خانهاخبار
گزارش بلومبرگ به دوربین سه‌گانه در آیفون‌های ۲۰۱۹، عرضه آیپدهای جدید و iOS 13 اشاره دارد

گزارش بلومبرگ به دوربین سه‌گانه در آیفون‌های ۲۰۱۹، عرضه آیپدهای جدید و iOS 13 اشاره دارد

بلومبرگ در تازه ترین گزارش خود به جزییات برنامه‌های اپل پیرامون محصولات خود در سال ۲۰۱۹ و سال ۲۰۲۰ پرداخته است.
۱۳۹۷/۱۱/۱۲

نزدیک به ۸ ماه دیگر تا رونمایی از تلفن‌های هوشمند جدید اپل فاصله داریم و اگرچه این مدت زمان نسبتا زیادی است، اما به نظر می‌رسد که از هم اکنون شاهد منتشر شدن اطلاعاتی راحب تلفن‌های هوشمند اپل و حتی سایر محصولات این شرکت هستیم. در همین میان، یک گزارش جدید از بلومبرگ منتشر شده که در آن به چند ویژگی آیفون‌های جدید، آیپدهای اقتصادی، سیستم عامل iOS 13 و برنامه ویژه اپل برای سال ۲۰۲۰ اشاره داشته است و در ادامه به بررسی جزییات همگی ان‌ها خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه شوید.

آیفون XI Max دارای سه لنز دوربین در پشت خواهد بود

image

این مورد بارها توسط منابعی از جمله وال استریت ژورنال اعلام شده است و حالا بلومبرگ نیز بر این باور است که آیفون XI Max که با کد رمز D43 شناخته می‌شود، به سه لنز دوربین مجهز خواهد شد. همانند آیفون‌های فعلی، دو دوربین از این مجموعه لنز اصلی و تله‌فوتو هستند. حال دوربین سوم قرار است به عنوان یک لنز واید در این دستگاه تعبیه شود تا بتوان فضای بیشتری را درون یک کادر قرار داد. به گفته افراد مطلع از این پروژه، اپل نوعی نرم افزار را طراحی کرده که وقتی سوژه‌ای به درستی درون کادر قرار نگیرد، این لنز سوم به طور خودکار فعال شده و با استفاده از اطلاعات از پیش ذخیره شده در سنسور تمام سوژه را در برخواهد گرفت. اگرچه این مشخصات برای دوربین آیفون بعدی جذاب به نظر می‌رسند، اما متاسفانه اپل سیستم دوربین سه گانه را تنها در آیفون XI Max به کار خواهد برد؛ این یعنی که خریداران نسخه کوچکتر آیفون ۲۰۱۹ یعنی آیفون XI (با کد رمز D42) باید به استفاده از همان سیستم همیشگی دوربین دوگانه اکتفا کنند. درنهایت اعلام شده که نسل بعدی آیفون XR نیز دارای دو لنز دوربین خواهد بود.

بنابر اطلاعات منتشر شده، اپل قصد دارد در سیستم عامل iOS 13 ویژگی تصاویر زنده یا همان Live Photos را دستخوش تغییراتی مثبت کرده و طول ویدیوهای ثبت شده توسط آن را به ۶ ثانیه برساند. این قابلیت احتمالا به لطف پردازنده قوی‌تر و البته نسل دوم سنسور فیس آیدی میسر خواهد شد. یک مورد جالب در رابطه با این گزارش، آن است که اپل درحال آزمایش کردن پورت USB-C در برخی از نمونه‌های اولیه آیفون‌های جدید است و اگرچه این موضوع می‌تواند خبر بسیار خوبی باشد، اما در نظر داشته باشید که همچنان احتمال بازگشت پورت لایتنینگ وجود دارد. 

سیستم عامل iOS 13 دارای حالت تاریک و ویژگی‌های مخصوص آیپد خواهد بود

image

اگر از بحث سخت افزار کمی فاصله بگیریم، می‌توان صحبت‌های بلومبرگ در رابطه با سیستم عامل iOS 13 را مطرح کرد. به گفته این منبع، اپل همانند هرسال این نسخه از سیستم عامل را در مراسم WWDC رونمایی کرده و تا پاییز سال جاری میلادی به دست کاربران می‌رساند. اهالی کوپرتینو هنوز اعلام نکرده اند که دقیقا چه ویژگی‌هایی به این نسخه از سیستم عامل اضافه می‌شود، اما بلومبرگ ادعا می‌کند که حالت تاریک یا همان Dark Mode بالاخره به این نسخه از سیستم عامل اضافه خواهد شد. iOS 13 همچنین قرار است دارای چند ویژگی اساسی برای آیپدهای این شرکت باشد؛ ویژگی‌هایی مانند هوم اسکرین تغییر یافته برای داشتن نهایت استفاده از فضای آیپد، ایجاد بهبودهایی در سیستم فایل منیجر و البته قابلیت CarPlay که برای آیپد بهینه خواهد شد. همچنین به نظر می‌رسد که سرویس استریم ویدیو و سرویس اشتراک روزنامه و مجله اپل با همین نسخه از سیستم عامل در سال جاری میلادی عرضه خواهند شد.

آیپد مینی ۵ و آیپد ۱۰ اینچی ۲۰۱۹ به زودی عرضه می‌شوند

image

پیش از اینکه اپل سیستم عامل iOS 13 را در سال آینده رونمایی کند،‌ انتظار می‌رود که دو نسخه از تبلت‌های اقتصادی این شرکت تا اوایل بهار رونمایی شوند. همانند شایعات قبلی، بلومبرگ ادعا کرده که اپل بالاخره پس از گذشت چند سال از عرضه آیپد مینی ۴ قرار است نسخه بهبود یافته این محصول را با پردازنده جدید، قیمت کمتر از ۳۰۰ دلار و شاید پشتیبانی از اپل پنسل روانه بازار کند. مدتی می‌شود که آیپد ۹.۷ اینچی اپل نیز که برای اولین بار در بهار سال ۲۰۱۷ معرفی شد، هواداران بسیار زیادی را به سوی خود جلب کرده است و دلیل این موضوع عمدتا داشتن کاربردهای لازم در پکیجی با قیمت مناسب است. حال در کنار آیپد مینی ۵، انتظار می‌رود که اپل نسخه جدید این آیپد را با نمایشگر ۱۰ اینچی با حاشیه‌های کم (مشابه آیپد پرو ۱۰.۵)، پردازنده A11 و بهبودهای دیگر عرضه کند. 

تمرکز کامل اپل بر روی دوربین‌های سه بعدی در سال۲۰۲۰

image

اگرچه تمرکز بسیاری بر روی محصولات ۲۰۱۹ اپل است، بلومبرگ بخشی از برنامه‌های اپل برای سال ۲۰۲۰ را نیز منتشر کرده است. به گفته این گزارش، آیفون‌های سال آینده اپل از نوعی دوربین سه بعدی بهره‌مند خواهند شد که می‌توانند هر جسمی را در فاصله ۴.۵ متری از خود را اسکن کند. سنسور فیس آیدی نیز با بهره گیری از فناوری سه بعدی می‌تواند اجسام در فاصله ۲۵ تا ۵۰ سانتی متری را اسکن کند. به نظر می‌رسد که این سیستم جدید از اسکنرهای لیزری برخوردار بوده و تاثیر بسیار زیادی در نحوه عملکرد قابلیت واقعیت افزوده محصولات اپل خواهد داشت. علاوه بر این‌ها، به لطف دوربین ۳ بعدی احتمالا قابلیت تصویربرداری پرتره آیفون‌های اپل نیز دستخوش تغییراتی خواهد شد. پیش از این گزارش شده بود که اپل درحال همکاری با سونی برای تولید این سنسورهای سه بعدی است و این احتمال وجود دارد که اول از همه، چنین دوربینی بر روی آیپد پرو سال ۲۰۲۰ استفاده شود. 

درکل این‌ها تمام اطلاعات منتشر شده در رابطه با برنامه‌های اپل در آینده بود. انتظار می‌رود که اولین مراسم اپل در سال ۲۰۱۹، در اوایل بهار اتفاق بیافتد و برای همین، فراموش نکنید که تمام اخبار تازه پیرامون اپل و دنیای تکنولوژي را در جی اس ام دنبال کنید. نظر شما چیست؟ شما در رابطه با این گزارش چه فکر می‌کنید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)