خانهاخبار
پتنت جدید مایکروسافت اجازه می‌دهد درباره سایر رانندگان نظر بدهید

پتنت جدید مایکروسافت اجازه می‌دهد درباره سایر رانندگان نظر بدهید

مایکروسافت پتنت جدیدی به ثبت رسانده که به کمک آن می‌توانید در مورد عملکرد سایر رانندگان نظر بدهید و این نظرات را از طریق دستگاه واقعیت افزوده به صورت زنده در جاده مشاهده کنید.
۱۳۹۷/۱۱/۲

با ظهور تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) به سوی دنیای حرکت می‌کنیم که در آن کاربران و شرکت‌ها می‌توانند درباره اشیا و مکان‌های دنیای واقعی اطلاعات اضافه ارائه کنند تا کاربران به راحتی بتوانند از این اطلاعات و تجربیات بهره‌مند شوند.

حال، جدیدترین پتنت مرتبط با هولولنز مایکروسافت قابلیتی را فراهم می‌کند تا کاربران بتوانند با استفاده از آن از وضعیت رانندگی افراد مطلع شوند.

این پتنت که در ۱۷ ژانویه منتشر شد تشکیل جامعه‌ای از کاربران را پیشنهاد می‌کند که در حین رانندگی از این هدست استفاده می‌کنند و می‌توانند به وضعیت رانندگی سایر افراد نمره بدهند یا دیدگاه خود را درباره عملکرد آن‌ها ثبت نمایند.

image

مایکروسافت می‌گوید:

این پتنت زیرساختی برای پشتیبانی از جامعه‌ای مبتنی بر واقعیت افزوده است که از رانندگان مختلف تشکیل شده. هر راننده (با استفاده از دستگاه AR) در مقابل خود وسایل نقلیه‌ای را می‌بیند که سایر کاربران این شبکه درباره آن اطلاعاتی ثبت کرده‌اند. رانندگان این شبکه می‌توانند نظرات خود را درباره رفتار راننده با سایر رانندگان بیان کنند. نظرات اعضا گردآوردی و با یکدیگر مقایسه می‌شود تا نمره‌ای از عملکرد راننده به دست آید. سپس نمره هر راننده در میدان دید فردی که از طریق دستگاه AR مشغول مشاهده رانندگان جاده است به نمایش در می‌آید. این سیستم می‌تواند به بهبود رفتار رانندگان کمک کند.

علاوه بر این، مایکروسافت سیستم دیگری شبیه Waze را پیشنهاد می‌کند که رانندگان در آن از خطرات پیرامون خود مطلع می‌شوند و در جریان سرعت سایر رانندگان و فاصله خود با آن‌ها قرار می‌گیرند.

اگرچه این ویژگی در نگاه اول خیلی جذاب و ستودنی به نظر می‌رسد، ولی این قابلیت تنها زمانی به کار می‌آید که همه ما به اتومبیل‌های خودران دسترسی داشته باشیم، که در آن صورت هم این مسئله دیگر اهمیت چندانی پیدا نمی‌کند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این کار باعث بهبود عملکرد رانندگان می‌شود؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)