خانهاخبار
در سال 2018 حدود 142.3 میلیون موبایل در هند فروخته شده است

در سال 2018 حدود 142.3 میلیون موبایل در هند فروخته شده است

هند با فروش 142.3 میلیون تلفن همراه در سال 2018 در جایگاه نخست بزرگ‌ترین خریداران گوشی موبایل در دنیا قرار گرفت.
۱۳۹۷/۱۱/۲۵

هند به یکی از جذاب‌ترین بازارها برای شرکت‌های تولیدکننده تلفن هوشمند تبدیل شده است. در این کشور انواع و اقسام موبایل‌ها را می‌توان یافت و انتظار می‌رود که بازار تلفن‌های همراه سال‌به‌سال در آن‌جا رشد بیشتری داشته باشد. با وجود این که سال ۲۰۱۹ هنوز در ابتدای راه قرار دارد، ولی شرکت IDC در گزارش سه‌ماهه بخش آسیا اقیانوسیه خود می‌گوید هند در سال گذشته با فروش ۱۴۲.۳ میلیون دستگاه بیشترین میزان فروش را در سراسر دنیا از آن خود کرده است. این آمار در مقایسه با رشد فروش سالانه تلفن‌های هوشمند نسبت به سال ۲۰۱۷ معادل ۱۴.۵ درصد افزایش پیدا است.

به گزارش IDC، برندهایی مثل آنر، ایسوس، Realme و شیائومی که تمرکز زیادی روی فروش آنلاین داشته‌اند، سهی ۳۸.۴ درصدی را از فروش بازار این کشور به دست آورده‌اند. با توجه به برنامه‌های متنوع خرده‌فروشان محلی مثل آمازون و Flipkart، میزان فروش آنلاین تلفن‌های همراه تا انتهای سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۸ حدود ۴۷.۳ درصد رشد داشته است.

کانال‌های آفلاین همچنان بزرگ‌ترین و بهترین روش خرید تلفن‌های هوشمند در هند هستند و در سال گذشته نیز حدود ۶.۷ درصد رشد کرده‌اند. به‌علاوه، این بخش موفق شد تا انتهای سال رشد زنجیره‌ای ۵ درصدی خود را حفظ کند. در گزارش IDC ذکر شده که اگر برندی می‌خواهد در هند به موفقیت بلند مدت برسد، باید توجه خاصی به فروش آفلاین خود داشته باشد. این همان چیزی است که شیائومی روی آن تمرکز کرده و سعی دارد حضور آفلاین خود را با افتتاح فروشگاه‌های جدید در شهرهای سطح ۲ و سطح ۳ تقویت کند؛ این در حالی است که سهم این شرکت از بازار فروش آنلاین موبایل در هند حدود ۴۷.۲ درصد بوده است.

image

خریداران در سال ۲۰۱۸ به طور متوسط حدود ۱۵۸ دلار صرف خرید تلفن هوشمند کردند، این در حالی است که فقط بیش از نیمی از این دستگاه‌ها قیمتی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار داشته‌اند. در سال گذشته در مجموع حدود ۱۸۱.۳ میلیون فیچر فون در این کشور فروخته شد. گوشی JioPhone تنها دستگاهی بود که توانست ۳۶.۱ درصد از مجموع فروش تلفن‌های هوشمند این کشور را از آن خود کرده و در نتیجه باعث کاهش ۲۳ درصدی میزان استفاده از شبکه‌های 2G و 2.5G هند شود.

بازار تلفن‌های هوشمند پریمیوم که از دستگاه‌های گران‌تر از ۵۰۰ دلار تشکیل شده، حدود ۴۳.۹ درصد رشد سالانه داشته که این مقدار در میان سایر رنج‌های قیمت بیشترین میزان رشد را تجربه کرده است. اگرچه تلفن‌های هوشمند پریمیوم تنها سه درصد از سهم بازار را در اختیار داشته‌اند، ولی وان پلاس ۶ و وان پلاس ۶ تی توانسته‌اند در صدر فهرست تلفن‌های ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلاری قرار بگیرند. علاوه بر این، سامسونگ با کنار زدن اپل در بخش تلفن‌های فوق پریمیوم که قیمتی بالاتر از ۷۰۰ دلار دارند، توانست به لطف سری گلکسی صدرنشین این گروه از تلفن‌های همراه باشد.

در سال پیش رو انتظار داریم بسیاری از این تلفن‌های هوشمند که تاکنون فقط به صورت آنلاین در دسترس کاربران قرار داشت وارد ویترین مغازه‌های هند شود، تا مشتریان گزینه‌های بسیار بیشتری برای خریدهای خود در اختیار داشته باشند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)