خانهاخبار
شروع فاز آزمایشی قابلیت مسیریابی AR در گوگل مپس

شروع فاز آزمایشی قابلیت مسیریابی AR در گوگل مپس

به تازگی امکان مسیریابی با واقعیت افزوده به بخش Local Guides گوگل مپس اضافه شده تا کاربران بتوانند با کمک دوربین موبایل خود دقیق‌تر مسیریابی کنند و راحت‌تر به مقصد برسند.
۱۳۹۷/۱۱/۲۴

شاید به خاطر داشته باشید که گوگل در طول کنفرانس I/O سال گذشته از قابلیتی برای سرویس گوگل مپس پرده‌برداری کرد که کاربرد این اپلیکیشن را برای رهگذران تا حد زیادی افزایش می‌دهد. این ویژگی با استفاده از قابلیت‌های واقعیت افزوده (AR) و دوربین جلوی موبایل در لحظه به شما نشان می‌دهد که کجا هستید و با نمایش فلش شما را به سوی هدف هدایت می‌کند. در حال حاضر، مسیریابی AR در بخش Local Guides این سرویس در فاز آزمایشی قرار دارد.

به گزارش وال استریت ژورنال که موفق به آزمایش این ویژگی شده، آن‌ها به دنبال کافی شاپ جستجو کرده و بعد از انتخاب یکی از کافی شاپ‌های موجود در نقشه، می‌بینند که دکمه Start AR روی اپلیکیشن ظاهر شده است. با انتخاب این دکمه، اپلیکیشن به سرعت وارد حالت نمایش لحظه‌ای شده و از کاربر خواسته تا با چرخاندن دوربین موبایل در محیط پیرامونش، به گوگل مپس اجازه دهد موقعیت او را دقیقا شناسایی کند. وقتی سرویس نقشه فهمید کاربر کجاست، اپلیکیشن اطلاعات دوربین را با اطلاعات Street View که در سرورهای گوگل ذخیره شده مطابقت می‌دهد. حالا کاربر با دنبال کردن فلش‌های بزرگ موجود در صفحه می‌تواند به راحتی خودش را به مقصد برساند.

گوگل می‌گوید نباید از قابلیت AR در حین رانندگی استفاده کنید. ریچل اینمن، مدیر این پروژه، می‌گوید مسیریابی واقعیت افزوده برای مواقعی است که مثلا از مترو خارج می‌شوید و نمی‌دانید ابتدا باید کجا بروید. اگر گوشی را پایین بیاورید، حالت AR متوقف می‌شود و رابط کاربری عادی گوگل مپس به نمایش درمی‌آید. برای جلوگیری از تصادفاتی که ممکن است در هنگام استفاده از این قابلیت به وجود بیاید، اپلیکیشن از کاربر می‌خواهد که دستگاه را پایین بیاورد. اگر کاربر این کار را نکند، صفحه به طور خودکار تاریک می‌شود. این کار به صرفه‌جویی در مصرف باتری هم کمک می‌کند.

هنوز احتمالا تا عرضه رسمی و نهایی سیستم مسیریابی واقعیت افزوده کمی فاصله داریم. ولی وقتی این قابلیت منتشر شود، دنیای جدیدی پیش روی کاربران گوگل مپس قرار می‌گیرد و می‌توانند با استفاده از سیستم هدایت این سرویس به راحتی و به سریع‌ترین شکل ممکن خودشان را به مقصد برسانند. علاوه بر این، کسانی که با پای پیاده به مسافرت‌های خارجه می‌روند، می‌توانند در کنار نقشه از سرویس گوگل ترنسلیت استفاده کنند تا علامت‌ها به زبان مادری برایشان خوانده شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)