خانهاخبار
کروم بالاخره در ویندوز و مک از حالت تیره پشتیبانی می‌کند

کروم بالاخره در ویندوز و مک از حالت تیره پشتیبانی می‌کند

با توجه به این که قابلیت حالت تیره به نسخه کروم قناری اضافه شده، می‌توانیم امیدوار باشیم که به زودی این قابلیت در نسخه اصلی کروم نیز در دسترس کاربران ویندوز و مک قرار بگیرد.
۱۳۹۷/۱۱/۲۱

گوگل از مدت‌ها پیش مشغول آزمایش حالتی تیره برای مرورگر کروم بوده، ولی بالاخره به نظر می‌رسد نسخه‌ای از مرورگر کروم قناری (نسخه‌ای تجربی از مرورگر گوگل که زودتر آپدیت‌ها را دریافت می‌کند) آماده عرضه نسخه نهایی این قابلیت است.

جذاب‌ترین بخش این آپدیت این است که این ویژگی به صورت پویا روشن و خاموش می‌شود. به عبارت دیگر، اگر Dark Mode را در ویندوز ۱۰ یا macOS فعال کنید، کروم هم به طور خودکار با این حالت تنظیم می‌شود. در نسخه فعلی مرورگر قناری، هیچ روشی برای روشن یا خاموش کردن دستی حالت تیره وجود ندارد، اما فعلا با اطمینان نمی‌توان گفت که شکل پیاده‌سازی آن در نسخه پایدار کروم به چه صورتی خواهد بود.

همان طور که در تصویر متحرک زیر می‌بینید، با این ویژگی عملا رنگ همه بخش‌های مرورگر مثل متن‌ها، زبانه‌ها و منوها تیره می‌شود. این قابلیت بسیار خوب و کاربردی است و کسانی که معمولا شب‌ها کار می‌کنند حتما از وجود این ویژگی خوشحال می‌شوند.

متاسفانه، علی‌رغم این که این شرکت مدت‌هاست دارد روی این ویژگی کار می‌کند، ولی هنوز هم به زمان انتشار این قابلیت اشاره‌ای نشده و نمی‌دانیم که چه زمانی می‌توانیم آن را روی نسخه اصلی کروم ببینیم. البته این ویژگی در نسخه ۷۴ قناری منتشر شده، و کروم ۷۴ هم قرار است در ۲۳ آوریل عرضه شود. ولی هیچ تضمینی وجود ندارد که این قابلیت تا آن تاریخ آماده ارائه باشد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)