خانهاخبار
اپل واچ؛ پرفروش‌ترین ساعت هوشمند سال 2018

اپل واچ؛ پرفروش‌ترین ساعت هوشمند سال 2018

اپل واچ در سال گذشته بیشترین میزان رشد را در میان ساعت‌های هوشمند موجود در بازار تجربه کرده و با اختلاف زیاد نسبت به سامسونگ و فیت‌بیت در رده نخست این بازار قرار گرفته است.
۱۳۹۷/۱۱/۲۵

گزارش NDP با بررسی بازه‌ای ۱۲ ماهه از نوامبر ۲۰۱۷ تا نوامبر ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که مجموع فروش ساعت‌های هوشمند در مقایسه سالانه حدود ۶۱ درصد افزایش یافته است. فروش دلاری متناظر با این بازار نیز در بازه زمانی مشابه حدود ۵۱ درصد بیشتر شده است. این رقم تقریبا معادل ۵ میلیارد دلار است.

اگرچه NDP می‌گوید اپل با اختلاف در رده نخست این بازار قرار گرفته، ولی فروش دستگاه‌های سامسونگ و Fitbit نیز فاصله زیادی با سایر محصولات بازار پیدا کرده است. این سه تولیدکننده بزرگ ساعت‌های هوشمند در مجموع حدود ۸۸ درصد از سهم بازار را در اختیار دارند. با این حال در سال ۲۰۱۹ ممکن است با ظهور برندهای متمرکز بر سلامتی مثل Fossil و Garmin شرایط بازار تغییر کند.

در حال حاضر در کشور آمریکا حدود ۱۶ درصد از بزرگسالان ساعت هوشمند دارند و این رقم نسبت به دسامبر ۲۰۱۷ حدود ۱۲ درصد افزایش یافته است. NDP می‌گوید از این میان بازه سنی میان ۱۸ تا ۳۴ سال با ۲۳ درصد بیشترین سهم را در اختیار دارند، ولی با عرضه قابلیت‌های مربوط به سلامت قلب، مثل قابلیتی که در اپل واچ سری ۴ معرفی شد، می‌توانیم انتظار رشد محبوبیت این دستگاه در میان اقشار مسن‌تر جامعه را داشته باشیم.

قابلیت‌های مربوط به خانه‌های هوشمند نیز محبوبیت خوبی میان کاربران پیدا کرده است، و ۱۵ درصد از مالکان این ساعت‌ها می‌گوید از دستگاه خود برای کنترل محصولات هوشمند خانگی استفاده می‌کنند.

وستون هندرک، مدیر بخش محصولات هوشمند NDP، می‌گوید: «در طول ۱۸ ماه گذشته، فروش ساعت‌های هوشمند رشد خوبی را تجربه و به مخالفان این محصول ثابت کرده که آن‌ها دچار قضاوت عجولانه شده و به همین دلیل فکر می‌کردند که بازار ساعت‌های هوشمند نمی‌تواند موفق باشد.»

اپل اطلاعات دقیقی درباره فروش اپل واچ منتشر نکرده، ولی در آخرین کنفرانس سرمایه‌گذاران خود اعلام نمود که درآمد حاصل از محصولات پوشیدنی، دستگاه‌های خانگی و لوازم جانبی حدود ۷.۳ میلیارد دلار بوده، و با این حساب رشد ۳۳ درصدی را تجربه کرده است. تیم کوک، مدیر عامل اپل، اخیرا در مصاحبه‌ای در خصوص رشد بی‌سابقه بخش محصولات پوشیدنی گفته بود این محصول در حال حاضر ۵۰ درصد بیشتر از بهترین میزان فروش آیپاد در تمام طول تاریخ آن درآمد کسب کرده است.

کوک گفت:

اگر ایرپاد و اپل واچ را جدا و آن را با زمان عرضه آیپاد مقایسه کنیم، درمی‌یابیم که این دو محصول به تنهایی چهار تا شش برابر بیشتر از آیپاد در بازه زمانی مشابه درآمد داشته‌اند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

نبی

۱۳۹۷/۱۱/۲۶
موبایل زشتیه .