خانهاخبار
گوگل پیکسل 4 با تکنولوژی تشخیص چهره و اندروید Q عرضه می‌شود

گوگل پیکسل 4 با تکنولوژی تشخیص چهره و اندروید Q عرضه می‌شود

بر اساس اعلام اعضای انجمن برنامه نویسان XDA، ظاهرا در نسخه لو رفته از اندروید Q، پشتیبانی از تکنولوژی تشخیص چهره به محصول بعدی گوگل راه پیدا می‌کند.
۱۳۹۷/۱۱/۷

اگر از علاقمندان به دنیای تکنولوژی باشید،‌مطمئنا می‌دانید که فناوری تشخیص چهره مدت هاست که به تلفن‌های هوشمند راه پیدا کرده و شرکت‌های مختلفی نیز از آن روی محصولات خود استفاده کرده‌اند. چندی پیش یکی از نسخه‌‌های اندروید Q در دنیای مجازی منتشر شد و چنین اتفاقی از چشم انجمن توسعه دهندگان XDA پنهان نماند. حالا برخی اعضای این انجمن با گشت و گذار در کدهای این پلتفرم، دریافته‌اند که گوگل در حال کار روی تکنولوژی تشخیص چهره است و گوگل پیکسل 4، اولین محصول این کمپانی خواهد بود که ویژگی یاد شده را به همراه خواهد داشت.

گوگل پیکسل 3 به نمایشگر برش خورده مجهز بود و در نسخه‌های آزمایشی اندروید پای اثراتی از قابلیت شناسایی چهره به چشم خورده بود، اما در نسخه عمومی این ویژگی حذف شد و به این ترتیب، دارندگان Pixel 3 و پیکسل 3 XL قادر نخواهند بود تا از تشخیص چهره استفاده کنند.

برخی محصولات میان رده در حال حاضر به قابلیت تشخیص چهره دو بعدی مجهز هستند که از امنیت بالایی برخوردار نبوده و به وسیله تصویر پرینت گرفته شده، قابلیت هک شدن آنها وجود دارد.

بر اساس کدهای قرار گرفته در نسخه لو رفته اندروید Q، چیزی بیش از تشخیص چهره دو بعدی در دستور کار قرار گرفته که به تجهیزات و سخت‌افزار پیچیده‌تری نیاز دارد که امنیت پرداخت و لاگین کردن در اپلیکیشن‌‌های مختلف را نیز تأمین کند.

image

این تکنولوژی به احتمال زیاد، همان قابلیت تشخیص چهره سه‌بعدی است که اپل در آيفون X از آن رونمایی کرد. به این ترتیب شاهد قرارگیری سخت‌افزاری قدرتمند و سنسورهای جدیدی روی گوگل پیکسل 4 خواهیم بود.

همان طور که اشاره شده، اپل در فصل پاییز سال گذشته، آیفون 10 با قابلیت شناسایی چهره را عرضه نمود که زبان طراحی این محصول در اوایل پرده‌برداری، مخالفت‌های سفت و سختی را از سوی کاربران در بر داشت، اما رفته رفته و با گذشت زمان، شاهد آن بودیم که شرکت‌های دیگر نیز از سبک طراحی آيفون X الهام گرفته و محصولات مشابهی را به بازار عرضه کردند.

قابلیت تشخیص چهره باعث شد تا کاربران دنیای تکنولوژی، به سرعت ویژگی تشخیص اثر انگشت را از یاد برده و با تکنولوژی جدید خود را همگام سازند. Face ID یا همان تشخیص چهره روی آيفون XS و ایکس اس مکس با بهبودهایی نیز همراه شد.

حالا گوگل قصد دارد تا در پرچمدار خود، این ویژگی را بیش از پیش تقویت کرده و محصولی قدرتمند را به دنیای تکنولوژی معرفی کند.

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

t

۱۳۹۷/۱۱/۸
خیلی گرون میشه!