خانهاخبار
شیائومی Mi 9 با دوربین 48 مگاپیکسلی و شارژر بیسیم 20 واتی معرفی شد

شیائومی Mi 9 با دوربین 48 مگاپیکسلی و شارژر بیسیم 20 واتی معرفی شد

نام جدیدترین تلفن هوشمند شیائومی می 9 است که با دوربین سه‌گانه 48 مگاپیکسلی، شارژر وایرلس 20 واتی و مدلی با بدنه شفاف معرفی شد.
۱۳۹۷/۱۲/۱

شیائومی Mi 9 به طور رسمی همراه با اولین دوربین سه‌گانه این شرکت و سریع‌ترین شارژر بیسیم بازار معرفی شد.

نکته حائز اهمیت این دوربین ماژول ۴۸ مگاپیکسلی IMX586 سونی است که همراه با یک فیلتر Quad Bayer تعبیه شده. این ماژول شامل سنسوری ۲/۱ اینچی با پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری است که می‌تواند با سوپر پیکسل‌های ۱.۶ میکرومتری ترکیب شود.

شیائومی می ۹ همچنین یک دوربین فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۱۷ درجه‌ای دارد. این دوربین پیکسل‌های ۱.۰ میکرومتری و لنزی با دیافراگم f/2.2 دارد که از قابلیت فوکوس خودکار برخوردار است و اجازه می‌دهد از فاصله ۴ سانتی‌متری هم تصویربرداری کنید. شایان ذکر است که می ۸ دوربین فوق عریض نداشت، بلکه در عوض از یک دوربین تله‌فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی با زوم دو برابری استفاده می‌کرد.

اندازه نمایشگر این دستگاه به ۶.۳۹ اینچ رسیده ولی همچنان از پنل Super AMOLED با رزولوشن +1080p استفاده می‌کند. شیائومی مدعی است می ۹ از نسبت صفحه-به-بدنه ۹۰.۷ درصدی بهره می‌برد و بخشی از این دستاورد به خاطر ناچ قطره‌ای دستگاه است. حداکثر روشنایی این نمایشگر می‌تواند تا ۶۰۰ نیت افزایش یابد. علاوه بر این کاربران با استفاده از Dark Mode می‌توانند میزان مصرف انرژی خود را تا ۸۳ درصد کاهش دهند. نمایشگر همیشه روشنِ می ۹ از الگوهای رنگی پشتیبانی می‌کند تا ظاهر زیباتری به دستگاه بدهد.

همان طور که گفتیم، دوربین سلفی این تلفن هوشمند دستخوش تغییراتی شده (f/2.0 و پیکسل‌های ۰.۹ میکرومتری) تا در ناچ کوچک‌تر می ۹ قرار بگیرد. کاربران در برخی مناطق از قابلیت قفل‌گشایی صفحه با سیستم هوش مصنوعی تشخیص چهره بهره می‌برند. همچنین از هوش مصنوعی برای کاهش اعوجاج در دوربین فوق عریض موبایل جدید شیائومی استفاده شده و اگر این فناوری به این نتیجه برسد که با تغییر دوربین می‌تواند خروجی بهتری ارائه کند، به طور خودکار این کار را انجام می‌دهد.

قابلیت قفل‌گشایی بیومتری بعدی اسکنر اثر انگشت است. این ویژگی به لطف Google Pay می‌تواند همراه با فناوری NFC مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر این، شیائومی می ۹ از GPS دو-فرکانسه و مادون قرمز نیز برخوردار است.

image

صفحه نمایش این گوشی با فناوری گوریلا گلس ۶ محافظت می‌شود، و بدنه پشتی هم از گوریلا گلس ۵ استفاده می‌کند، اما لنزهای دوربین برای مقاومتِ هرچه بیشتر با یاقوت کبود پوشیده شده‌اند. ولی با این همه، این دستگاه همچنان ضدآب نیست و این را شاید بتوان یکی از مشکلات بزرگ می ۹ در زمینه محافظت از دستگاه تلقی کرد.

تلفن هوشمند جدید غول بزرگ چینی، در زمینه شارژ سریع به دستاوردهای مهمی رسیده است. این شرکت فناوری جدید خود را شارژ توربو نامیده و مدعی است که این فناوری می‌تواند می ۹ را با توان ۲۷ وات از طریق USB-C شارژ کند. با این حال، شایان ذکر است که پکیج استاندارد این محصول با شارژر ۱۸ واتی می ۸ به بازار می‌آید.

image

مضاف بر این، شارژر بیسیم دیگری هم معرفی شده که با توان حداکثر ۲۰ وات سریع‌ترین و قوی‌ترین شارژر موجود در بازار است. شارژر بیسیم ۲۰ واتی اتومبیل نیز در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. شارژ توربو شیائومی توسط سازمان آلمانی TUV تایید شده تا خیال کاربران از نظر ایمنی آن راحت باشد. با این همه، ظرفیت باتری می ۹ تقریبا مشابه نسل قبلی این دستگاه ۳۳۰۰ میلی آمپر است (هرچند نسبت به می ۸ حدود ۱۰۰ میلی آمپر کمتر شده).

شیائومی می ۹ مطابق انتظار از چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده می‌کند. رم این دستگاه ۶ گیگابایت و حافظه داخلی آن ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت است. البته اگر کاربران از حالت Game Turbo mode استفاده کنند، عملکرد CPU و GPU بهتر خواهد شد تا تجربه گیمینگ روان‌تری به کاربر ارائه شود.

image

این دستگاه نسخه‌ای ویژه با طراحی شفاف خواهد داشت (تا کاربران بتوانند قطعات داخلی دستگاه را ببینند). این مدل از ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند و در ابتدا فقط در کشور چین عرضه می‌شود. علاوه بر این، فقط کاربران چینی شیائومی می‌توانند به جای گوگل اسیستنت از Xiao AI استفاده کنند.

مدل استاندارد شیائومی می ۹ از رنگ‌های بنفش سنبلی، آبی اقیانوس و سیاه پیانو در دسترس قرار می‌گیرد. قیمت مدل ۶ + ۱۲ گیگابایت معادل ۴۵۵ دلار، مدل ۸ + ۱۲۸ گیگابایت معادل ۴۹۰ دلار، و مدل شفاف می ۹ که ۱۲ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی خواهد داشت، معادل ۵۹۵ دلار است.

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۱۲/۱
خیلی نَرّه? علی‌برکت‌الله