خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Galaxy A7 2018

بررسی تخصصی Galaxy A7 2018

گلکسی ای 7 2018 گوشی‌ای میان رده است که سخت‌افزار و نرم‌افزاری بسیار بهتر از قیمتش عرضه می‌کند. در این بررسی به طور کامل با این میان رده زیبا و دوست داشتنی آشنا شوید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۷/۱۱/۱۴

خانواده گلکسی A ها از همان ابتدای عرضه خودشان مورد توجه کاربران و به خصوص جوانان قرار گرفتند. طراحی‌های اسپورت در کنار ارائه امکانات در خور توجه که نیاز هر کاربر عادی‌ای را مرتفع می‌کرد از ویژگی‌های این خانواده به‌حساب می‌آمد. گلکسی ای 7 2018 گوشی‌ای میان رده از خانواده A است که در بسیاری از بخش‌های خودش محصولی کامل و در خور یک میان رده جذاب است. در این گوشی زیبا همانند گلکسی ای 9 شاهد استفاده از تعداد دوربین‌های اصلی بیشتر از دیگر میان رده‌ها هستیم. امروز از نزدیک با این گوشی و تمام مزایا و معایب آن آشنا می‌شویم و در آخر به شما می‌گوییم که Galaxy A7 2018 مناسب چه افرادی است.

image

جعبه

جعبه دستگاه به رنگ سفید است و روی آن نوشته‌ای آبی‌رنگ حک شده که نشان دهد جعبه متعلق به چه گوشی‌ای است. جعبه را که باز کنید گوشی را می‌بینید به همراه متعلقاتش که شامل یک آداپتور شارژ، یک کابل شارژ و یک جفت هدفون است.

طراحی

این بخش همیشه قسمتی مهم از گوشی‌های سری A به‌حساب می‌آمده و این بار هم سامسونگ به آن بی‌توجهی نکرده است. بیشتر المان‌های زیبایی که می‌تواند این محصول را به گوشی‌ای جذاب برای جوانان تبدیل کند در طراحی به کار گرفته شده‌اند.

شاید اولین چیزی که هنگام دست گرفتن گوشی نظر شما را به خودش جلب کند وزن سبک آن باشد. ای 7 فقط 168 گرم وزن دارد که برای گوشی‌ای با این ابعاد بسیار مناسب است.

گوشی‌های سری A علاوه بر این‌که همیشه طراحی خوبی داشته‌اند در بخش جنس بدنه هم از رقبایشان جلوتر بوده‌اند. در A7 2018 هم به جنس بدنه توجه زیادی شده است و قاب پشتی دستگاه از شیشه ساخته شده منتهی فریم اطراف از فلز نیست و سامسونگ تصمیم گرفته تا از فریم پلاستیکی استفاده کند. استفاده از فریم پلاستیکی یکی از عوامل موثر در کاهش وزن دستگاه بوده است. اینکه این فریم براق در طول زمان چه عملکردی از خودش نشان می‌دهد نکته‌ای است که باید با استفاده طولانی‌مدت از گوشی به آن پی برد اما در نگاه اول همه‌چیز خوب و بدون نقص به نظر می‌رسد.

image

رنگ قاب پشتی کاملا با رنگ فریم هماهنگ است و سامسونگ رنگ‌های آبی، مشکی، طلایی و صورتی را برای این دستگاه در نظر گرفته است. ما رنگ آبی را در اختیار داشتیم که بدون شک یکی از زیباترین این رنگ‌ها است.

قاب پشتی کاملا براق است و با تابیدن نور داخل آن بازتابی بسیار زیبا را به شما ارائه می‌دهد. این قاب اثرانگشت را جذب می‌کند اما برای قابی به این براقی جذب اثرانگشت بسیار قابل‌قبول و کم است و با یک‌بار تمیز کردن به‌راحتی تمام کثیفی‌ها پاک می‌شود.

صفحه‌نمایش در قاب جلوی گوشی ناچ ندارد و حاشیه‌هایش هم خیلی کم نیستند؛ اما باوجوداین طراحی قاب جلو با زبان طراحی گوشی‌های امروزی فاصله زیادی ندارد.

image

یکی از نکات قابل‌ذکر در طراحی گوشی این است که لبه‌های گوشی از لبه‌های صفحه‌نمایش کمی بیرون زده تر هستند و همین امر سبب شده تا رنگ آبی گوشی در کناره‌ها از قاب جلو هم قابل رویت باشد و زمانی که با گوشی کار می‌کنید این رنگ آبی را مشاهده کنید.

در مجموع گلکسی ای 7 2018 شاید آن حسی که دوست دارید از خانواده سری‌ ای دریافت کنید به شما ندهد اما در بخش طراحی و زیبایی‌شناسی هیچ‌چیز کم ندارد و حس بسیار خوبی را به شما انتقال می‌دهد. علاوه بر این گوشی بسیار لیز است و باید خیلی مراقب باشید تا از دستتان سر نخورد در کنار اینکه کار کردن با یکدست کار آسانی نیست و در بسیاری موارد غیرممکن است که از گوشی‌ای با صفحه‌نمایش 6 اینچ انتظاری بیشتر از این نمی‌توان داشت.

image

جزئیات ظاهری دستگاه

از قاب جلو شروع می‌کنیم. صفحه‌نمایشی 6 اینچی حدود 75 درصد از این قاب را به خودش اختصاص داده است. همان‌طور که گفتیم حاشیه‌های صفحه‌نمایش کم نیستند و هم در بالا و پایین و هم در کناره‌ها حاشیه‌های زیادی را می‌بینیم.

image

بالای صفحه‌نمایش دوربین سلفی، فلش LED، خروجی صدای مخاطب و سنسورهای نور و مجاورت را می‌بینیم در حالی که خبری از LED هشدار دهنده نیست.

image

در قاب پشتی دستگاه سه لنز برای دوربین اصلی در نظر گرفته شده که طراحی زیر هم دارند و در قابی جدا از دیگر بخش‌های قاب پشتی دیده می‌شوند. فلش LED تکی خارج از این قاب و زیر این لنزها تعبیه شده است. دیگر هیچ خبری از جزئیات دیگر در قاب پشتی نیست و فقط لوگوی سامسونگ به همراه نوشته‌ای که نشان می‌دهد گوشی دو سیم کارته است مشاهده می‌شود.

image

در لبه سمت راست کلیدهای ولوم، با طراحی جدا از هم، و کلید پاور را می‌بینیم که کلید پاور علاوه بر روشن و خاموش کردن صفحه‌نمایش نقش کلید سنسور اثرانگشت را هم دارد که در بخش سخت‌افزار به‌طور کامل به کارایی و عملکرد آن می‌پردازیم.

image

image
  
image

در لبه سمت چپ فقط درگاه سیم‌کارت‌ها را مشاهده می‌کنید که با بیرون کشیدن آن اسلاتی بلند از آن خارج می‌شود. این اسلات شامل دو محل برای قرار گرفتن سیم‌کارت‌ها و یک محل برای قرار گرفتن کارت حافظه خارجی است. بر خلاف فریم دستگاه جنس این اسلات از فلز است.

بالای گوشی محل قرارگیری میکروفون دوم است و پایین گوشی جزئیات زیادی در نظر گرفته شده. میکروفون اصلی، درگاه ارتباطی، جک هدفون و اسپیکر در این بخش قرار دارند. متاسفانه درگاه ارتباطی دستگاه از نوت میکرو یو اس بی است و خبری از درگاه تایپ سی نیست علاوه بر این طراحی اسپیکر با آن چیزی که در گوشی‌های دیگر مشاهده می‌کنید متفاوت است. خبری از سوراخ‌های بزرگ روی اسپیکر نیست و فقط یک خط باریک محل خروج صدا است.

image
  
image

صفحه‌نمایش

A7 2018 یکی دیگر از گوشی‌های سامسونگ است که با صفحه‌نمایش سوپرآمولد عرضه شده است. این صفحه‌نمایش گوشی‌های گرد دارد اما خبری از خمیدگی در لبه‌ها نیست. این صفحه‌نمایش اندازه 6 اینچی دارد و کیفیتی که سامسونگ برای این میان رده در نظر گرفته برابر فول اچ‌دی است.

نور این صفحه بسیار زیاد است و یکی از پرنورترین صفحه‌های موبایلی است که تا امروز دیده‌ایم. به‌علاوه طبق انتظاری که داشتیم رنگ‌ها در این صفحه بسیار پویا و خوش‌رنگ و لعاب نشان داده می‌شود.

در نمایش رنگ سفید صفحه‌نمایش خیلی کارا نیست و هنوز هم صفحه‌های آمولد از صفحه‌های IPS در این بخش فاصله دارند اما در نمایش رنگ مشکی بسیار عملکرد خوبی دارد و یکی از بهترین‌هاست.

image

زیر نور خورشید کوچک‌ترین نگرانی‌ای بابت مشاهده محتوا در این صفحه‌نمایش وجود ندارد و این خوب بودن به لطف نور بسیار زیاد صفحه به وجود آمده است. نه‌تنها زیر نور خورشید بلکه از زوایای زیاد هم صفحه هیچ مشکلی ندارد و به‌خوبی می‌توانید همه‌چیز را روی آن با زاویه دید زیاد هم مشاهده کنید.

تا اینجا متوجه شدیم که سامسونگ در بخش صفحه‌نمایش هیچ‌چیز برای این میان رده کم نگذاشته، حال می‌خواهیم سری به بخش تنظیمات صفحه بزنیم و ببینیم در این بخش چگونه عمل شده است. زمانی که به بخش تنظیمات صفحه‌نمایش نگاه می‌کنیم گویی که صفحه‌نمایش یک گوشی بالارده سامسونگ روبرویمان قرار دارد. در این بخش جزئیات متنوعی را مشاهده می‌کنیم که از گوشی‌های بالارده سامسونگ هیچ‌چیز کم ندارد.

Auto Brightness: حتما با این بخش آشنا هستید؛ با فعال کردن این تنظیم روشنایی صفحه‌نمایش به‌طور خودکار توسط گوشی تعیین می‌شود. اما نکته‌ای که در رابطه با این بخش وجود دارد تنظیمی به نام Reset Usage Patterns است که با لمس آن هر دیتایی که تاکنون گوشی توسط سنسور روشنایی و عملکرد شما در کم‌وزیاد کردن روشنایی صفحه‌نمایش در شرایط مختلف فراگرفته حذف می‌شود و گوشی از ابتدا شروع به دنبال کردن رفتار شما در میزان متفاوت روشنایی می‌کند.

image

Blue light filter: با فعال کردن این تنظیم پیکسل‌های آبی خاموش یا کم رنگ می‌شوند و نور پیکسل‌های زرد روی صفحه غالب می‌شود. با غالب شدن نور زرد کار کردن با گوشی در مکان‌های تاریک بهتر و راحت‌تر انجام می‌گیرد و در خوابیدن بهتر به کاربر کمک می‌کند. علاوه بر این در این بخش می‌توانید شدت نور زرد را کم‌وزیاد کنید درعین‌حال که می‌توانید برای روشن و خاموش شدن این تنظیم زمان‌بندی تعیین کنید.

image

Font and screen zoom: به شما امکان می‌دهد تا اندازه محتوای در حال نمایش روی صفحه گوشی را با توجه به سلیقه خودتان تنظیم کنید در این بخش به‌علاوه امکان تعیین اندازه فونت و نوع فونت هم امکان‌پذیر است.

image

Screen Mode: اگر کاربر گوشی سامسونگ باشید حتما با این بخش آشنایی دارید. در اینجا می‌توانید رنج رنگ‌ها، اشباعیت و شارپی را بنابردلخواه خودتان تغییر دهید؛ چهار حالت Adaptive، AMODEL cinema، AMOLED photo و حالت پایه در نظر گرفته شده است. علاوه بر این می‌توانید میزان گرما یا سرمای رنگ سفید را هم بنا به‌دلخواه خودتان تعیین کنید در ضمن اینکه امکان کم‌وزیاد کردن شدت رنگ قرمز، سبز و آبی هم وجود دارد.

image

Home Screen: در این تنظیم می‌توانید هر تغییری که دوست دارید روی صفحه اصلی اعمال کنید. از تعداد آیکون‌هایی که روی صفحه به نمایش درمی‌آیند گرفته تا اجازه دادن به صفحه اصلی برای قرارگیری در حالت افقی و باز کردن نوتیفیکیشن بار با پایین کشیدن انگشت.

image

Easy Mode: مناسب افرادی است که سن بالایی دارند. در این حالت اندازه همه محتواها روی صفحه‌نمایش بزرگ‌تر می‌شود و درعین‌حال در صفحه اصلی بخشی به نام مخاطبان اضافه می‌شود که به کاربر امکان می‌دهد چند مخاطبی که بیشترین تماس را با آن‌ها دارد در این لیست قرار دهد تا برای پیدا کردن آن‌ها مجبور به جستجو نباشد.

image

Icon frames: در این تنظیم می‌توانید تعیین کنید که آیکون‌های در حال نمایش روی صفحه فریم داشته باشند یا خیر.

Status bar: به کاربر اجازه شخصی‌سازی در نوار ابزار را می‌دهد. در این بخش می‌توانید نمایش دادن یا نمایش ندادن درصد باتری را تعیین کنید در حالی که امکان این را دارید تا تعداد نوتیفیکیشن هایی که در نوار ابزار نمایش داده می‌شوند را محدود کنید.

Navigatoin bar: این تنظیم دو بخش دارد. در بخش اول می‌توانید نوع تعامل خودتان را با گوشی تعیین کنید؛ در حالت اول سه کلید ناوبری پایین صفحه‌نمایش داده می‌شوند که توسط آن‌ها می‌توانید در منوی گوشی حرکت کنید و در حالت دوم از حرکات جسجری برای این کار بهره می‌برید.

image

در بخش دوم چیدمان کلیدها را به‌دلخواه خودتان تغییر دهید. در این حالت امکان تغییر کلیدهای بازگشت به عقب و برنامه‌های اخیر وجود دارد.

Block accidental touchs: فعال کردن این تنظیم سبب می‌شود که صفحه‌نمایش زمانی که گوشی در مکانی کاملا تاریک مانند جیب شما است غیرفعال شود و بنابراین به‌صورت ناخواسته آن را لمس نکنید.

سخت‌افزار

سامسونگ از آخرین و البته پرقدرت‌ترین پردازنده ساخت خودش برای گوشی‌های میان رده در این گوشی بهره برده است. این پردازنده اگزینوس 7885 نام دارد و به لطف 14 نانومتری بودنش تاثیر شگرفی در عمر بیشتر باتری می‌گذارد. این اگزینوس 2 هسته پر‌مصرف با فرکانس 2.2 و 6 هسته کم‌مصرف با فرکانس 1.6 گیگاهرتزی دارد. همه‌چیز از نظر پردازنده برای گوشی خوب به نظر می‌رسد و در مدتی که با گوشی کار می‌کردیم این خوب بودن به ما ثابت شد و تجربه به نشان داد که گوشی برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را در حد و اندازه یک میان رده بسیار خوب باز و بسته می‌کند و هیچ لگ و کندی‌ای در آن مشاهده نشد.

image

جدول بنچ مارک‌ها

نام گوشی

Antutu

GFX Bench Manhatan 3.1

Geekbench 4 Single

Geekbench 4 Multi

OnePlus 6T

296430

3295

2396

8992

Huawei Mate 20 Pro

272559

1691

3323

9621

Huawei Mate 20

268119

2739

3318

9584

Pocophone F1

264276

3282

2435

8756

Galaxy S9+

248993

2646

3693

9042

Galaxy Note9

233467

1541

3667

9013

Huawei P20 Pro

206875

1541

1919

6759

MediaPad M5 Pro

179363

1036

1906

6385

Honor 9

148817

-

1894

6243

Nokia 7 Plus

135468

861.8

1630

5280

Galaxy A7 2018

122252

582.1

1528

4361

Xiaomi Redmi Note 6 Pro

117035

600

1332

4797

Xiaomi Redmi Note 5 AI

114215

597.6

1318

4840

Huawei Nova 3e

88194

298.0

929

3744

Honor 9 lite

87330

320.6

930

3571

Xiaomi Mi A2 lite

79091

364.3

859

4174

Galaxy A6+

70024

343.8

741

3543

Asus Zenfone 4

65838

585.4

850

4111

Galaxy A6

62970

357

710

3352

Galaxy J7 Pro

62198

201.4

727

3701

Huawei Y7 Prime 2018

58475

611.9

513

1457

Huawei Y5 Prime 2018

42010

210.3

634

1342

Xiaomi Mi 6X (A2)

-

855.9

1604

3804

حافظه داخلی و حافظه رم

از نظر حافظه داخلی گوشی در دو نسخه عرضه می‌شود. یکی از نسخه‌ها حافظه داخلی 64 و نسخه دیگر حافظه داخلی 128 گیگابایتی دارد؛ علاوه بر این از نظر حافظه رم هم دو نسخه وجود دارد نسخه اول حافظه رم 4 و نسخه دوم حافظه رم 6 گیگابایتی دارد. ما نسخه 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت رم را در اختیار داشتیم که این نسخه پایه است. در جدول می‌توانید مشاهده کنید که وضعیت حافظه داخلی و حافظه رم به چه صورت است.

نام گوشی

حافظه داخلی

(گیگابایت)

حافظه داخلی در دسترس

(گیگابایت)

حافظه رم

(گیگابایت)

حافظه رم آزاد با بسته بودن تمام برنامه‌ها

(گیگابایت)

حافظه رم آزاد با باز بودن 15 برنامه

(گیگابایت)

Huawei Mate 20 Pro

128

108

6

2.15

1.5

Huawei P20 Pro

128

111.4

6

2.8

1.8

Honor 9

128

109.56

6

2.54

1.69

Galaxy Note9

128

111.22

6

3.16

2.16

OnePlus 6T

128

108.2

8

3

1.8

Huawei Mate 20

128

108.0

6

2.16

1.83

Galaxy S9+

64

52.55

6

2.94

1.73

Pocophone F1

64

52.4

6

2.5

2.1

Galaxy A7 2018

64

52.3

4

1.6

1

Asus Zenfone 4

64

52

4

1.5

1

MediaPad M5 Pro

64

51.33

4

1.98

1.14

Huawei Nova 3e

64

50.58

4

1.98

1

Nokia 7 Plus

64

48.34

4

1.9

930 مگابایت

Galaxy A6

64

52.01

4

2.43

1.67

Xiaomi Mi 6X

64

50.31

4

1.8

1.6

Xiaomi Redmi Note 5 AI

64

50.31

6

3.28

2.5

Xiaomi Redmi Note 6 Pro

32

21.8

3

1.2

700 مگابایت

Galaxy J7 Pro

32

25.24

3

1.34

700 مگابایت

Huawei Y7 Prime 2018

32

24.81

3

1.54

1.3

Honor 9 lite

32

23.49

3

1.2

990 مگابایت

Galaxy A6+

32

23.71

3

1

850 مگابایت

Xiaomi Mi A2 lite

32

21.46

3

1.3

800 مگابایت

Huawei Y5 Prime 2018

16

10.86

2

924 مگابایت

700 مگابایت

امنیت

گلکسی ای 7 2018 گوشی‌ای میان رده است اما این دلیل نمی‌شود که از نظر امنیت با گوشی‌های بالارده و بعضا پرچم‌دار تفاوتی داشته باشد. سامسونگ از هر دو روش امنیتی سنسور اثرانگشت و تشخیص چهره برای این گوشی بهره برده که به‌صورت مجزا به کارایی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

سنسور اثرانگشت

همان‌طور که گفتیم سنسور اثرانگشت در این گوشی در کلید پاور جای گرفته است. قرار گرفتن سنسور در این مکان را باید یکی از بدترین بخش‌های این گوشی بدانیم. دقت این سنسور خیلی خوب است و از هر زاویه‌ای می‌تواند اثرانگشت را بشناسد که برای سنسوری در این مکان نکته مهمی به‌حساب می‌آید اما سرعت خیلی بالا نیست و بعد از شناختن اثرانگشت کمی زمان می‌برد تا قفل دستگاه را باز کند. علاوه بر این به سبب اینکه این سنسور در کنار دستگاه است قرار گیری انگشت خیلی خوب روی آن انجام نمی‌شود و در ضمن برای پیدا کردن جای درست سنسور باید خیلی دقت کنید. اگرچه سامسونگ سعی کرده با عمیق‌تر کردن این بخش به کاربر کمک کند تا سنسور را راحت‌تر پیدا کند اما خیلی در این امر موفق عمل نکرده است.

image

تشخیص چهره

یکی از بخش‌های جذاب ای 7 2018 همین است. گوشی با کمک دوربین سلفی می‌تواند تصویر کاربر را تشخیص دهد و قفل را باز کند. در نور کافی این تشخیص به‌سرعت و بدون مشکل انجام می‌شود اما در نور کم درصد موفقیت برای باز کردن قفل دستگاه کمتر می‌شود. سرعت این روش از سرعت سنسور اثرانگشت بیشتر است اما برای اینکه گوشی قادر به شناسایی باشد باید حتما گوشی روبروی صورت باشد و در ضمن توانایی تشخیص در حالت افقی و برعکس را هم ندارد.

پشتیبانی از حافظه خارجی

برای اینکه ببینیم A7 2018 از اتصال حافظه فلش پشتیبانی می‌کند یا خیر یک فلش مجهز به درگاه میکرو یو اس بی را به آن متصل کردیم. پشتیبانی از حافظه فلش با فرمت Fat 32 و exFAT به‌راحتی انجام می‌شود اما به‌صورت پیش‌فرض پشتیبانی از فرمت NTFS وجود ندارد. مدت زمان انتقال دیتا از گوشی به فلش و برعکس را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید و آن را با دیگر گوشی‌های هوشمند مقایسه کنید.

جدول تست OTG

نام گوشی

پشتیبانی از فرمت Fat 32

پشتیبانی از فرمت NTFS

پشتیبانی از فرمت exFAT

مدت زمان انتقال از حافظه فلش روی گوشی

مدت زمان انتقال از گوشی روی حافظه فلش

Galaxy Note 9

دارد

ندارد

دارد

16  ثانیه

2 دقیقه و 36 ثانیه

Galaxy S9+

دارد

ندارد

دارد

17 ثانیه

2 دقیقه و 43 ثانیه

P20 Pro

دارد

دارد

دارد

26 ثانیه

2 دقیقه و 24 ثانیه

Huawei Mate 20

دارد

دارد

دارد

30 ثانیه

2 دقیقه و 24 ثانیه

Huawei Mate 20 Pro

دارد

دارد

دارد

38 ثانیه

2 دقیقه و 30 ثانیه

Honor 9 lite

دارد

دارد

دارد

56 ثانیه

4 دقیقه و 8 ثانیه

OnePlus 6T

دارد

دارد

دارد

58 ثانیه

3 دقیقه و 11 ثانیه

Galaxy J7 Pro

دارد

ندارد

دارد

59 ثانیه

4 دقیقه و 30 ثانیه

Galaxy A7 2018

دارد

ندارد

دارد

59 ثانیه

4 دقیقه و 20 ثانیه

Nova 3e

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه

2 دقیقه و 24 ثانیه

Pocophone F1

دارد

ندارد

دارد

1 دقیقه

2 دقیقه و 25 ثانیه

MediaPad M5 Pro

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه

2 دقیقه و 35 ثانیه

Nokia 7 Plus

دارد

ندارد

ندارد

1 دقیقه و 5 ثانیه

3 دقیقه و 17 ثانیه

Honor 9

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه و 6 ثانیه

2 دقیقه و 14 ثانیه

Y7 Prime 2018

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه و 15 ثانیه

5 دقیقه و 24 ثانیه

Xiaomi Mi 6X

دارد

ندارد

دارد

1 دقیقه و 21 ثانیه

2 دقیقه و 50 ثانیه

Xiaomi Redmi Note 6 Pro

دارد

ندارد

دارد

1 دقیقه 23 ثانیه

2 دقیقه 20 ثانیه

Galaxy A6

دارد

ندارد

دارد

1 دقیقه و 32 ثانیه

2 دقیقه و 34 ثانیه

Huawei Y5 Prime 2018

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه و 33 ثانیه

3 دقیقه و 2 ثانیه

Xiaomi Mi A2 lite

دارد

ندارد

ندارد

1 دقیقه و 35 ثانیه

2 دقیقه و 48 ثانیه

Xiaomi Redmi Note 5 AI

دارد

ندارد

دارد

1 دقیقه و 45 ثانیه

2 دقیقه و 13 ثانیه

Galaxy A6+

دارد

ندارد

دارد

1 دقیقه و 46 ثانیه

2 دقیقه و 49 ثانیه

اسپیکر

بر خلاف گوشی‌های قبلی خانواده A اسپیکر در لبه کناری دستگاه نیست و سامسونگ این اسپیکر را به پایین دستگاه منتقل کرده است اما باوجوداین هنوز هم این اسپیکر با آن چه در دیگر گوشی‌های سامسونگ می‌بینیم متفاوت است. روی اسپیکر سوراخ‌های بزرگی که در دیگر گوشی‌های هوشمند می‌بینیم دیده نمی‌شود. در این بخش فقط یک خط باریک دیده می‌شود که صدا از این بخش خارج می‌شود. اسپیکر در ای 7 2018 تک کاناله است و صدای بسیار بلندی دارد. بلندی صدا یکی از بهترین‌هایی است که در گوشی‌های تک کاناله می‌توانید مشاهده کنید.

نرم‌افزار

اندروید نسخه 8 روی این دستگاه نصب شده اما چیزی که آن را از گوشی‌های پیکسلی مجزا کرده رابط کاربری دوست‌داشتنی سامسونگ اکسپرینس نسخه 9 است که روی تمام بخش‌های نرم‌افزاری خودنمایی می‌کند.

image

 

صفحه قفل دستگاه ساعتی بالای خودش دارد که با لمس آن می‌توانید اندازه را بزرگ‌تر کنید و ثانیه شمار را هم مشاهده کنید؛ تم‌های زیادی برای این ساعت در نظر گرفته شده که از بخش تنظیمات صفحه قفل می‌توانید هر کدام را که دوست داشتید انتخاب کنید علاوه بر این امکان تعیین رنگ نوشته تاریخ هم وجود دارد. در این صفحه دو میانبر به دوربین و تلفن قرار دارد که در بخش تنظیمات می‌توانید هر برنامه‌ای که دوست دارید را برای هر کدام از این دو میانبر استفاده کنید.

image
  
image

صفحه اصلی مانند تمام اندرویدی‌ها برای قرار گرفتن آیکون‌ها و ویجت‌ها به کار می‌رود. در این صفحه با پایین کشیدن انگشت به سمت پایین می‌توانید نوار نوتیفیکیشن بار را باز کنید و با بالا کشیدن انگشت به لیست برنامه‌های نصب شده روی دستگاه دسترسی پیدا می‌کنید.

image

در بخش برنامه‌های نصب شده روی گوشی که اپ دراور نام دارد می‌توانید جستجو انجام دهید که این جستجو علاوه بر اینکه در گوشی انجام می‌شود در گلکسی اپ و گوگل هم امکان جستجو را برای شما فراهم می‌کند.

image

با یک‌بار پایین آمدن کرکره نوار ابزار 6 میانبر نمایش داده می‌شود که با دو بار پایین آمدن تمام سوییچ‌ها به نمایش درمی‌آیند که 19 سوییچ در دو صفحه در این بخش قرار می‌گیرند.

image
  
image

Advanced Features

در این بخش گزینه‌های جذابی قرار دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید از پتانسیل بیشتری در گوشی بهره ببرید. به‌طور مثال در این بخش می‌توانید تنظیمات را به گونه‌ای فعال کنید که با پایین کشیدن انگشت به پایین روی کلید پاور، که در حقیقت سنسور اثرانگشت است، نوتیفیکیشن بار باز یا بسته شود؛ یا ویژگی‌های Smart Stay (برای روشن ماندن صفحه‌نمایش تا زمانی که به آن نگاه می‌کنید) یا Easy Mute (برای سایلنت کردن گوشی در زمان زنگ خوردن با پوشاندن صفحه با کف دست یا برگرداندن آن) اشاره کرد.

Device Maintenance

این تنظیم وضعیت گوشی شما را از نظر مصرف باتری، حافظه داخلی، حافظه رم و امنیت بررسی می‌کند و در نهایت با جمع‌بندی تمام این موارد به شما می‌گوید که در کل از 100 درصد حال گوشی شما چه میزان خوب است. اگر می‌بینید که حال گوشیتان خوب نیست با لمس کلید FIX NOW به نرم‌افزار این اجازه را می‌دهید تا با بهینه‌سازی هر کدام از این بخش‌ها حال گوشی را بهتر کند.

در مجموع از نظر نرم‌افزاری گوشی در حد پرچم‌داران سامسونگ است و هیچ‌چیز از آن‌ها از نظر امکانات و ظاهر کمتر ندارد.

image

دوربین

در قاب پشتی دستگاه 3 لنز قرار گرفته که طراحی زیر هم دارند. یکی از لنزها معمولی، لنز دیگر لنزی با زاویه دید زیاد است و لنز سوم برای تشخیص عمق تصاویر به کار می‌رود.

image

لنزی که آن را معمولی می‌نامیم به سنسور 24 مگاپیکسلی مجهز شده که به قابلیت فوکوس خودکار مجهز است و اندازه دهانه دیافراگمش هم f/1.7 است. محل قرارگیری این لنز میان دو لنز دیگر است.

لنز بعدی که آن را لنز با زاویه دید زیاد می‌نامیم سنسور 8 مگاپیکسلی دارد و می‌تواند تا 120 درجه را پوشش دهد. این لنز فوکوس ثابت دارد و نمی‌توانید با لمس صفحه‌نمایش نقطه فوکوس را انتخاب کنید.

لنز سوم بالاترین لنز است که به‌تنهایی نمی‌تواند عمل کند. این لنز سنسور 5 مگاپیکسلی دارد و اندازه دهانه دیافراگمش f/2.2 است؛ این لنز برای تشخیص عمق تصاویر و گرفتن عکس‌های بوکه به کمک لنز اصلی می‌آید.

رابط کاربری دوربین بسیار شبیه به آن چیزی است که در دیگر گوشی‌های سامسونگی می‌بینید که در سال اخیر عرضه شده‌اند. این رابط کاربری از چندین تب درست شده که نامشان در بالای صفحه به نمایش در می‌آید و با کشیدنشان به چپ یا راست می‌توانید بین آن‌ها جا به جا شوید. بر خلاف برخی از گوشی‌ها مانند گوشی‌های هوآوی امکان این وجود دارد که با کشیدن انگشت به چپ یا راست روی صفحه ویوفایندر بین این مودهای مختلف جا به جا شوید. علاوه بر این می‌توانید با بالا یا پایین کشیدن انگشت روی ویوفایندر بین دوربین سلفی و دوربین اصلی جا به جا شوید.

image

پایین صفحه کلیدها متنوعی را مشاهده می‌کنید که با حضور آن‌ها نیاز به مراجعه به صفحه تنظیمات را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد.

سوییچ کردن بین دوربین اصلی و سلفی، فیلترها، خاموش و روشن کردن فلش، تغییر نسبت تصویر و در نهایت کلید تنظیمات 5 کلیدی هستند که پایین منو دیده می‌شوند. یک شاسی اضافه با آیکون درخت هم در این قسمت دیده می‌شود که برای جا به جایی بین لنز اصلی و لنز زاویه دید زیاد است.

یکی از مودها بهبود دهنده صحنه است که با هوش مصنوعی ارتباط دارد. زمانی که در این بخش هستید گوشی می‌تواند تا 19 صحنه را تشخیص دهد و تنظیمات نور را برای این ۱۹ صحنه مختلف بهینه کند. به لطف حضور لنز تشخیص عمق تصویر در بین مودها می‌توانید لایو فوکوس را هم مشاهده کنید.

image

کیفیت عکس‌ها

دوربین اصلی

نور روز

در نور روز لنز اصلی، با سنسور 24 مگاپیکسلی، عملکردی بالاتر از سطح و قیمتش دارد. رنگ‌ها به‌خوبی ثبت می‌شوند و رنگ قرمز به اندازه کافی عمیق است در حالی که رنگ سبز و زرد هم کاملا زنده و پویا؛ برخلاف بسیاری از سامسونگ‌ها رنگ‌های ثبت شده با لنز اصلی در نور روز خیلی پر رنگ نیستند و به واقعیت نزدیک‌اند. رنج دینامیکی بالا از ویژگی‌های تصاویر گرفته شده توسط این دوربین است؛ باوجوداین عکس‌ها خیلی شارپ نیستند و با زوم کردن به‌سرعت جزئیات خودشان را از دست می‌دهند.

image

image
 
image

image
 
image

image

 

image
 
image

image
 
image

image

لنز زاویه دید زیاد هم در نور روز عملکرد تقریبا قابل‌قبولی دارد. اگر از منظر رنگ و شارپی به عکس‌ها نگاه کنیم می‌توان نمره قبولی را به لنز زاویه دید زیاد این میان رده داد اما اگر از منظر پرسپکتیو به عکس‌ها نگاه کنید ایرادات زیادی می‌توان از آن گرفت؛ عکس‌ها شکل طبیعی ندارند اغلب ناهنجار هستند. البته نباید فراموش کنید که A7 2018 هیچ ادعایی بابت بالارده بودن یا پرچم‌دار بودن ندارد و نمی‌توان انتظار خیلی بالایی هم داشت. به‌هرحال عکس‌های گرفته شده با این لنز در نور روز رنگ‌های را پررنگ‌تر ثبت می‌کنند در حالی که رنج دینامیکی خیلی خوبی هم ندارند.

image

image
 
image

image
 
image

image
 
image

image
 
image

image

نور شب

در نور شب عملکرد لنز اصلی افت زیادی می‌کند. نویز تصاویر کمی زیاد می‌شود اما شارپی به شدت کاهش پیدا می‌کند. ثبت رنگ‌ها هنوزهم خوب است و خیلی نزدیک به واقعیت. نکته مهم این است که باوجود زیاد بودن سرعت شاتر در نور شب باید مراقب باشید بعد از لمس کلید شاتر خیلی زود از روی سوژه کنار نروید زیرا احتمال تار شدن تصاویر وجود دارد.

image

image
 
image

image
 
image

لنز زاویه دید زیاد در نور شب از دید رنگ و نویز عملکرد خوبی ندارد. عکس‌های گرفته شده با این لنز نویز زیادی دارند و با کمی زوم کردن روی آن‌ها کیفیت به شدت افت می‌کند اما روشنایی تصاویر خیلی خوب است و رنگ‌ها کمی سرد و کم رنگ ثبت می‌شوند.

image
 
image

image
 
image

عکس‌های پرتره

یکی از لنزها با توانایی‌ای که در تشخیص عمق تصاویر دارد به کاربر کمک می‌کند تا عکس‌هایی با پس‌زمینه مات با لنز اصلی بگیرد. دوربین در این امر توانایی بالایی دارد و می‌توانید به‌خوبی روی این بخش حساب کنید. روی سوژه که زوم کنید متوجه می‌شوید دوربین در تشخیص لبه‌ها با پس‌زمینه توانایی خوبی دارد.

image

سلفی

نور روز

در نور روز سلفی‌های گرفته شده با این گوشی جزئیات بسیار خوبی دارند. رنگ‌ها سرد و کم رنگ ثبت می‌شوند اما شارپی در حد قابل‌قبول است. نکته مهم در مورد عکس‌های سلفی این است که تصاویر سوژه دفرمه نمی‌شوند و این مشکلی است که خیلی از میان رده‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. دوربین سلفی به قابلیت گرفتن عکس پرتره مجهز است که می‌توانید عکس‌هایی با پس‌زمینه مات از خودتان بگیرید. این قابلیت در نور روز خیلی خوب کار می‌کند و با کمی دقت در لبه‌های سوژه می‌توانید ببینید که گوشی‌ای که نام میان رده را با خودش یدک می‌کشد چه توانایی بالایی در این امر دارد.

image
 
image

نور شب

در نور شب دوربین سلفی بدون فلاش عملکرد متوسطی دارد و رنگ‌ها خیلی پریده ثبت می‌شوند در حالی که ثبت جزئیات هم خوب نیست اما زمانی که فلش را روشن کنید هم نویز تصاویر کمتر می‌شود و هم شارپی تصاویر بیشتر از حالت بدون فلش می‌شود.

image
 
image

باتری

سامسونگ از باتری‌ای با ظرفیت 3300 میلی‌آمپر ساعت برای این میان رده استفاده کرده که بین گوشی‌های میان رده یک نکته مثبت برایش به‌حساب می‌آید. این باتری برای استفاده معمولی می‌تواند تقریبا تا 2 روز بدون نیاز به شارژ دوام بیاورد و با کمی استفاده سنگین‌تر 1 روز کامل را پاسخگو است.

image

متاسفانه با این باتری پرظرفیت گوشی از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند باوجوداین مدت زمان شارژ شدن خیلی طولانی نیست و انتظار این زمان معقول را نداشتیم. برای رسیدن از صفر به 50 درصد حدود 60 دقیقه و برای رسیدن به شارژ 100 درصد حدود 150 دقیقه زمان نیاز دارید.

نام گوشی

ظرفیت باتری

mAh

کاهش درصد باتری با 1 ساعت فیلم‌برداری

کاهش درصد باتری با 30 دقیقه بازی آسفالت

مدت‌زمان طول کشیده تا خاموش شدن گوشی با شارژ 100 درصد و پخش فیلم با کیفیت فول اچ‌دی

مدت زمان شارژ شدن از صفر تا 50 درصد

مدت زمان شارژ شدن از صفر تا 100 درصد

MediaPad M5 Pro

7000

27 درصد

12 درصد

7 ساعت

58 دقیقه

120 دقیقه

Zenfone 4 Max

5000

7 درصد

7 درصد

7 ساعت

-

180 دقیقه

Huawei Mate 20 Pro

4200

24 درصد

8.5 درصد

12.5 ساعت

15 دقیقه

60 دقیقه

Xiaomi Redmi Note 6 Pro

4000

36 درصد

12 درصد

5 ساعت

52 دقیقه

105 دقیقه

P20 Pro

4000

36 درصد

8.5 درصد

12 ساعت

29 دقیقه

100 دقیقه

Mate 10 Porsche Design

4000

36 درصد

7 درصد

9 ساعت

24 دقیقه

95 دقیقه

Mate 10 Pro

4000

36 درصد

7 درصد

9 ساعت

24 دقیقه

95 دقیقه

Mate 10

4000

30 درصد

12 درصد

14 ساعت

24 دقیقه

80 دقیقه

Y7 Prime 2017

4000

-

5 درصد

10 ساعت

-

120 دقیقه

Gaalxy Note9

4000

30 درصد

10 درصد

9 ساعت

44 دقیقه

111 دقیقه

Xiaomi Redmi Note 5 AI

4000

24 درصد

12 درصد

20 ساعت

50 دقیقه

131 دقیقه

Xiaomi Mi A2 lite

4000

36 درصد

12 درصد

6 ساعت و 30 دقیقه

-

150 دقیقه

Pocophone F1

4000

24 درصد

10 درصد

7 ساعت

35 دقیقه

120 دقیقه

Huawei Mate 20

4000

17 درصد

 

11 ساعت

28 دقیقه

68 دقیقه

Nokia 7 Plus

3800

42 درصد

10 درصد

7 ساعت

34 دقیقه

120 دقیقه

P10 Plus

3750

45 درصد

12 درصد

-

-

120 دقیقه

OnePlus 6T

3700

22.5

10 درصد

8 ساعت

30 دقیقه

70 دقیقه

Galaxy J7 Pro

3600

12 درصد

12 درصد

9 ساعت

-

-

Galaxy S9+

3500

24 درصد

4.5 درصد

9 ساعت

40 دقیقه

90 دقیقه

Galaxy A8+

3500

36 درصد

15 درصد

13 ساعت

-

-

Galaxy Note 8

3500

24 درصد

10 درصد

13 ساعت

-

90 دقیقه

Galaxy A6+

3500

24 درصد

-

16 ساعت

-

-

Xperia XA1 Plus

3430

24 درصد

7 درصد

12 ساعت

-

210 دقیقه

Honor 7x

3340

40 درصد

12 درصد

7 ساعت

-

-

Mate 10 lite

3340

36 درصد

18 درصد

6 ساعت

50 دقیقه

160 دقیقه

Nova 2 Plus

3340

36 درصد

9 درصد

9 ساعت

-

160 دقیقه

Galaxy A7 2018

3300

24 درصد

8.5 درصد

12 ساعت

60 دقیقه

150 دقیقه

V30 Plus

3300

37 درصد

7 درصد

15 ساعت

40 دقیقه

105 دقیقه

One Plus 5T

3300

24 درصد

7 درصد

-

25 دقیقه

75 دقیقه

Zenfone 4

3300

-

-

-

36 دقیقه

120دقیقه

One Plus 5T

3300

24 درصد

6 درصد

16 ساعت

-

80 دقیقه

G6

3300

35 درصد

7 درصد

11 درصد

-

120 دقیقه

Galaxy J7 2016

3300

20 درصد

10 درصد

-

-

180 دقیقه

Xperia XZ Premium

3230

36 درصد

18 درصد

22 ساعت

-

120 دقیقه

Honor 9

3200

-

15 درصد

6 ساعت

-

120 دقیقه

P10

3200

40 درصد

8 درصد

13 ساعت

-

75 دقیقه

Huawei Y5 Prime 2018

3020

34 درصد

18 درصد

6 ساعت

75 دقیقه

150 دقیقه

Xiaomi Mi 6X

3010

48 درصد

16 درصد

6 ساعت

-

-

Honor 9 lite

3000

24 درصد

10 درصد

10 ساعت

50 دقیقه

155 دقیقه

Y7 Prime 2018

3000

24 درصد

18 درصد

6 ساعت

-

-

Nova 3e

3000

24 درصد

15 درصد

7 ساعت

40 دقیقه

105 دقیقه

Galaxy S9

3000

24 درصد

4.5 درصد

9 ساعت

40 دقیقه

100 دقیقه

Q6

3000

36 درصد

13 درصد

9 ساعت

-

120 دقیقه

U11

3000

45 درصد

10 درصد

6 ساعت

-

90 دقیقه

Galaxy J5 2017

3000

20 درصد

8 درصد

12 ساعت

-

140 دقیقه

P10 lite

3000

45 درصد

15 درصد

9 ساعت

30 دقیقه

160 دقیقه

Galaxy A6

3000

12 درصد

10 درصد

15 ساعت

-

-

Pixel

2770

30 درصد

10 درصد

-

-

90 دقیقه

iPhone X

2716

36 درصد

9 درصد

13 ساعت

-

180 دقیقه

Xperia XA Ultra

2700

36 درصد

15 درصد

13 ساعت

-

180 دقیقه

Xperia XZ1

2700

48 درصد

6 درصد

9 ساعت

-

140 دقیقه

Nokia 3

2630

18 درصد

8 درصد

6 ساعت

-

210 دقیقه

Xperia XA1

2300

36 درصد

16 درصد

5 ساعت

-

160 دقیقه

iPhone 8

1821

49 درصد

15 درصد

10 ساعت

-

135 دقیقه

3310

900

-

-

-

-

140 دقیقه

بخریم؟

Galaxy A7 2018 در نگاه اول به‌خوبی می‌تواند شما را جذب خودش کند. دلایل زیادی وجود دارند که کمک می‌کنند تا این میان رده یک محصول جذاب و دوست‌داشتنی به‌حساب بیاید. صفحه‌نمایش بزرگ و با کیفیت که از تکنولوژی سوپر آمولد سامسونگ بهره می‌برد، سیستم دوربین اصلی سه‌تایی، باتری با کارآیی خوب و در نهایت طراحی شیک و اسپورت از ویژگی‌های خوب این گوشی هستند که آن را به میان رده‌ای تبدیل کرده‌اند که با قیمتش هیچ همخوانی‌ای ندارد و ارزش خرید بالایی را برایش به ارمغان آورده‌اند.

اگر در بازار کنونی که میان رده‌ها هم قیمت پرچم‌داران شده‌اند و دست یافتن به پرچم‌داران به آرزو تبدیل شده به دنبال میان رده‌ای جذاب و اسپورت با امکانات جذاب و در نهایت سرعت خوب هستید که تمام نیازهای شما از استفاده آسان از شبکه‌های اجتماعی تا بازی کردن را پاسخگو باشد این میان رده خوش قیمت یکی از بهترین انتخاب‌های شما است.

image

عکس: مرتضی احمدیه
 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (87 نظر)

حسین

۱۴۰۲/۹/۵
واقعان عالیه من از اسفند نودو هفت تا الان دارم

مریم

۱۴۰۱/۱۲/۶
سلام.من سه سال و نیم هست که این گوشی رو دارم و برای کارهای معمولی روزانه بسیار خوبه.تا حالا که مشکلی باهاش نداشتم. در روز ۶ الی ۷ ساعت با گوشی کار می کنم.

عمار

۱۳۹۹/۵/۱۵
منم همین مشکلودارم لطفا راهنمایی کنید چطوری اینترنتشودرست کنم

Parsa

۱۳۹۹/۱/۳
آقای محترم
لطفا مردمو گمراه نکن
وقتی استفاده نکردی نظر نده

A,H,E

۱۳۹۸/۹/۶
دوستان این گوشی NFC نداره؟