خانهاخبار
بررسی اپلیکیشن مستر بلیط؛ ساده‌تر بلیط بخرید، لذت ببرید

بررسی اپلیکیشن مستر بلیط؛ ساده‌تر بلیط بخرید، لذت ببرید

خرید بلیط همیشه کار سختی بوده و استرس زیادی را به مسافر وارد می‌کند. اما حضور سرویس‌دهنده‌ای مانند مستر بلیط سبب می‌شود این نگرانی به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند در عین حال می‌توانید خرید خود را بسیار ساده و سریع‌تر انجام دهید.
۱۳۹۷/۱۰/۲۹

هر زمان که تصمیم به سفر با وسیله نقلیه‌ای به جز خودروی شخصی می‌گرفتیم به دنبال نزدیک‌ترین آژانس مسافرتی بودیم تا بتواند برایمان بلیط رزرو کند اما دیگر این روش تهیه بلیط روشی قدیمی و سخت محسوب می‌شود و باید با حضور در آژانس‌ها وقت زیادی را هدر دهید. علاوه بر اینکه بسیاری از مواقع با کمبود ظرفیت و پرشدن جا روبرو می‌شوید؛ اما دیگر نیازی نیست که برای تهیه بلیط از خانه بیرون برویم یا اینکه دربه‌در از این آژانس به آن آژانس سر بزنیم. همه این سهولت و سرعت در تهیه بلیط را مدیون حضور سرویس‌دهنده‌های خدمات گردشگری مانند مستر بلیط هستیم که به کمک آن‌ها می‌توانید بلیط‌ها و قیمت‌های همه فروشندگان را یکجا مقایسه کنیم.

مِستر بلیط اولین سرویس‌دهنده‌ خدمات گردشگری‌ دارای نماد الکترونیک دوستاره از مرکز تجارت الکترونیک از این نوع است که خرید و مقایسه بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس را با هم یکجا امکان‌پذیر کرده است. این مقدمه‌ای کوتاه بود تا با این سرویس‌دهنده آشنا شویم اما چیزی که ما در این مطلب به آن می‌پردازیم اپلیکیشن مستر بلیط برای اندروید و آی او اس است. در این بررسی می‌خواهیم شما را از نزدیک با اپلیکیشن مِستر بلیط آشنا کنیم.

بررسی اپلیکیشن مستر بلیط

ظاهر کلی برنامه مستر بلیط

اپلیکیشن را که باز کنید بدون معطلی برای خرید بلیط آماده ارائه خدمت به شما است. سه تب بالای این برنامه وجود دارد که تب اول برای تهیه بلیط هواپیما، تب دوم برای تهیه بلیط قطار و تب سوم برای تهیه بلیط اتوبوس است. این سه تب نشان می‌دهند که مستر بلیط تمام وسایل نقلیه را برای خرید بلیط پوشش می‌دهد.

image
 
image
 
image

سه ‌نقطه هم بالای صفحه قرار گرفته که با لمس آن‌ها منوی همبرگری باز می‌شود که در آن می‌توانید لینک‌ها مفیدی مانند پیگیری و کنسلی، امتیاز و نظردهی و تماس با پشتیبانی را پیدا کنید. برای اینکه با پشتیبانی تماس بگیرید فقط کافی است گزینه "تماس با پشتیبانی" را لمس کنید تا به برنامه تلفن منتقل شوید که شماره پشتیبانی روی صفحه شماره گیر ظاهر می‌شود و شما می‌توانید با آن تماس برقرار کنید. هر زمان از شبانه روز که نیاز به پشتیبانی داشته باشید کارشناسان فروش در مستر بلیط در طول 24 ساعت پاسخگوی تماس شما هستند.

image

در هر کدام از تب‌های بالای اپلیکیشن،  اطلاعات لازم برای جستجوی بلیط قرار گرفته که در این قسمت گزینه‌های مبدا، مقصد، تاریخ و تعداد افراد ثابت هستند؛ اما به طور مثال در تب قطار گزینه "سهمیه" قرار گرفته تا اگر تنهایی سفر می‌کنید نوع واگن را انتخاب کنید که مخصوص خانم‌ها یا آقایان باشد.

اگر تمایل به عضو شدن در برنامه نداشته باشید می‌توانید بدون عضویت در اپلیکیشن مِستر بلیط خرید بلیط خود را انجام دهید. اما اپلیکیشن مِستر بلیط برای کاربران خود مزایایی ویژه در نظر گرفته است که یکی از آن‌ها "تخفیف ویژه عضویت" در مِستر بلیط است؛ به لطف این مزیت به کاربرانی که ثبت نام کرده‌اند تخفیف‌های ویژه‌ای تعلق می‌گیرد.

این ظاهر اولیه اپلیکیشن قبل از شروع رزرو است. همان‌طور که پیش‌بینی می‌کنید همه چیز دم دست است و نباید کار خیلی پیچیده‌ای انجام دهید.

رزرو بلیط

مراحل رزرو برای تمام وسایل نقلیه‌ها تا حدودی شبیه به هم است و برای همین ما هواپیما را برای تست رزرو بلیط انتخاب می‌کنیم.

ابتدای کار باید مبدا را انتخاب کنید که با لمس آن لیست شهر‌های مختلف باز می‌شود و می‌توانید بر اساس حروف الفبا و با اسکرول کردن شهر مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. در اینجا نبود گزینه جستجو شهرها حس می‌شود که اگر این گزینه در نظر گرفته شده بود کار را راحت‌تر می‌کرد.

image
 
image

بعد از مبدا باید مقصد را انتخاب کنید که مراحل انتخابش دقیقا شبیه به انتخاب مبدا است. انتخاب تاریخ مرحله بعدی است؛ با انتخاب آن تقویمی کامل باز می‌شود که حتی تعطیلات را هم به شما نشان می‌دهد و می‌توانید به‌راحتی روزی که قصد رزرو را دارید انتخاب کنید. یکی از ویژیگی‌های مهم تقویم مِستر بلیط این است که زیر تاریخ هر روز به شما ارزان‌ترین پرواز آن را هم نشان می‌دهد.

image

بعد از انتخاب تاریخ باید تعداد افراد را تعیین کنید و مشخص کنید که تعداد بلیط برای بزرگ‌سالان، کودکان و نوزادان مورد نظر شما چه تعداد است.  وقتی تمام این مراحل را انجام دادید کلید جستجو را بزنید تا سیستم به جستجوی تمام پروازها بپردازد.

صفحه بعدی تمام پروازهای آن روز را به شما نشان می‌دهد. در این صفحه می‌توانید نام شرکت هواپیمایی، سیستمی یا چارتر بودن، اکونومی یا بیزینس بودن، تاریخ و ساعت، تعداد صندلی خالی و در نهایت قیمت را مشاهده کنید. بالای این صفحه دو تب مشاهده می‌شود که به کمک آن‌ها می‌توانید کمترین قیمت بلیط روز قبل و روز بعد را هم ببینید و اگر هزینه برایتان در اولویت است از طریق این منو با یک روز جابه‌جا کردن زمان سفرتان در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

image

بالای این صفحه گزینه‌های بسیار کاربردی‌ای قرار گرفته‌اند؛ اولین گزینه فیلترها است. با انتخاب فیلترها می‌توانید پروازها را بر اساس هزینه کل، زمان پرواز، نوع فروش سیستمی یا چارتری، نوع کلاس پرواز و شرکت هواپیمایی فیلتر کنید.

image

گزینه بعدی به شما امکان می‌دهد تا پروازها را بر اساس تاریخ یا بر اساس قیمت مرتب‌سازی کنید. زیر این فیلترها بخشی بسیار کاربردی به نام مسیرهای پیشنهادی دیده می‌شود. این بخش به این صورت عمل می‌کند که با انتخاب مبدا و مقصدی مشخص برای هواپیما، مسیرهای پیشنهادی از طریق قطار و اتوبوس هم به کاربر نشان داده شود تا در صورت تمایل به سفری کم‌هزینه‌تر بتواند این وسایل نقلیه را به‌جای هواپیما انتخاب کند. گزینه مسیرهای پیشنهادی در حال حاضر تنها در اپلیکیشن اندروید وجود دارد.

image

زمانی که پرواز مورد نظر خودتان را انتخاب کردید در صفحه بعدی اطلاعات کلی پرواز و هواپیما نشان داده می‌شود تا بتوانید تایید نهایی خودتان را انجام دهید. اگر این مشخصات را تایید کنید با انتخاب گزینه رزرو آنلاین به مرحله بعد منتقل می‌شوید.

image

در صفحه رزرو آنلاین 10 دقیقه فرصت دارید تا فرمی که نمایش داده شده را تکمیل کنید. فرمی که در این صفحه قرار دارد از شما می‌خواهد تا اطلاعات مسافران و اطلاعات تماس را وارد کنید. بعد از تکمیل فرم باید پرداخت را انجام دهید تا بلیط به نام شما رزرو شود. یکی دیگر از مزایای عضو شدن در مستر بلیط در این بخش خودش را نشان می‌دهد اگر در این سرویس عضو شده باشید بعد از اولین خرید، اطلاعات شما به صورت خودکار در این فرم تکمیل می‌شود و نیازی نیست تا برای هر بار خرید این اطلاعات را دوباره وارد کنید.

image

تمام مراحل رزرو به همین سادگی و آسانی است و تنها 4 کلیک تا رزرو بلیط مورد نظر خودتان فاصله دارید. اپلیکیشن مستر بلیط، که ما نسخه اندروید آن را آزمایش کردیم، به لطف طراحی حرفه‌‌ای و سرعت بالای سرورهایش به سرعت تمام فرامین شما را اجرا می‌کند و هیچ لگ یا کندی‌ای در آن مشاهده نکردیم. نکته بسیار مهم در مورد اپلیکیشن و سرویس مستر بلیط این است که می‌توانید کنسلی و استرداد را به صورت مستقیم از طریق برنامه انجام دهید و نیازی نیست تا برای لغو رزرو با جایی تماس بگیرید و همه مراحل اینترنتی انجام می‌شود به علاوه اینکه با کمک مستر بلیط می‌توانید حتی بلیط‌های چارتری که از قبل رزرو کرده‌اید را هم کنسل کنید که در نوع خودش سرویسی بی‌نظیر و خاص است.

دانلود کنید

image
 
image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

باب

۱۳۹۷/۱۰/۲۵
بلیت