خانهاخبار
امکان ریستور به iOS 12.1.1 و 12.1.2 از سوی اپل بسته شد

امکان ریستور به iOS 12.1.1 و 12.1.2 از سوی اپل بسته شد

اپل شب گذشته، اجازه ریستور به iOS 12.1.1 و iOS 12.1.2 را مسدود کرد و علاقمندان به جیلبریک دیگر قادر نخواهند بود تا دستگاه خود را به این نسخه‌ها دانگرید کنند.
۱۳۹۷/۱۱/۱۸

تیم نرم‌افزاری اپل در تاریخ 5 و 17 دسامبر، نسخه‌های iOS 12.1.1 و 12.1.2 را برای کاربران آيفون و آیپد عرضه نمود و از آن زمان تا به حال، استفاده کنندگان از این دیوایس‌ها قادر بودند تا دستگاه خود را به ورژن‌های یاد شده ریستور کنند. اما شب گذشته، اجازه چنین کاری از سمت اپل مسدود شد و افرادی که به جیلبریک علاقه دارند، دیگر قادر نیستند تا آیفون یا آیپد خود را به نسخه‌های اشاره شده ریستور کنند.

هکرها اخیر توانسته‌اند تا حفره‌های مربوطه برای جیلبریک را روی دو نسخه یاد شده شناسایی کنند و به این ترتیب، خبرهایی مبنی بر عرضه نسخه عمومی جیلبریک iOS 12.1.1 و iOS 12.1.2 بر سر زبان‌ها افتاده است. همین موضوع سبب شده کوپرتینویی‌ها تصمیم بگیرند تا اجازه ساین شدن نسخه‌های یاد شده را متوقف کرده و جلوی انجام چنین امری را بگیرند.

مسدودسازی امکان دانگرید به نسخه‌های مختلف، امری متداول در پلتفرم iOS به حساب می‌آید که اپل معمولا دو هفته بعد از عرضه نسخه‌ّای جدید، چنین کاری را انجام می‌دهد. اما این بار و برای آي او اس 12.1.1، این موضوع بیشتر از یک ماه زمان برد و مشخص نیست که چرا کوپرتینویی‌ها، از این موضوع غافل ماندند.

نسخه‌های مختلف که در فواصل زمانی برای کاربران عرضه می‌شود، با برطرف شدن باگ‌ها و بهبود سیستم عامل همراه است که امنیت کاربران را در مقابل نفوذ هکرها بالا می‌برد. به این ترتیب حفره‌های امنیتی بسته شده و دست و بال هکرها برای ارائه جیلبریک نیز بسته می‌شود.

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)