خانهاخبار
مایکروسافت نام استدیوی بازی سازی خود را به Xbox Game Studios تغییر داد

مایکروسافت نام استدیوی بازی سازی خود را به Xbox Game Studios تغییر داد

مایکروسافت به طور رسمی، نام استدیوی بازی سازی خود را به Xbox Game Studios تغییر داد
۱۳۹۷/۱۱/۱۹

مایکروسافت در نسل هشتم آنقدرها خوب عمل نکرد؛ به دلیل سیاست‌های عجیب این شرکت در ابتدای عرضه کنسول بازی خود یعنی ایکس باکس‌ وان و البته کمبود عناوین انحصاری، مایکروسافت نتوانست نسل هشتم را به خوبی بگذارند. حال به نظر می‌رسد که ردموندی‌ها برای نسل نهم کنسول‌های بازی برنامه‌های فوق العاده‌ای دارند و یک اقدام نسبتا ساده اما مهم این شرکت، اغییر نام استدیوی بازی سازی خود به Xbox Game Studios است. برای جزییات بیشتر، در ادامه با ما همراه شوید. 

image

درحال حاضر، مایکروسافت مالکیت استدیو‌های 343 Industries, The Coalition, Compulsion Games, The Initiative, inXile Entertainment, Minecraft, Ninja Theory, Obsidian Entertainment, Playground Games, Rare, Turn 10 Studios را به دست دارد که همه این‌ها با یک دیگر استدیوی جاکع Microsoft Game Studios را تشکیل می‌دهد. حالا به گفته رسمی مایکروسافت، این شرکت تصمیم دارد نام این استدیوی جامع را به Xbox Game Studios تغییر دهد که شاید در ابتدا حرکت مهمی به نظر نرسد، اما قطعا در پشت این اقدام، تصمیمات مهمی گرفته شده است. 

مایکروسافت می‌گوید که این شرکت قصد دارد که تمرکز خود را فراتر از کنسول‌های بازی متعارف ببرد تا “ایکس باکس” به یک برند مطرح در حوزه بازی و سرگرمی تبدیل شود. علاوه بر این موضوع، مایکروسافت بارها تاکید کرده که ایکس باکس به جای اینکه تنها یک کنسول بازی باشد، قرار است یک سرویس برای تجربه عناوین مختلف در هر کجا و هر زمان و روی هر دستگاهی باشد. این اصولا اولین اقدام مایکروسافت در این زمینه نیست؛ پیش از این شاهد برنامه این شرکت برای عرضه عناوین انحصاری خود روی کامپیوترهای شخصی بودیم و حتی چندی پیش اعلام شد که سرویس  Xbox Live برای برخی از پلتفرم‌ها همچون نینتندو سوییچ، iOS و اندروید عرضه خواهد شد. 

image

همه این‌ها اقدامات قابل توجهی به شمار می‌آیند، اما مایکروسافت در واقع چه برنامه‌ای در ذهن دارد؟ خب نمی‌توان به طور دقیق یک مورد را نام برد، اما می‌توان گفت که مایکروسافت قصد دارد برند ایکس باکس را به نت فلیکس مخصوص بازی تبدیل کند. این یعنی که حتی اگر کنسول بازی مایکروسافت را تهیه نکنید مشکلی نیست، چرا که با داشتن عضویت یک سرویس مایکروسافت می‌توان روی هر دستگاهی، بازی خود را تجربه کنید. نظر شما چیست؟ آیا این برنامه‌های مایکروسافت می‌تواند تاثیرات عظیمی بر روی سیاست‌های سونی هم داشته باشد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۷/۱۱/۲۰
می خاد بازی انحصاری ایکس باکس بسازه شاید