می‌گرفتند. این سیاست از آن جهت اتخاذ شده بود که تولید دستگاه‌ها بیش از میزان تقاضای بازار نباشد تا شرکت بتواند تامین دستگاه‌ها را متناسب با میزان تقاضا تراز کند. حالا وان پلاس به چنان شهرتی رسیده که می‌تواند دستگاه‌های خود را با قیمتی بسیار کمتر از رقبا به بازار بفرستد.

با این حال، این شرکت در حوزه تلفن‌های 5G رقبای سرسختی خواهد داشت. هفته گذشته، سامسونگ از اولین تلفن 5G خود با نام گلکسی S10 5G رونمایی کرد. این دستگاه مشخصات بسیار قدرتمندی دارد و بهار امسال به بازار می‌آید، اما احتمالا قیمت آن خیلی بیشتر از وان پلاس 5G خواهد بود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)