خانهاخبار
اپل می‌خواهد تا سال 2020 همه آیفون‌های خود را به نمایشگر OLED مجهز کند

اپل می‌خواهد تا سال 2020 همه آیفون‌های خود را به نمایشگر OLED مجهز کند

مطابق گزارشات جدید به نظر می‌رسد که بالاخره اپل قصد دارد تا سال 2020 به استفاده از پنل LCD پایان داده و همه پرچمداران خود را به نمایشگر OLED مجهز کند.
۱۳۹۷/۱۱/۳

بر اساس گزارشی تازه، اپل قصد دارد از سال ۲۰۲۰ در همه نسخه‌های آیفون از نمایشگر OLED استفاده کند.

دو پرچمدار بزرگ این شرکت یعنی آیفون XS و آیفون XS Max همین حالا هم از تکنولوژی OLED استفاده می‌کنند، اما نسخه ارزان‌تر این سری یعنی آیفون XR، مثل آیفون‌های قبلی، به پنل LCD مجهز شده است. حالا به گفته این منبع خبری، اپل با مهاجرت به سوی پنل‌های OLED می‌تواند به طراحی دستگاه‌های منعطف‌تر رو بیاورد.

علی‌رغم آن که رقبایی مثل سامسونگ مدت‌ها بود که از تکنولوژی OLED استفاده می‌کردند، ولی سال‌ها طول کشید تا اپل استفاده از این پنل‌های نمایش را در پرچمداران خود بپذیرد. این شرکت تا مدت‌ها معتقد بود که نمایشگرهای LCD نسبت به سایر نمایشگرهای بازار برتری دارند، اما بالاخره در سال ۲۰۱۷ با معرفی آیفون X به این موضوع خاتمه داد.

نمایشگر سوپر رتینا که از سال گذشته و با آیفون XS و آیفون XS Max وارد محصولات اپل شد، تاکنون، با اختلاف زیاد، بهترین صفحه نمایش این شرکت بوده است. پس عجیب نیست که آن‌ها تصمیم گرفته‌اند تا سال آینده در همه موبایل‌های خود از این پنل استفاده کنند.

همه آیفون‌ها تا ۲۰۲۰ به OLED مجهز می‌شود

وال استریت ژورنال به نقل از منابع نزدیک به برنامه‌ریزی‌های اپل می‌گوید نسخه بعدی آیفون XR که پاییز امسال از راه می‌رسد، آخرین آیفونی خواهد بود که از پنل LCD استفاده می‌کند. بنابراین این شرکت از سال ۲۰۲۰ به استفاده از نمایشگرهای سوپر رتینا رو می‌آورد.

اکنون این تصمیم باعث نگرانی تامین‌کنندگان LCD شده است. گفته می‌شود Japan Display که پنل Liquid Retina LCD را برای آیفون XR تولید می‌کرد، ظاهرا به دنبال سرمایه‌گذاری است که تا پیش از خروج کامل اپل از پنل‌های LCD وضعیت این شرکت را تا حدی به ثبات برساند.

بیش از نصف درآمد Japan Display تا پایان سال مالی مارس ۲۰۱۸ از اپل به دست آمده بود، پس از دست دادن این شراکت تاثیر مهمی بر جریان درآمدهای این شرکت ژاپنی خواهد گذاشت. ضمنا گفته می‌شود که Japan Display با توجه به فروش کمتر از حد انتظار آیفون XR همین الان هم دچار مشکل شده است.

image

سوپر رتینا؛ نمایشگری برای همه

این نخستین باری نیست که می‌شنویم اپل می‌خواهد استفاده از پنل‌های LCD را متوقف کند. ولی این بار به راحتی می‌توان فهمید که علت اعلام این خبر چیست.

تکنولوژی OLED نسبت به LCD برتری‌های بسیار زیادی دارد. در این پنل رنگ‌های پرطراوت‌تر، کنتراست بیشتر و دقت رنگ بهتری به چشم می‌خورد. به‌علاوه، پیکسل‌های OLED به صورت تک‌به‌تک روشن می‌شوند، بنابراین لازم نیست مثل پنل‌های LCD نور پس‌زمینه وجود داشته باشد.

این روش نه تنها به مصرف انرژی نمایشگرهای OLED کمک می‌کند، بلکه انعطاف‌پذیری بیشتری را به ارمغان می‌آورد. از این پنل‌ها می‌توان در دستگاه‌هایی با شکل‌های منحصربه‌فرد و غیرمتداول استفاده کرد. علاوه بر این، دیگر نیازی به اضافه کردن حاشیه‌های ضخیمی که برای قرار دادن نوارهای روشن‌کننده پنل‌های LCD استفاده می‌شد وجود نخواهد داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)