خانهاخبار
بلوتوث 5.1 جهت حرکت سیگنال را تشخیص می‌دهد

بلوتوث 5.1 جهت حرکت سیگنال را تشخیص می‌دهد

بلوتوث 5.1 جدیدترین استاندارد فناوری بلوتوث است که بر اساس گزارشات قرار است از قابلیت تشخیص جهت سیگنال‌ها برخوردار باشد. این قابلیت هنوز در حالت عملی اجرا نشده ولی به زودی می‌توانیم منتظر آن باشیم.
۱۳۹۷/۱۱/۱۰

مشاوران املاک شعار مشهوری دارند که می‌گوید همه چیز به موقعیت برمی‌گردد. اما این شعار در حوزه خدمات و تکنولوژی‌های مبتنی بر موقعیت کاملا درست نیست. چون علاوه بر دانستن موقعیت اشیا، گاهی اوقات باید بدانیم که آن اشیا در کدام طرف ما قرار گرفته‌اند. به همین خاطر است که تکنولوژی وایرلس بالاخره در جدیدترین استاندارد بلوتوث قرار است از قابلیت تشخیص جهت بهره‌مند شود.

هرچند وقتی صحبت از خدمات و قابلیت‌های موقعیت‌یابی می‌شود، همه احتمالا به یاد فناوری GPS می‌افتند، ولی بلوتوث بیشتر از آن‌چه که فکرش را می‌کنید در میان کاربران رایج شده است. تکنولوژی وایرلس، به‌ویژه با فناوری بلوتوث کم مصرف که از طریق بلوتوث ۴.۰ عرضه شد، در محصولات مختلفی نظیر تگ‌ها، ردیاب‌ها، منابع انتشار سیگنال و غیره به کار رفته است. اگرچه بلوتوث به طور کلی می‌تواند به شما بگوید که اشیا کجا قرار دارند، اما بدون اطلاع از جهت قرارگیری آن‌ها، این فناوری نمی‌تواند به طور دقیق موقعیت سوژه را تعیین کند.

قابلیت تشخیص جهت در بلوتوث ۵.۱ سطح جدیدی از دقت را در ویژگی‌های مجاورتی و موقعیت‌یابی فراهم می‌کند. بدین ترتیب دستگاه‌ها نه تنها می‌توانند تشخیص دهند که اطراف منبع سیگنال قرار دارند یا نه، بلکه می‌توانند متوجه شوند که موقعیت‌شان نسبت به سوژه در کدام جهت قرار گرفته است. با این حساب اگر از دستگاه‌های مجهز به بلوتوث ۵.۱ در کنار سیستم‌های آنی موقعیت‌یابی استفاده کنید، با دقت چند سانتی متر می‌توانید محل چیزهای مختلف را بیابید.

بلوتوث ۵.۱ فعلا صرفا در مرحله تئوری قرار دارد و قابلیت‌های آن در حال حاضر فقط بر روی کاغذ در حال بررسی شدن است. البته مشخصات این فناوری در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته، اما کمی زمان لازم است تا محصولاتی با پشتیبانی از قابلیت تشخیص جهت به بازار بیاید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)