خانهاخبار
ایلان ماسک اعلام کرد : بلیط سفر به مریخ کم تر از 500 هزار دلار خواهد بود

ایلان ماسک اعلام کرد : بلیط سفر به مریخ کم تر از 500 هزار دلار خواهد بود

رویای سفر به مریخ رویایی که شاید در سر همه مردم زمین باشد کشف سیاره ای جدید و سکونت بیرون از کره زمین. این رویا هرچند زیاد دور از واقعیت نیست و به گفته ایلان ماسک در آینده بلیط سفر به مریخ و تحقق این رویا چیزی کم تر از 500 هزار دلار برای ساکنان کنجکاو زمین آب خواهد خورد.
۱۳۹۷/۱۱/۳۰

پیش بینی می‌شود تا 5 سال آینده پروازهای تجاری به فضا کلید خواهد خورد و ساکنان کنجکاو و البته ثروتمند زمین می‌توانند به رویایی که شاید روزی برایشان دست نیافتنی بود دست یابند. این سفرها با سفرهای بی بازگشتی که پیش از این توسط یک موسسه فضایی خصوصی ثبت نام شده و قرار بود به زودی انجام شود و با ورشکستی این موسسه منتفی شد متفاوت است در این سفرها که گفته می‌شود شروع آنها از سال 2021 به صورت آزمایشی  خواهد بود مسیر برگشت رایگان بوده و شما فقط بلیطی برای مسیر رفت می پردازید و به عنوان توریست فضایی به مریخ سفر خواهید کرد.  

image

به تازگی ایلان ماسک رئیس شرکت  اسپیس ایکس درباره سفرهای تفریحی به فضا که احتمالا مریخ و ماه مقصدهای اولیه آن باشد اظهار نظر کرده و عنوان کرده که هزینه سفر به مریخ و بلیطش آن طور که فکر می کنید نجومی نیست و مردم می‌توانند در آینده با مبلغی کم تر از 500 دلار و حتی 100 دلار به مریخ سفر کنند و اکثر مردم با حداقل درآمد بتوانند به رویایی سفر به مریخ دست یابند.

ایلان ماسک در توییتی در این باره نوشته است :

پیش بینی می شود که قیمت اولیه بلیط سفر به مریخ در حدود 500 هزار دلار باشد اما خبر خوب این است که احتمالا در آینده به کم تر 100 هزار دلار برسد که این بدان معنی است که اکثر مردم می‌توانند در صورت تمایل به مریخ بروند. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که  هر گونه تنظیم قیمت به طور کامل بر اساس حجم / تقاضا خواهد بود.

در حال حاضر چند شرکت خصوصی بر روی سفرهای تفریحی به فضا کار می‌کنند تا فضای سفر را عملی و قابل دستیابی کنند و رویایی بخشی از ساکنان کره زمین برای تماشای سیاره های ناشناخته را محقق کنند.

نظر شما در این باره چیست آیا شما هم علاقه مند به سفر به مریخ در آینده هستید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

sadeq

۱۳۹۷/۱۱/۳۰
سفر به مریخ بزرگ ترین آرزوی منه..

M

۱۳۹۷/۱۱/۳۰
تو همون کشور با اون همه سرمایه ،و سرمایه دار ،هزاران نفر تو خیابونا شبشون روز میشه ،میلیون ها نفر بیمه درمانی ندارن و هزینه درمان خدشونو ندارن ووووو،کاشکه یکیم پیدا شه ی شرکت بزنه به مردم "شعور" بیاموزه،به دولت مردا و پولدارها و سیاست مدارها "انسانیت" رو بیاموزه .شاید الان این همه مشکل تو کره زمین نبود و خیلی وقت پیش ی سرم هممون رفته بودیم منظومه شمسی .کم مونده انسان به سیارات دیگه هم گند بزنه.اگه یکم عقلانی به قضیه نگاه کنیم کسانی که این پروژه ها رو رهبری و همایت میکنن .روزی که به هدفشان برسن که میرسن.انسان های زیادی خواهند مرد و زندگی های زیادی نابود میشه .که از وضعیت اسف‌ باره امروزه که در خیلی از کشور ها شاهدش هستیم بدتر خواهد شد.