خانهاخبار
پیکسل 3 لایت گوگل در بنچمارک

پیکسل 3 لایت گوگل در بنچمارک

شایعه احتمال معرفی میان رده تازه از نسل سوم پیکسل‌های گوگل سال گذشته منتشر شد. حالا در ادامه این خبرها نتایج بنچمارک یک گوشی پیکسل منتشر شده است که به نظر می‌رسد متعلق به پیکسل 3 لایت ایکس ال باشد.
۱۳۹۷/۱۰/۲۷

پرچمداران پیکسل 3 که گوگل آن‌ها را در اکتبر سال 2018 معرفی کرد، تقریبا از همان قطعات و ویژگی‌هایی بهره می‌برند که اکثر پرچمداران سال گذشته به آن‌ها مجهز شده بودند. از طرفی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس در آزمون سرعت عملکرد نتوانستند آیفون‌های 2018 اپل را شکست دهند و حتی سازنده‌شان مجبور شد مشکل بزرگی در عملکرد رم آن‌ها را با یک به روزرسانی نرم افزاری رفع کند. بدین ترتیب نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که نسخه لایت این خانواده با عملکردی فوق العاده توسعه پیدا کند. در همین راستا نتیجه بنچمارک منتسب به پیکسل 3 لایت منتشر شده است تا این ادعا را هم تأیید کند.

image

اولین شایعه‌ها درباره گوشی‌های پیکسل 3 لایت و پیکسل 3 لایت ایکس ال چند ماه پیش منتشر شدند و به نظر می‌رسد که کمپانی گوگل همچنان به دنبال توسعه این مدل‌ها است. یک گوشی با برچسب Foxconn Pixel 3 XL توسط ابزار GeekBench بنچمارک شده در آزمون‌های تک هسته‌ای و چن هسته‌ای به ترتیب امتیازهای 1805 و 5790 را به دست آورده است. فهرست مشخصات بنچمارک مذکور همچنین نشان می‌دهد که این گوشی از سیستم عامل پیش فرض اندروید 9.0 بهره می‌برد و به پردازنده داخلی کوالکام اسنپ‌دراگون 710 به همراه 6 گیگابایت رم مجهز شده است. این مشخصات اصلا با پیکسل 3 ایکس ال سال گذشته همخوانی ندارند و به همین خاطر است که پیش بینی می‌شود همان پیکسل 3 لایت ایکس ال باشد.

البته گوگل اصلا قصد ندارد در این زمینه از استراتژی آیفون 10 آر اپل کپی کند. آیفون 10 آر در واقع از همان پردازنده‌ای قدرت می‌گیرد که دو مدل سطح بالای دیگر سال گذشته هم از آن برخوردار هستند. در مقایسه، پیکسل 3 لایت و 3 لایت ایکس ال ظاهرا به پردازنده داخلی میان رده کوالکام اسنپ‌دراگون که در سرعت و عملکرد اصلا در حد و اندازه اسنپ‌دراگون 845 نیست مجهز می‌شوند.

image

 

پرچمدار قدرتمند پیکسل 3 ایکس ال سال گذشته توانست در آزمون همین بنچمارک و در بخش چند هسته‌ای امتیاز 7684 را به دست آورد. در همین حال، آیفون‌های 2018 اپل در آزمون مشابه امتیازهای 11300 را کسب کردند. بدین ترتیب پیکسل 3 لایت در زمینه سرعت و عملکرد سطح پایین‌تر از پیکسل 3 ایکس ال است و اصلا نمی‌تواند به پای آیفون‌های اخیر اپل برسد.

هنوز مشخص نیست که گوگل قصد دارد نسخه‌های لایت را چه زمانی معرفی کند اما شایان ذکر است که آزمون بنچمارک پیش رو هفته اخیر به اجرا درآمده است. علاوه بر این هنوز مشخص نیست که قیمت حدودی این گوشی‌ها در بازارهای مختلف چقدر خواهد بود. در آخر باید تاکید کنیم که کمپانی گوگل هنوز وجود این دو مدل میان رده تازه را رسما مورد تأیید قرار نداده است و فعلا باید منتظر بمانیم و ببینیم چه گزارش‌هایی در این باره منتشر می‌شوند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)