خانهاخبار
سامسونگ پیش‌بینی درآمد سه ماهه چهارم 2018 خود را با افت 29 درصدی درآمد اعلام کرد

سامسونگ پیش‌بینی درآمد سه ماهه چهارم 2018 خود را با افت 29 درصدی درآمد اعلام کرد

غول کره‌ای دنیای تکنولوژی در خبری اعلام کرد که بر اساس پیش‌بینی آن‌ها سود سه ماهه چهارم 2018 آن‌ها نسبت به همین دوره در سال ۲۰۱۷ حدود ۲۹ درصد افت داشته است. گزارش نهایی در اواخر ماه ژانویه منتشر می‌شود.
۱۳۹۷/۱۰/۲۰

سامسونگ در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۸ بیشترین سود تاریخ خود را به دست آورد، اما در سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۸ شرایط برای این غول کره‌ای آن قدرها خوب به نظر نمی‌رسد. این شرکت به تازگی گزارش پیش‌بینی درآمدهای سه‌ماهه قبلی خود را منتشر کرده و کاهش ۲۹ درصدی سود در آن به چشم می‌خورد. به گفته سامسونگ، افت تقاضا نسبت به حافظه‌های تولیدی این شرکت باعث افت شدید درآمدهای آن‌ها شده است.

سامسونگ در گزارش قبلی خود گفته بود که فروش آن‌ها در طول سه‌ماهه سوم ۲۰۱۸ حدود ۵۲.۵ میلیارد دلار بوده، این رقم ۹.۸۷ درصد کمتر از فروش ۵۸ میلیارد دلاری آن‌ها در سه‌ماهه قبلی است.

اوضاع در سه ماهه نخست ۲۰۱۹ بهتر نمی‌شود

بر اساس محاسبات سامسونگ، سود این شرکت از ماه اکتبر تا دسامبر سال گذشته ۹.۶۷ میلیارد دلار بوده و این رقم ۲۹ درصد کمتر از همین دوره در سال ۲۰۱۷ است. بدین ترتیب، این دوره کم‌درآمدترین دوره مالی سامسونگ از سه ماهه نخست ۲۰۱۷ به حساب می‌آید. با توجه به ضعیف بودن بازار حافظه‌ها در فصل پیش رو، این شرکت انتظار ندارد که شرایط موجود در اوایل سال ۲۰۱۹ نیز تغییر چندانی داشته باشد.

با این حال، با عرضه تلفن‌های هوشمند جدید وضعیت بازار احتمالا در نیمه دوم سال بهتر می‌شود. علاوه بر این، سامسونگ احتمالا به دستگاه‌های 5G و منعطف خود چشم دوخته تا آن‌ها بتوانند وضعیت درآمدهای این شرکت را بهبود ببخشند. پنل‌های OLED این کمپانی هم به توسعه هرچه بیشتر در بازار ادامه خواهند داد. با این حال، تحلیل‌گران انتظار دارند افت درآمد سامسونگ به خاطر وضعیت نابسامان اقتصاد چین همچنان ادامه داشته باشد.

سامسونگ معمولا جزئیات مربوط به اطلاعات تخمینی خود را اعلام نمی‌کند، و منتظر انتشار آمار نهایی می‌ماند. با این وجود، این شرکت روز سه‌شنبه تحلیلی بر درآمدهای خود منتشر کرد تا ابهامات سرمایه‌گذاران را که در حال حاضر بر لبه تیغ قرار گرفته‌اند برطرف کند. این پیش‌بینی بر اساس تخمین‌هایی انجام شده که تحت نظر سازمان K-IFRS بوده است. در این آمار عملکرد هر دپارتمان به صورت مجزا مشخص نشده است. انتظار می‌رود که گزارش نهایی سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۸ تا اواخر ماه جاری میلادی منتشر شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)