خانهاخبار
مازراتی آلفیری از سال آینده وارد خط تولید می‌شود

مازراتی آلفیری از سال آینده وارد خط تولید می‌شود

مازراتی آلفیری یکی از محصولات جذاب این برند ایتالیایی محسوب می‌شود که از سال آینده میلادی به تولید می‌رسد.
۱۳۹۷/۱۱/۲۶

نزدیک به 5 سال پیش با خودروی مفهومی مازراتی آلفیری در نمایشگاه‌ بین‌المللی خودروی ژنو 2014 ملاقات کردیم. این خودرو بر اساس مازراتی گرن توریسمو MC Stradale توسعه یافته بود؛ با این حال فاصله میان دو محور چرخ‌های آن بسیار کوتاه‌تر بود. این خودروی اسپرت کوپه از یک موتور تنفس طبیعی 8 سیلندر بهره می‌برد. این موتور 4.7 لیتری قادر به تولید 460 اسب بخار قدرت و 383 نیوتون متر گشتاور است. چندین ماه پس از معرفی نسخه مفهومی، در ماه مه 2014 مازراتی خبر از تولید نمونه تجاری این خودرو داد.

مازراتی در آن زمان به این موضوع اشاره کرده بود که نمونه تجاری آلفیری به یک موتور 6 سیلندر مجهز می‌شود. این موتور با قدرت‌های مختلف شامل 410، 450 و در نهایت 520 اسب بخار در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. این خودرو به صورت کوپه و کروک به تولید می‌رسد و خریداران می‌توانند آن را به صورت محور عقب و یا مجهز به سیستم چهار چرخ محرک سفارش دهند. چندین سال از اعلام خبر تولید این خودرو می‌گذرد و همچنان مازراتی آلفیری روانه بازار نشده است. در ژوئن سال 2018 برای دومین بار تولید این خودرو تایید شد. در برنامه تولیدی این شرکت ایتالیایی برای سال‌های 2018 تا 2022 این خودرو حضور داشت.

image

به تازگی اطلاعات جدیدی در رابطه با این خودرو به اینترنت راه پیدا کرده که بر اساس آن، خریداران می‌توانند آن را سال آینده سفارش دهند. این خودرو در نیمه اول سال آینده میلادی در کارخانه این کمپانی در ایتالیا به تولید می‌رسد. این موضوع به معنای آن است که خریداران تا پایان سال 2020 به خودروی خود دسترسی پیدا می‌کنند. مازراتی برای تولید این خودرو باید در پاییز سال جاری میلادی، خط تولید کارخانه خود را در ایتالیا بروزرسانی کند. بر اساس اطلاعات فنی که توسط رسانه‌های ایتالیایی به اینترنت راه پیدا کرده، این خودرو به صورت پلاگین هیبریدی و همچنین تمام الکتریکی‌ روانه بازار می‌شود.

این خودرو به سیستم توزیع متغیر گشتاور مجهز شده و از قطعات آیرودینامیک فعال بهره می‌برد. مازراتی برای این خودرو فریم آلومینیومی در نظر می‌گیرد تا وزن کلی بدنه کاهش پیدا می‌کند. این اقدام از سوی این شرکت ایتالیایی ضروری به نظر می‌رسد چرا که استفاده از قطعات الکترونیکی سیستم هیبریدی در این خودرو افزایش وزن آن را در پی خواهد داشت.

image

استفاده از قطعات الکترونیکی در این خودرو باعث افزایش 175 کیلوگرمی وزن آن در مقایسه با نمونه استاندارد می‌شود. وزن بالای قطعات برقی باعث شده بسیاری از شرکت‌های سازنده خودروهای اسپرت تمایلی به توسعه نمونه هیبریدی و یا تمام الکتریکی محصولات خود نداشته باشند. یکی از راه‌حل‌ها برای این مشکل، استفاده از موادی مانند فیبر کربن و یا آلومینیوم برای کاهش وزن کلی خودرو است.

در زمینه عملکرد، مازراتی آلفیری شرایط بسیار خوبی خواهد داشت. گفته می‌شود سرعت این خودرو در مدت زمان 2 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن بالاتر از 300 کیلومتر بر ساعت است. مازراتی علاوه بر توسعه و عرضه آلفیری کوپه و کروک، قصد دارد نسل جدید خودروی کواتروپورته و لوانته را نیز تولید کند. انتظار می‌رود مدل بهبود یافته مازراتی گیبلی نیز تا سال 2022 در اختیار خریداران قرار بگیرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)