خانهاخبار
تصاویر رندر تازه از پرچمداران گلکسی اس 10 سامسونگ

تصاویر رندر تازه از پرچمداران گلکسی اس 10 سامسونگ

پرچمداران تازه سامسونگ 1 اسفند معرفی می‌شوند. تازه‌ترین تصاویر رندر باکیفیت از این گوشی‌ها اغلب شایعه‌های قبلی را تأیید می‌کند.
۱۳۹۷/۱۱/۲۴

تا به حال خبرها و تصاویر بسیاری از پرچمداران تازه سامسونگ از خانواده گلکسی اس 10 منتشر شده اما روز گذشته یکی از معروف‌ترین افشاگران دنیای مجازی تصاویر رندر با کیفیتی را از دو مدل گلکسی اس 10 و اس 10 ای منتشر کرد که هیچکدام واترمارک نداشتند.

image

در این تصاویر بار دیگر شاهد هستیم که پرچمدار ارزان گلکسی اس 10 ای به دوربین اصلی دوگانه در پنل پشتی مجهز می‌شود و حسگر فیزیکی اثرانگشت آن در کناره بدنه قرار می‌گیرد. این گوشی هوشمند همچنین در مقایسه به دو مدل سطح بالای دیگر به جای پنل نمایش خمیده به مدل تخت مجهز می‌شود. هر سه مدل این خانواده از پردازنده داخلی یکسان قدرت می‌گیرند که براساس بازار دریافت کننده از اسنپ‌دراگون 855 تا اگزینوس 9820 متفاوت خواهد بود. گلکسی اس 10 ای همچنین به باتری 3100 میلی آمپر ساعتی مجهز می‌شود و پنل نمایش 5.8 اینچی Super AMOLED به همراه 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا در نسخه استاندارد خواهد داشت. این گوشی در رنگ‌های مشکی، سبز، سفید و آبی روانه بازار می‌شود.

image

گلکسی اس 10 هم از پنل نمایش 6.1 اینچی Super AMOLED، حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش و دوربین اصلی سه گانه در پنل پشتی برخوردار است. این مدل در دو کانفیگ 6 / 8 گیگابایتی با حافظه داخلی قابل ارتقای 128 / 512 گیگابایتی عرضه می‌شود و ظرفیت باتری‌اش 3400 میلی آمپر ساعت گزارش شده است. گلکسی اس 10 در رنگ‌های مشابه اس 10 ای به بازار راه پیدا خواهد کرد.

image

گلکسی اس 10 پلاس در این تصاویر دیده نمی‌شود اما پنل نمایش 6.4 اینچی Super AMOLED دارد  و از حسگر اثرانگشت زیر پنل نمایش، دوربین اصلی سه گانه و دوربین سلفی دوگانه برخوردار است. اس 10 پلاس علاوه بر کانفیگ مشابه اس 10 ای و اس 10 در یک نسخه با 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی هم توسعه یافته است.

گلکسی اس 10 ای احتمالا حداقل 750 دلار قیمت دارد و قیمت اس 10 هم از حداقل 900 دلار آغاز می‌شود. قیمت نسخه‌های متفاوت اس 10 پلاس هم از 1000 تا 1500 دلار پیش بینی شده است. هر سه مدل مذکور 20 فوریه (1 اسفند) در رویداد اختصاصی آنپکد سازنده معرفی می‌شوند و از 8 مارس (18 اسفند) به بازار عرضه خواهند شد.

آیا کاربران مایل به خرید پرچمداران گلکسی اس 10 خواهند بود؟

پرچمداران گلکسی اس 10 درواقع جانشینان تازه گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس هستند. اس 9 و اس 9 پلاس همچنان هم از پرچمداران محبوب بازار به شمار می‌روند اما روند فروش آن‌ها از انتظار سازنده پایین‌تر بوده است. به نظر می‌رسد که قیمت بالا و نبود نوآوری چشمگیر در توسعه آن‌ها اصلی‌ترین دلایل فروش کمتر از انتظارشان بوده باشد.

سامسونگ امسال هم با سری گلکسی اس 10 با چالش مواجه است. این کمپانی تلاش کرده است با توسعه و عرضه اس 10 ای کاربران بیشتری را جذب کند و فروش خود را افزایش دهد. اقدام به عرضه این مدل ارزان‌تر درست مانند آیفون 10 آر اپل در میان سه گانه آیفون‌های سال گذشته است. این گوشی در ابتدا فروش خوبی داشت اما پس از مدتی اپل مجبور شد برای افزایش فروش آن پروموشن‌های جذاب و متفاوت طراحی کند. در حال حاضر بازار چین که از بازارهای مهم موبایل هم به شمار می‌رود، از ثبات کافی برخوردار نیست و سامسونگ باید این شرایط را هم در انتظارات فروش خود در نظر بگیرد.

مهم‌ترین سوالی که کاربران در هنگام تصمیم به خرید از خود می‌پرسند این است که آیا این دستگاه تازه آنقدر قابلیت‌های نوین با خود به همراه آورده است تا ارزش ارتقای گوشی فعلی و صرف هزینه بیشتر را داشته باشد؟ حسگرهای بیشتر در دوربین، افزایش میزان رم و حافظه داخلی، پنل نمایش بزرگ‌تر و قدرت پردازش بیشتر از جمله عوامل مهم در تصمیم گیری برای خرید دستگاه موبایلی تازه هستند. از طرفی آیا تعبیه حسگر اثرانگشت زیر پنل نمایش و امکان شارژ بی سیم معکوس برای توجیح کاربران و قانع کردنشان کافی خواهد بود؟ فعلا باید منتظر بمانیم و ببینیم پس از عرضه این پرچمداران تازه چه خواهد شد؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Sama

۱۳۹۷/۱۱/۲۶
سلام وخسته نباشید. یه سؤال از مدیران محترم این سایت دارم، شما برای چی،، نظرات کاربران رو درج نمی کنید،خیلی متأسفم که شما برای مخاطبان خود احترام قائل نیستید. من بار ها در مورد مقاله هایی که در تلگرام به اشتراک می‌گذارید، هم نظر شخصی خودم رادادم، وهم سؤال پرسیدم،، ولی متاسفانه هیچ کدام نه درج شده ونه پاسخ داده شده. خیلی متأسفم،، در ضمن از سرکار خانم خیامی هم مجددا به خاطر مقاله های خوبشان تشکر میکنم. Samarad

Samarad

۱۳۹۷/۱۱/۲۴
سرکار خانم خیامی:ممنون و سپاسگذارم از مقاله های پر محتوی وجالبتون،، من فکر می کنم این گوشی هم با این کیفیت حتما مورد استقبال کاربران قرار خواهد گرفت ، باتکنولوژی پیشرفته دنیا هنوز هم به خاطر قیمت بالای این گوشی هادر کشور ما ، خیلی ها قادر به خریدآن نیستن. موفق و مؤید باشید samarad