خانهاخبار
CES 2019: لنوو از هوشمندترین لپ‌تاپ‌های سری یوگا مجهز به هوش مصنوعی خود رونمایی کرد

CES 2019: لنوو از هوشمندترین لپ‌تاپ‌های سری یوگا مجهز به هوش مصنوعی خود رونمایی کرد

روز گذشته کمپانی لنوو در حاشیه نمایشگاه CES 2019 از سه رایانه جدید با ویژگی‌های جدید و جذاب رونمایی کرد. علاوه بر لپ‌تاپ‌های یوگا S940 و یوگا C730، این شرکت یک All in one جدید با نام یوگا A940 نیز معرفی کرد که همگی هوشمندترین رایانه‌های این شرکت تا به امروز به شمار می‌روند.
۱۳۹۷/۱۰/۲۰

لنوو همیشه نگاه ویژه‌ای به لپ‌تاپ‌های سری یوگا داشته است و ظاهرا باز هم برنامه‌های خاصی برای این سری دارد. روز گذشته این شرکت در نمایشگاه CES از رایانه‌های جدید خانواده یوگا رونمایی کرد که با ویژگی‌های بهبود یافته نسبت به نسل قبل تولید شده‌اند و طبق ادعای این شرکت هوشمندترین رایانه‌هایش به شمار می‌آیند. 

کمپانی چینی لپ‌تاپ‌های جدید خانواده یوگا را با ویژگی‌های جذابی مانند هوش مصنوعی، سیستم تشخیص چهره، تشخیص هویت بیومتریک و دستیارهای صوتی مجهز نموده است. لنوو درباره‌ لپ‌تاپ‌های جدید یوگا می‌گوید:

این بهبودها براساس نیاز افراد ایجاد شده‌اند، مانند درخواست امنیت و حریم خصوصی بدون نیاز به فدا کردن راحتی تجربه‌ کاربری و یا تجربه سرگرمی بدون از تاثیر بر قابلیت حمل دستگاه.

یوگا S940

image

 

اولین محصولی که بررسی خواهیم کرد، مدل S940 است که یک لپ‌تاپ باریک و سبک و البته با حاشیه‌های اندک در اطراف نمایشگر محسوب می‌شود. صفحه نمایش این دستگاه در نسخه‌های مختلف رزولوشن مختلفی نیز دارد که حداکثر آن 4K HDR است و از فناوری‌های Dolby Vision و Dolby Atmos نیز پشتیبانی می‌کند. بدنه‌ این دستگاه از آلومینیوم ساخته شده، وزن آن تنها ۲.۶۴ پوند (۱.۱۹ کیلوگرم) و ضخامت آن نیز ۱۲.۲ میلی‌متر است. اما این محصول علاوه بر استفاده از المان‌های مدرن طراحی، از سخت افزار به روز و قدرتمندی نیز استفاده می‌کند.

لنوو در یوگا S940 از پردازنده‌ نسل هشتمی اینتل Core i7 به همراه ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و حافظه‌ی داخلی یک ترابایت از نوع PCIe SSD با سرعت بالا استفاده کرده است. همچنین، از ویژگی‌های دستیار هوشمند خود بهره گرفته است، مانند دوربین مادون قرمز برای ورود با تشخیص چهره؛ ردیابی چشم برای انتقال محتوا به نمایشگر ثانویه با توجه به جهت نگاه کاربر؛ مسدود کردن صدای پس زمینه با استفاده از نرم افزار مخصوص در هنگام ایجاد تماس صوتی یا تصویری و البته پشتیبانی از دستیارهای صوتی کورتانا و الکسا.

یوگا S940 در ماه مه و با قیمت پایه ۱۴۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود.

یوگا C730

image

این لپ‌تاپ نیز نسخه‌ بهبود یافته نسل قبلی خود است که مشخصات جذابی دارد. نمایشگر لمسی یوگا C730 از رزولوشن 4K و پنل OLED بهره مند است؛ این نمایشگر با گاموت رنگی ۱۰۰ درصد می‌تواند به انتخاب مناسبی برای عکاسان و دیجیتال آرتیست‌ها تبدیل شود. لنوو برای این دستگاه نیز نسل هشتم پردازنده Core i7 اینتل به همراه ۱۶ گیگابایت رم DDR4 را در نظر گرفته است، اما حافظه‌ی داخلی آن ۵۱۲ گیگابایت و از نوع PCIe SSD است. در این لپ‌تاپ از اسپیکرهای ساخت JBL استفاده شده است و قلم استایلوس Active Pen 2 نیز از اقلام همراه یوگا C730 است.

قیمت اعلام شده برای این لپ‌تاپ ۱۶۴۹.۹۹ دلار است و در ماه آوریل راهی بازار خواهد شد.

image

 

یوگا A940

image

این محصول یک کامپیوتر دسکتاپ ۲۷ اینچی است که با هدف رقابت با آی‌مک و سرفیس استدیو تولید شده است. نمایشگر A940 رزولوشن 4K را ارائه و از Dolby Vision نیز پشتیبانی می‌کند. لولای دوگانه این All in one امکان جابجایی نمایشگر تا ۲۵ درجه را فراهم می‌کند. وجود پردازنده‌ گرافیکی Radeon RX 560 ساخت AMD این دستگاه را به یک انتخاب ایده‌آل برای ویرایش ویدیو و کارهای هنری تبدیل کرده است. از دیگر مشخصات اعلام شده برای یوگا A940 می‌توان به دوربین مادون قرمز 1080p و پنج اسپیکر با پشتیبانی از Dolby Atmos اشاره کرد. قیمت این محصول ۲۳۴۹.۹۹ دلار و زمان عرضه‌ آن نیز ماه مارس اعلام شده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)