خانهاخبار
گوشی‌های منعطف جایگزین تبلت‌ها می‌شوند

گوشی‌های منعطف جایگزین تبلت‌ها می‌شوند

با ورود گوشی‌های هوشمند به بازار احتمالا محبوبیت تبلت‌ها مخصوصا از نوع اندرویدی کاهش پیدا می‌کند. پیش بینی می‌شود که در آینده نه چندان دور این دستگاه‌های تاشو بتوانند جایگزین تبلت‌ها شوند.
۱۳۹۷/۱۱/۱۶

این روزها اغلب سازندگان گوشی‌های هوشمند به دنبال توسعه و معرفی گوشی‌هایی با پنل نمایش تاشو هستند. به نظر می‌رسد که به دنبال توسعه این نوع محصولات هوشمند و امکان تعبیه پنل نمایش بزرگ در بدنه‌ای ظریف و کوچک، سری تبلت‌ها و ادامه حیاتشان به خطر بیفتد.

بازار تبلت‌های اندرویدی (برخلاف آیپدهای اپل) در سال‌های اخیر با رکود و شکست مواجه بوده است. حالا دیگر سالی یکبار با دوبار شاهد رونمایی از تبلت‌های جالب توجه آن هم توسط اپل هستیم. اما چرا بازار تبلت‌های اندرویدی کساد شده است؟ امروزه فضای مورد استفاده پنل نمایش در گوشی‌های هوشمند افزایش پیدا کرده است و نسبت به سال‌های گذشته شاهد کاهش چشمگیر ضخامت حاشیه در صفحه نمایش دستگاه‌ها هستیم. این واقعیت مخصوصا در میان گوشی‌های اندرویدی صدق می‌کند و بدین ترتیب باعث شده است که تبلت‌ها محکوم به نابودی شوند.

image

از نظر کاربران، خرید تبلت تنها در زمانی منطقی به نظر می‌رسید که میانگین اندازه پنل نمایش در گوشی‌های هوشمند حدودا 4 اینچ بود. حالا که گوشی‌های هوشمند منعطف با پنل‌های نمایش بزرگ و تاشو در دست توسعه هستند و به زودی یک به یک به بازار راه پیدا می‌کنند، احتمالا میزان محبوبیت تبلت‌های اندرویدی از گذشته هم کمتر خواهد شد.

به محض آنکه عرضه گوشی‌های منعطف تاشو رایج شود، احتمالا تعداد تبلت‌ها در بازار و همچنین محبوبیتشان نزد کاربران هم در حد صفر کاهش پیدا می‌کند. البته قطعا مدت زمان نسبتا طولانی تا آن زمان باقی مانده است، زیر گوشی‌های هوشمند منعطف به قیمت بالایی عرضه می‌شوند و مدتی طول می‌کشد تا قیمت پایه‌شان در حد معقول برای کاربران کاهش پیدا کند. از طرفی این رخداد ناگزیر است و سرانجام روزی فرا می‌رسد که گوشی‌های هوشمند منعطف به جایگزینی مناسب برای تبلت‌ها تبدیل می‌شوند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهمان

۱۳۹۷/۱۱/۱۶
البته هنوز برای قضاوت در این مورد که تبلتها به فراموشی سپرده میشن و جاشون رو به این گوشیها میدن ، کمی زوده. باید در عمل کاربران با معایب و محاسن این گوشیها مواجه بشن. قیمت هم که همیشه نقش مهمی رو داشته و داره. حالا اینکه این تکنولوژی جدید صفحه نمایش چقدر باعث افزایش قیمت میشه و اینکه سازندگان برای جبران این افزایش قیمت، در چه قسمتهایی باید کمتر هزینه کنن (مثلا دوربینها ، پردازنده ، رم و ...)، همه مطالبی است که باید صبر کرد و دید.

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۱۱/۱۶
در حالتِ جمع شده، خیلی باکلاسه?
اگه روزی خریدی حواست باشه توی محافل‌عمومی کسی نبینه، یه نامسلمونی دنبالت میکنه گوشیو میقاپه شاهرگ‌تو هم میزنه و دِبُرو که رفتی