خانهاخبار
احتمال معرفی پرچمدار Nokia 9 PureView تا 5 اسفند

احتمال معرفی پرچمدار Nokia 9 PureView تا 5 اسفند

پرچمدار Nokia 9 PureView ماه آینده در نمایشگاه بین المللی MWC 2019 رسما معرفی می‌شود. این گوشی 5 دوربین اصلی در پنل پشتی دارد اما هنوز نمی‌دانیم پردازنده داخلی آن اسنپ‌دراگون 855 یا 845 است.
۱۳۹۷/۱۱/۹

جوهو سرویکاس، مدیر ارشد محصول HMD Global، دو روز پیش رسما تایید کرد که رویداد نوکیا در تاریخ 24 فوریه (5 اسفند) برگزار خواهد شد. او این خبر را ابتدا در حساب شخصی توییتر خود اعلام کرد و با تأکید اذعان داشت که تمایل دارد همه به غرفه HMD بروند.

image

روز گذشته هم تیزر تبلیغاتی مربوط به این رویداد منتشر شد و نمای کلی یک گوشی را با دوربینی جالب توجه به نمایش گذاشت. بلافاصله پس از انتشار توییت سرویکاس همه خبرگزاری‌ها پیش بینی کردند که محصول تازه نوکیا احتمالا یک گوشی هوشمند خواهد بود. حالا انتشار تیزر تبلیغاتی به این احتمال قوت بیشتری بخشیده است. با توجه به انتشار خبرهای قبلی که عمدتا در ارتباط با پرچمدار نوکیا بوده‌اند، به نظر می‌رسد که ماه آینده شاهد معرفی پرچمدار سطح بالای نوکیا 9 تحت عنوان Nokia 9 PureView خواهیم بود.

معرفی با تأخیر

پرچمدار تازه نوکیا قرار بود اکتبر سال گذشته درست یک سال پس از معرفی نوکیا 8 و تحت عنوان نوکیا 9 معرفی شود اما به دلایل مختلفی سازنده تصمیم به تأخیر در رونمایی آن گرفت. کمپانی سازنده همچنین اخیرا امتیاز استفاده از برند PureView را هم از مایکروسافت دوباره خرید تا از آن در توسعه نهایی پرچمدار تازه خود بهره بگیرد.

image

پیش از این هم انتظار می‌رفت که پرچمدار مذکور با پسوند PureView در دسامبر رونمایی شود اما باز هم با تعویق در تاریخ معرفی آن مواجه شدیم و البته انتظار می‌رفت که در ژانویه دیگر HMD از آن پرده بردارد. حالا که معرفی Nokia 9 PureView باز هم به تآخیر افتاده و به فوریه موکول شده است، دیگر می‌توان به قطع پیش بینی کرد که HMD در خلال MWC 2019 از آن رونمایی کند.

پردازنده داخلی اسنپ‌دراگون 855 یا 845؟

در ابتدا شایعه شد که Nokia 9 PureView با پردازنده داخلی اسنپ‌دراگون 845 معرفی می‌شود اما حالا ماه‌ها از زمان مورد انتظار اولیه برای عرضه این گوشی گذشته و اسنپ‌دراگون 855 هم معرفی شده است. گزارش‌هایی هم مبنی بر احتمال تعبیه اسنپ‌دراگون 845 در این مدل منتشر شدند اما برخی معتقدند که نوکیا آن را به اسنپ‌دراگون 855 و همچنین پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G مجهز می‌کند. هنوز نمی‌دانیم پردازنده نهایی این گوشی چه خواهد بود اما بهتر است که HMD آن را با اسنپ‌دراگون 855 معرفی کند چراکه اسنپ‌دراگون 845 به نوعی قدیمی شده است و دیگر پردازنده پرچمدار به شمار نمی‌رود. علاوه بر این، انتظار می‌رود که Nokia 9 PureView قیمت بالایی هم داشته باشد. به همین خاطر منطقی به نظر می‌رسد که انتظار داشته باشیم از کوالکام اسنپ‌دراگون 855 قدرت بگیرد.

image

سایر مشخصات و طراحی ظاهری

انتظار می‌رود که Nokia 9 PureView پنل نمایش بزرگی در اندازه تقریبی 6 اینچ داشته باشد و از 6 گیگابایت رم بهره ببرد. این گوشی در پنل پشتی به دوربین اصلی با لنزهای 5 گانه مجهز می‌شود و سیستم عامل اندروید 9.0 پای هم به طور پیش فرض روی آن نصب می‌شود.

Nokia 9 PureView مانند اغلب پرچمداران مدرن از جنس شیشه و فلز توسعه یافته و بدنه آن از کناره‌ها کمی خمیده طراحی شده است. نوکیا در طراحی نهایی این گوشی از ناچ استفاده نکرده است و همچنان شاهد طراحی حاشیه‌های نواری در آن خواهیم بود. البته این حاشیه‌ها به ضخامت گذشته نیستند اما نمی‌توان ادعا کرد که به باریکی حاشیه‌های سایر پرچمداران موجود هم طراحی شده‌اند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)