خانهاخبار
سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر، روی یکی از محصولات خانواده گلکسی S10 قرار می‌گیرد

سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر، روی یکی از محصولات خانواده گلکسی S10 قرار می‌گیرد

به گزارش XDA، ظاهرا سامسونگ در نظر دارد تا تکنولوژی سنسور انگشت تعبیه شده درون نمایشگر را دست کم روی یکی از محصولات جدید خود قرار دهد.
۱۳۹۷/۱۱/۱

اگر به سال 2017 باز گردیم، به یاد می‌آوریم که اخباری مبنی بر وجود سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر گلکسی نوت 9 در رسانه‌ها پیچیده بود، اما در نهایت شاهد چنین اتفاقی نبودیم. چرا که فناوری در آن زمان، آمادگی لازم برای اجرای این قابلیت را نداشت و از طرف دیگر نیز محافظ‌های نمایشگر، سد بزرگی در مقابل این پروژه به حساب می‌آمد که مهندسان سامسونگ قادر به حل آن نبودند.

به گزارش XDA، هنگام جستجو در کدهای اپلیکیشن Samsung Pay آنها با دستوراتی مواجه شدند که وجود اسکنر اثر انگشت تعیبه شده درون نمایشگر گلکسی اس 10 را ثابت می‌کند. تصویر رندر شده‌ای که روز گذشته منتشر شد، بر این موضوع مهر تأیید می‌زد که گوشی گلکسی S10E از این قابلیت بهره نبرده و مجهز به سنسور تشخیص اثر انگشت جداگانه است. (خانواده گلکسی S10 در یک تصویر رندر شده مشاهده شد)

در کدهای اپلیکیشن Samsung Pay که تصویر آن را مشاهده می‌کنید، دستوراتی مبنی بر هدایت اپلیکیشن پرداخت به سمت سنسور اثر انگشت درون نمایشگر به چشم می‌خورد که به رابط کاربری اجازه می‌دهد تا سطح بیشتری را برای خواندن اثر انگشت در نظر گیرد. عبارت Beyond in-display FP scanner نیز در کدها دیده می‌شود که واژه Beyond را می‌توان نامی مرموز برای سری گلکسی اس 10 دانست.

image

image

 

بر خلاف وان پلاس 6T، سامسونگ تصمیم گرفته تا از تکنولوژی کوالکام برای این منظور استفاده کند. به گزارش Qualcomm، این روش نسبت به سنسورهای نوری از سرعت و دقت بسیار بالاتری برخوردار است.

تکنولوژی قرار گرفته روی وان پلاس 6T در هنگام تنظیم، تصویری از اثر انگشت شما گرفته و هنگام شناسایی، اثر انگشت شما را با تصویر گرفته شده مقایسه می‌کند. اما در فناوری شرکت کوالکام، اثر انگشت فرد از طریق ارسال امواج شناخته می‌شود و به این ترتیب، یک مدل سه بعدی از انگشت وی ساخته شده و برای تأیید، از آن کمک گرفته می‌شود.

رویداد Unpacked 2019 سامسونگ اول اسفند برگزار شده و کهکشانی‌های جدید، یعنی گلکسی S10 و گلکسی اس 10 پلاس به دنیای تکنولوژی معرفی می‌شوند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۱۱/۲
خب نمره dxomark گوشی های جید هم اومد و هواوی بازم در جا زد و میت 20 پرو نمره مشابه p20 pro کسب کرد نکته جالب نمره پایین دوربین سلفی این گوشیه که از بیشتر پرچمدار ها ضعیفتر عمل کرده و 75 گرفته در حالی که نوت9 و پیکسل 3 نمره 92 و آیفون xs max نمره 82 کسب کردند اینا رو گفتم تا اطلاعاتتون بره بالا باز یه عده جوش میارن خخخخخخخخخخخخخ

محمد

۱۳۹۷/۱۱/۲
اگه خبراشو دنبال کرده باشی باید بدونی سنسورش زیر گلاس کار نمیکنه انگار

mikad

۱۳۹۷/۱۱/۱
پس سیستم تشخیص چهره چی؟؟؟

قاسم

۱۳۹۷/۱۱/۱
باز الان یه آماتور میاد میگه که چینی ها خیلی قبل اینکارو کردن! بله ویوو اولین شرکت بود که سنسور رو برد زیر صفحه ولی از همون موقع تا حالا همه سنسورها اپتیکال بودن که سرعت و دقتش از سنسورهای معمولی کمتره. ولی سامسونگ قصد داره از سنسور التراسونیک در s10 استفاده کنه که حتی از روی دستکش قابلیت تشخیص اثر انگشت رو داره!!!