خانهاخبار
اطلاعات تازه درباره پرچمداران P30 و P30 Pro هوآوی

اطلاعات تازه درباره پرچمداران P30 و P30 Pro هوآوی

گزارش تازه‌ای درباره خانواده P30 هوآوی منتشر شده که در آن به مشخصات کلیدی این پرچمداران اشاره شده است. انتظار می‌رود P30 و P30 Pro با سیستم دوربین سه گانه و چهارگانه حداکثر تا مارس امسال رسما معرفی شوند.
۱۳۹۷/۱۱/۶

مدت زیادی تا تاریخ احتمالی معرفی پرچمداران P30 و P30 Pro باقی نمانده است و با این حال گزارش تازه‌ای در این باره منتشر شده و به بسیاری از مشخصات این گوشی‌های هوآوی پرداخته است. البته پیش از هر چیز باید تأکید کنیم که این اطلاعات همچنان در حد شایعه هستند.

پنل نمایش بزرگ OLED در هر دو مدل

گفته می‌شود که P30 Pro مانند نسل قبلی P20 Pro به پنل نمایش OLED مجهز می‌شوند. از طرفی این بار قرار است پنل نمایش با شباهت به Mate 20 Pro از کناره‌ها کمی خمیده طراحی شود. علاوه بر این، در گزارش به ابعاد 6.5 برای پنل نمایش اشاره شده است که تقریبا هم اندازه پنل نمایش آیفون 10 اس مکس اپل به نظر می‌رسد.

image

 P30 هم این بار قرار است با پنل نمایش OLED توسعه یابد. عضو کوچکتر خانواده قبلا با پنل نمایش LCD طراحی می‌شد اما حالا شاهد مجهز شدن P30 به پنل نمایش OLED خواهیم بود؛ هرچند که انتظار می‌رود لبه‌های آن برخلاف مدل Pro دیگر خمیده نباشند. این گوشی همچنین کمی کوچکتر خواهد بود و پنل نمایش 6.1 اینچی خواهد داشت.

در گزارش تازه همچنین اشاره شده است که P30 Pro از نظر ابعاد کلی بدنه مشابه Mate 20 Pro توسعه می‌یابد اما P30 هم اندازه نسل قبلی یعنی P20 خواهد بود. البته شایان ذکر است که حاشیه‌های صفحه نمایش در هر دو مدل تازه باریک‌تر خواهند شد. پیش از این هم برخی تصاویر رندری منتشر شده بودند که پرچمداران آینده هوآوی را با ناچ قطره‌ای به نمایش می‌گذاشتند. در این گزارش تازه هم به چنین جزئیاتی اشاره شده است و به نظر می‌رسد که شاهد معرفی خانواده P30 با ناچ قطره‌ای باشیم. هوآوی قبلا سیستم تشخیص چهره را روی Mate 20 Pro معرفی کرده بود و احتمالا به خاطر استفاده از ناچ قطره‌ای است که در نهایت تصمیم گرفته خانواده P30 را بدون پشتیبانی از تکنولوژی مذکور نهایی کند. گفته می‌شود که P30 و P30 Pro به جای سیستم تشخیص چهره از حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش بهره می‌برند اما در حال حاضر مشخص نیست که این حسگرها از نوع اولتراسونیک یا اپتیکال خواهند بود.

دوربین باکیفیت و امکان تصویربرداری فوق‌العاده در نور کم

در این گزارش گفته شده است که P30  به سیستم دوربین اصلی گوشی پیشرفته Mate 20 Pro مجهز خواهد بود. اگر این گزارش صحت داشته باشد، احتمالا شاهد تعبیه لنز اصلی 40 مگا پیکسلی، یک لنز 20 مگا پیکسلی زاویه باز و لنز سوم 8 مگا پیکسلی تله فوتو خواهیم بود. علاوه بر این‌‌ها ممکن است فلش LED دوگانه و همچنین فوکوس خودکار لیزری هم در ماژول اصلی تعبیه شود. بدین ترتیب P30 Pro قادر خواهد بود مخصوصا در شرایط با نور کم و نامساعد تصاویر بسیار باکیفیتی را به ثبت برساند.

image

درباره P30 Pro به مشخصات دقیقی اشاره نشده است اما برخی شایعه‌های قبلی مدعی شده‌اند که دوربین اصلی آن 4 لنز خواهد داشت. انتظار می‌رود لنزهای تله فوتو و زاویه باز مانند P30 باشند اما لنز اصلی با یک لنز تازه‌تر از سونی جایگزین شود.

شایعه شده است که لنز چهارم در این ماژول از نوع ToF خواهد بود. این ویژگی پیش از این هم در برخی شایعه‌ها دیده شده بود و گفته می‌شود که سامسونگ و اپل هم قرار است در توسعه Galaxy S10 5G و آیفون 10 آی خود از آن بهره ببرند. اگر این حسگر در ماژول اصلی P30 Pro به کار برده شود، قابلیت سه بعدی آن قادر خواهد بود تصاویر بوکه افکت را بهبود ببخشد و همچنین در محتوای واقعیت افزوده هم مفید واقع شود.

پردازنده قدرتمند، رم بالا

گزارش اخیر در انتها به پردازنده و رم اشاره کرده است. براساس آن هر دو مدل P30 و P30 Pro به Kirin 980 مجهز خواهند شد. این پردازنده براساس معماری 7 نانومتری توسعه یافته و از نظر سرعت و عملکرد تنها کمی سطح پایین‌تر از اسنپ‌دراگون 855 و A12 Bionic است.

image

پردازنده مذکور در P30 احتمالا با 8 گیگابایت رم و در P30 Pro با 12 گیگابایت رم همراه خواهد شد. هنوز اطلاعات دقیقی درباره میزان حافظه داخلی این نسخه‌ها در دسترس نیست اما سیستم عامل پیش فرض اندروید 9.0 پای به همراه پوسته اختصاصی EMUI 9.1 روی هر دو نصب خواهد شد.

خانواده پرچمداران P30 هوآوی احتمالا مانند نسل قبلی در ماه مارس معرفی خواهند شد. البته هوآوی در ماه فوریه هم در نمایشگاه MWC 2019 حضور بهم خواهد رساند و حتی ممکن است همه را با پرده برداشتن از این پرچمداران تازه خود شگفت‌زده کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

دانشمند

۱۳۹۷/۱۱/۶
تمام برند ها یکم احترام میزارن به مشتری غیر از هواوی یعنی کسی که میت بیست خریده فقط سه ماه پرچمدار شرکت دستش بوده ؟ واقعا که

Genius Man

۱۳۹۷/۱۱/۶
بعد از گذشت دو سال از ورود پی۲۰ پرو هنوز کسی نتونسته شکستش بده، بدون شک پی۳۰ پرو امیدهای باقیمانده در دل رقبارو برای همیشه از بین خواهد برد.
بهترین و زیباترین برند در دنیا