خانهاخبار
MWC 2019: اطلاعات اکسپریا 1 به همراه سه موبایل دیگر سونی لو رفت

MWC 2019: اطلاعات اکسپریا 1 به همراه سه موبایل دیگر سونی لو رفت

درست چند روز قبل از رویداد کنگره جهانی موبایل، اطلاعات چهار موبایل جدید سونی به نام‌های اکسپریا 1، اکسپریا 10، اکسپریا 10 پلاس و اکسپریا L3 که قرار است در این مراسم معرفی شود لو رفته است.
۱۳۹۷/۱۲/۴

به نظر می‌رسد MWC 2019 رویداد مهمی برای سونی خواهد بود. این شرکت اعلام کرده که می‌خواهد چند تلفن جدید اکسپریا، از جمله اکسپریا ۱ را که پیش از این با نام اکسپریا XZ4 شناخته می‌شد، به بارسلونا ببرد. حالا امروز در جدیدترین اخبار افشایی، اطلاعات هر چهار موبایل این شرکت لو رفته است.

سونی اکسپریا ۱

image

اکسپریا ۱ بدون شک ستاره سونی در کنگره جهانی موبایل امسال خواهد بود. بر اساس اطلاعات به دست آمده، این دستگاه دوربینی سه‌گانه متشکل از یک لنز اصلی، یک لنز فوق عریض و یک لنز تله‌فوتو خواهد داشت که همگی سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی هستند. علاوه بر این، اکسپریا ۱ از پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده می‌کند که جدیدترین محصول کوآلکام است و در گلکسی اس ۱۰ پلاس نیز قرار داده شده است. شایان ذکر است که شایعات قبلی از وجود دوربین سه‌گانه و اسنپدراگون ۸۵۵ خبر داده بودند، بنابراین این افشای جدید اطلاعات قبلی ما را تایید می‌کند.

نکته بعدی این است که وبسایت 91mobiles در گزارشی مفصل می‌گوید اکسپریا ۱ نمایشگر ۶.۴ اینچی از نوع 4K HDR OLED خواهد داشت که نسبت تصویر آن ۲۱:۹ است. به نظر می‌رسد تمرکز اصلی اکسپریا ۱ روی تصویر و ویدیو است، چرا که این دستگاه می‌تواند با نسبت ۲۱:۹ فیلمبرداری 4K HDR انجام دهد و به صورت پیش‌فرض برای تدوین از Cinema Pro استفاده می‌کند. این تلفن هوشمند ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۳۳۰۰ میلی آمپر باتری دارد که می‌تواند به سرعت شارژ شود.

در گزارش 91mobiles ذکر شده که این دستگاه ۱۰۹۹ دلار قیمت خواهد داشت، بدین ترتیب یک موبایل دیگر به طبقه موبایل‌هایی می‌پیوندد که قیمت آن‌ها بیشتر از ۱۰۰۰ دلار است. انتظار می‌رود اکسپریا ۱ در ماه ژوئن به بازار عرضه شود، اما هنوز مشخص نیست که این تاریخ برای عرضه جهانی است یا فقط برای برخی از بازارها در نظر گرفته شده است.

اکسپریا ۱۰ و ۱۰ پلاس

image

اگر قیمت بالای اکسپریا ۱ شما را متعجب کرد، شاید بهتر باشد به فکر اکسپریا ۱۰ یا ۱۰ پلاس باشید. بر اساس خبرها انتظار داریم که این دو دستگاه نیز هفته آینده در MWC معرفی شود و قیمت مناسب‌تری داشته باشد. البته طبیعی است که وقتی صحبت از قیمت پایین‌تر می‌کنیم، باید انتظار مشخصات و خصوصیات ضعیف‌تری داشته باشیم، ولی سری اکسپریا ۱۰ همچنان جزو بهترین تلفن‌های میان‌رده بازار خواهند بود.

این دو دستگاه نمایشگری با نسبت تصویر ۲۱:۹ دارند؛ مدل استاندارد اکسپریا ۱۰ صفحه‌ای با اندازه ۶ اینچ و کیفیت +HD و اکسپریا ۱۰ پلاس صفحه با اندازه ۶.۵ اینچ خواهد داشت. در اکسپریا ۱۰ می‌توانیم منتظر دوربین عقب ۱۳ + ۵ مگاپیکسلی، ۳ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، ۲۸۷۰ میلی آمپر باتری و نهایتا پردازنده اسنپدراگون ۶۳۰ باشیم.

از آن طرف، اکسپریا ۱۰ پلاس تفاوت‌های ناچیزی نسبت به مدل استاندارد خود دارد. برای مثال دوربین پشتی این دستگاه ۱۲ + ۸ مگاپیکسل است و پردازنده آن نیز به اسنپدراگون ۶۳۶ ارتقا یافته است. این مدل ۴ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۳۰۰۰ میلی آمپر باتری دارد.

وبسایت 91mobile می‌گوید اکسپریا ۱۰ و ۱۰ پلاس به ترتیب ۳۹۹ و ۴۹۹ دلار قیمت‌گذاری می‌شوند که با توجه به قیمت اکسپریا ۱ بسیار خوب به نظر می‌رسد. شاید همین عامل باعث شود این دو دستگاه به هنگام عرضه خود در ماه آوریل اکسپریا ۱ را در بازار شکست دهند.

اکسپریا ال ۳

image

در نهایت اکسپریا L3 را داریم، موبایلی اقتصادی که برخلاف سایر دستگاه‌های بالا، به جای اندروید ۹ از اندروید ۸ اوریو استفاده خواهد کرد. سایر مشخصات احتمالی این دستگاه شامل نمایشگری ۵.۷ اینچی با کیفیت +HD، پردازنده مدیاتک ۶۷۶۲، سه گیگابایت رم، دوربین ۱۳ + ۲ مگاپیکسلی و ۳۳۰۰ میلی آمپر باتری است.

اگر به دنبال تلفن هوشمند قدرتمندی هستید، نباید آن قدرها روی اکسپریا ال ۳ حساب کنید، اما قیمت ۱۹۹ دلاری این دستگاه آن قدر خوب است که به این راحتی‌ها نمی‌توانید از آن چشم‌پوشی کنید. این گوشی نیز مثل اکسپریا ۱۰ و ۱۰ پلاس در ماه آوریل به بازار می‌آید.

با همه این‌ها برای کسب اطلاعات دقیق و رسمی تنها چند روز دیگر باید صبر کنیم تا تلفن‌های هوشمند جدید سونی در رویداد کنگره جهانی موبایل معرفی شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)