خانهاخبار
CES 2019: اولین موبایل تاشوی دنیا معرفی شد

CES 2019: اولین موبایل تاشوی دنیا معرفی شد

شرکت بی‌نام و نشان Royole با معرفی موبایل FlexPai به اولین شرکتی تبدیل می‌شود که نخستین تلفن هوشمند منعطف جهان را معرفی می‌کند، تلفنی که همین حالا می‌توانید آن را تهیه کنید.
۱۳۹۷/۱۰/۱۸

شاید تا به حال نام شرکت Royole را نشنیده باشید، ولی این شرکت بالاخره موفق شده اولین تلفن هوشمند منعطف دنیا به نام FlexPai را بسازد. آن‌ها از سال ۲۰۱۲ مشغول کار بر روی نمایشگرهای منعطف بوده‌اند و حالا بالاخره توانسته‌اند این محصول را به بازار مصرفی برسانند.

قبل از هر چیز ابتدا بگذارید به شما اطمینان بدهیم که این محصول واقعا به بازار آمده و کاربران همین حالا می‌توانند آن را تهیه کنند. بدین ترتیب این شرکت بی‌نام و نشان توانسته با پیشی گرفتن از سامسونگ اولین موبایل تاشوی دنیا را به بازار عرضه کند.

تلفن هوشمند FlexPai از چیپست اسنپدراگون ۸۵۵، ۶ یا ۸ گیگ رم، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی و دوربین دوگانه ۱۶ + ۲۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و به اندروید ۹ پای مجهز است، اندرویدی که قابلیت‌ها و تغییرات بسیاری در آن اعمال شده تا با نمایشگر این دستگاه سازگاری داشته باشد. با این حساب، حداقل روی کاغذ این دستگاه در حد پرچمداران فعلی بازار به نظر می‌رسد. ولی همه چیز به نحوه عملکرد نمایشگر منعطف ۷.۸ اینچی AMOLED این دستگاه بستگی دارد.

این محصول از مدتی قبل معرفی شده بود ولی بالاخره نمونه عملی آن به CES 2019 رسید. وقتی این دستگاه را در دست می‌گیرید، حس خوبی به شما دست می‌دهد و مدام دوست دارید آن را باز و بسته بکنید، چون تبدیل کردن موبایل به تبلت و بالعکس لذت‌بخش است.

کاری که شرکت Royole برای طراحی این دستگاه انجام داده بسیار قابل توجه است و آن‌ها به خوبی توانسته‌اند رابطی مناسب را برای این دستگاه طراحی کنند. خصوصا وقتی تای دستگاه را باز و آن را به تبلت تبدیل می‌کنید، رابط این محصول دقیقا مشابه سایر تبلت‌های موجود در بازار است.

اما وقتی دستگاه را تا می‌کنید و به حالت موبایل می‌روید، اوضاع کمی گیج‌کننده می‌شود. در این حالت آیکن همه اپ‌ها و ویجت‌ها در موقعیت مناسبی قرار می‌گیرند، ولی فرض کنید در یک طرف صفحه اپلیکیشنی را باز کنیم و بعد دستگاه را به سمت دیگر صفحه برگردانیم. در این حالت انتظار می‌رود اپلیکیشن وارد طرف مقابل شود، اما چنین اتفاقی نمی‌افتد و همچنان شاهد صفحه خانگی اندروید هستیم. طراحی رابط کاربری به خودی خود کار دشواری است، ولی طراحی رابط برای دستگاهی که تاکنون بی‌مثال بوده از این هم سخت‌تر می‌شود.

اگر از بخش نرم‌افزار صرف نظر کرده و به سراغ سخت‌افزار این محصول برویم، آن‌جا هم با تصمیمات عجیب Royole مواجه می‌شویم. برای مثال در حالت تبلت هیچ مکانیزمی برای قفل کردن صفحه وجود ندارد. عملکرد دوربین FlexPai اصلا خوب نیست و به هیچ عنوان نمی‌تواند با پرچمدارهای بازار رقابت کند.

بنابراین اگرچه این محصول از همین حالا وارد بازار شده، ولی هنوز تا رسیدن به یک محصول خوب و ایده‌آل فاصله زیادی داریم. در حال حاضر گوگل مشغول فراهم کردن بستر نرم‌افزاری لازم برای دستگاه‌های منعطف است و عرضه این نرم‌افزار می‌تواند خبر خوشحال‌کننده‌ای برای Royole باشد.

با توجه به صحبت‌های مدیر عامل Royole، این شرکت می‌تواند به تامین نمایشگرهای منعطف برای سایر برندها بپردازد، بنابراین حتی اگر FlexPai با اقبال خوبی مواجه نشود، آن‌ها همچنان می‌توانند به بقای خود ادامه دهند و با شرکت‌های بزرگ بازار همکاری داشته باشند. در هر صورت، در آینده احتمالا نام Royole را بیشتر خواهیم شنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

Sama

۱۳۹۷/۱۰/۱۸
سلام وعرض ادب به شما عزیزان، خسته نباشید، خیلی عالی شده برنامه هاتون.، از تمام عزیزانی که برای این سایت زحمت می‌کشند تشکر میکنم. واز خداوند متعال برایتان آرزوی سلامتی وسعادت دارم. کانال تلگرامتون هم برنامه هاش خوب شده. ممنون. موفق باشید.

پل

۱۳۹۷/۱۰/۱۸
خیلی باحال ولی خیلی یقره

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۱۰/۱۸
خب این چیزها را من از همان اول گفتم,
من گفتم به سری اولهایِ این گونه گوشی(فرقی نمیکنه سامسونگ هم که باشه و یا هوآوی) فعلاً اعتماد نکنید✋ تا سری‌های بعدی که پخته و بالغ بشوند(رفع نواقص بشوند) چون در حال حاضر پول دادن به اینها یعنی عملاً پول‌ریختن توی کانال فاضلاب?

سامان

۱۳۹۷/۱۰/۱۸
فقط منتظر محصول تاشوی هوآوی باشید