خانهاخبار
پرچمدار Xperia XZ4 با دوربین سه گانه و 12 گیگابایت رم معرفی می‌شود

پرچمدار Xperia XZ4 با دوربین سه گانه و 12 گیگابایت رم معرفی می‌شود

تازه‌ترین گزارش رسانه‌ای درباره Xperia XZ4 ادعا می‌کند که این پرچمدار با دوربین اصلی سه گانه و 12 گیگابایت رم در نوبت معرفی قرار گرفته است. پرچمدار سونی احتمالا تا آوریل امسال به بازار راه پیدا می‌کند.
۱۳۹۷/۱۱/۱۳

این روزها اغلب گوشی‌های پرچمدار با دوربین‌های اصلی دوگانه یا سه گانه معرفی می‌شوند. کمپانی سونی تا به حال به دوربین اصلی تکی وفادار مانده است اما حالا با ورود پرچمدار تازه Xperia XZ4 انتظار می‌رود که این روال دستخوش تغییر شود.

اطلاعات بسیار کمی درباره این گوشی در دسترس بوده اما حالا خبرگزاری MySmartPrice در گزارشی به مشخصات کلیدی دوربین اصلی سه گانه در Xperia XZ4 پرداخته است. البته این اطلاعات هنوز توسط کمپانی سازنده مورد تأیید قرار نگرفته‌اند و ممکن است که اصلا صحت نداشته باشند.

سال گذشته پرچمدار Xperia XZ3 با لنز اصلی تکی 19 مگا پیکسلی و دیافراگم 2.0 معرفی شد و حالا گفته می‌شود که این سیستم قرار است در نسل جانشین بهبود پیدا کند. براساس خبرهای تازه، Xperia XZ4 از دوربین 52 مگا پیکسلی بهره می‌برد و بدین ترتیب سونی قادر خواهد بود در آن پیکسل‌ها را با هم ادغام کند. این لنز استاندارد همچنین دیافراگم 1.6 دارد و بدین ترتیب قادر است تصاویر بسیار باکیفیتی را حتی در نور کم هم ثبت کند.

image

 

همان‌طور که انتظار می‌رفت، لنز دوم در سیستم دوربین اصلی Xperia XZ4 از نوع تله فوتو خواهد بود. در حال حاضر توانایی بزرگنمایی اپتیکال این لنز هنوز به طور دقیق مشخص نیست اما گفته می‌شود که 16 مگا پیکسلی با دیافراگم 2.6 در نظر گرفته می‌شود. بدین ترتیب انتظار می‌رود که لنز تله فوتوی این پرچمدار تازه بتواند تصاویر را با جزئیات بیشتری به ثبت برساند.

در آخر به لنز سوم می‌رسیم که پیش بینی می‌شود حسگر 0.3 مگا پیکسلی از نوع ToF باشد. این لنز می‌تواند به عمق تصویر کمک شایانی کند و در نتیجه بوکه افکت را به شکل چشمگیری بهبود ببخشد. علاوه بر این، حسگر ToF در محتواهای واقعیت افزوده هم مفید خواهد بود.

image

 

در کنار این دوربین سه گانه جالب توجه انتظار می‌رود که Xperia XZ4 سونی به پنل نمایش 6.5 اینچی با نسبت تصویر 21:9 مجهز شود و از پردازنده توانمند کوالکام اسنپ‌دراگون 855 قدرت بگیرد. گفته می‌شود که پرچمدار تازه سونی از 12 گیگابایت رم بهره می‌برد و سیستم عامل اندروید 9.0 پای به صورت پیش فرض روی آن نصب می‌شود. Xperia XZ4 همچنین ممکن است مانند اغلب گوشی‌خای امروزی مجوز IP68 دریافت کند و در مقابل نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم شود.

اگر سونی امسال هم مانند روال گذشته در معرفی و عرضه پرچمداران خود عمل کند، گوشی هوشمند Xperia XZ4 تا پیش از اواخر مارس یا اوایل ماه آوریل در دسترس کاربران قرار نخواهد گرفت. از طرفی اگر این کمپانی قصد رقابت با خانواده پرچمدار گلکسی اس 10 سامسونگ را داشته باشد، ممکن است که Xperia XZ4 را پیش از تاریخ مورد انتظارمان معرفی و روانه بازار کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)