خانهاخبار
CES 2019: هدست واقعیت مجازی HTC Vive Cosmos برای PC معرفی شد

CES 2019: هدست واقعیت مجازی HTC Vive Cosmos برای PC معرفی شد

HTC در خلال نمایشگاه CES 2019 از نسل جدید هدست واقعیت مجازی خود موسوم به Vive Cosmos رونمایی کرد و گفت که این هدست با هدف جلب نظر کاربران جریان اصلی پلتفرم کامپیوترهای شخصی تولید شده است.
۱۳۹۷/۱۰/۱۸

شرکت HTC با اعلام خبری از هدست واقعیت مجازی (VR) جدید خود موسوم به Vive Cosmos رونمایی کرد. بر اساس اعلام این شرکت در CES، هدست Cosmos اولین تلاش رسمی این شرکت برای ورود به بازار جریان اصلی هدست‌های VR است. این هدست به حسگرهای خارجی نیازی ندارد و از کنترلرهای حرکتی استفاده می‌کند. آن طور که اعلام شده، راه‌اندازی این دستگاه و استفاده از آن بسیار راحت است و برای مصارف خانگی طراحی شده، اما فعلا نمی‌دانیم قیمت آن چقدر است. علاوه بر این، اطلاعات خاصی درباره قابلیت‌های این محصول یا زمان عرضه آن در دسترس نیست. هرچند اکانت توئیتر HTC اعلام کرده که این دستگاه «به‌زودی» روانه بازار خواهد شد و در کنفرانس این شرکت هم گفته شد که کیت توسعه Cosmos تا «اوایل ۲۰۱۹» عرضه می‌شود.

Cosmos به گونه‌ای طراحی شده که در وهله اول به کامپیوتر وصل شود، اما قابلیت این را دارد که با سایر پلتفرم‌ها هم ارتباط برقرار کند. HTC می‌گوید شاید در آینده بتوانید از Cosmos با تلفن‌های هوشمند استفاده کنید. علاوه بر این، در یکی از تیزرها می‌توانیم این محصول را در کنار یک دستگاه موبایل ببینیم. این شرکت در کنفرانس خبری خود گفت هدست آن‌ها قابلیت این را دارد که در بیش از یک کامپیوتر گیمینگ عادی مورد استفاده قرار بگیرد. هرچند در حال حاضر دقیقا معلوم نیست که منظور آن‌ها از این حرف چیست.

در صفحه رسمی Vive Cosmos در وبسایت HTC، این شرکت می‌گوید هدست مذکور مجموعه فزاینده‌ای از قابلیت‌های شخصی‌سازی ماژولار خواهد داشت. بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در آینده آپگرید این دستگاه با ماژول‌های مختلف صورت بگیرد.

image

در ویدیویی که توسط HTC برای این هدست ارائه شده، می‌توانیم در سخت‌افزار Vive Cosmos قابلیت‌هایی مثل نمایشگر بازشونده را ببینیم که به کاربر اجازه می‌دهد بدون در آوردن هدست از روی سرش بتواند دنیای بیرون را ببیند. به‌علاوه، ظاهرا دوربین‌هایی برای ردیابی حرکات در جلو و اطراف این هدست دیده می‌شود. این ویدیو همچنین کنترلرهایی را به تصویر کشیده که نسبت به اولین نسخه HTC Vive یا نسل دوم کنترلرهای Knuckles متفاوت است. این کنترلر شباهت بیشتری به کنترلرهای نسخه بعدی هدست Oculus Quest دارد که به جای ترکپد از جوی‌استیک و دکمه استفاده می‌کند. خود HTC می‌گوید این کنترلر مناسب گیمرهاست ولی همه می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

این شرکت پارسال برند Vive Cosmos را ثبت کرده بود و از همان زمان شایعاتی مبنی بر معرفی محصول مربوطه در CES امسال شنیده می‌شد. این هدست حالا سومین نسل از هدست‌های Vive است که بعد از نسل اول Vive و Vive Focus که در چین معرفی و بعد در ماه نوامبر عرضه عمومی شد به بازار می‌آید. علاوه بر این دو نسخه، یک مدل پیشرفته‌تر به نام HTC Vive Pro هم وجود داشت که نسبت به سایر هدست‌ها رزولوشن بیشتری ارائه می‌داد و امسال با قابلیت ردیابی حرکات چشم در CES آپدیت شد.

هدست Vive Cosmos از نظر کیفیت چیزی بین نسل اول و دوم هدست‌های واقعیت مجازی HTC قرار می‌گیرد که استفاده از آن راحت‌تر از Vive است اما به اندازه Vive Focus پیشرفته نیست و بیشتر برای مصرف‌کنندگان عادی تولید شده. البته هنوز اطلاعات زیادی از این دستگاه موجود نیست، بنابراین فعلا نمی‌توانیم آن را با سایر محصولات بازار مقایسه کنیم.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)