خانهاخبار
کوآلکام برای توقف فروش آیفون 1.34 میلیارد یورو به دادگاه آلمان پرداخت کرد

کوآلکام برای توقف فروش آیفون 1.34 میلیارد یورو به دادگاه آلمان پرداخت کرد

شرکت کوآلکام که مدتی است با اپل در دادگاه‌های مختلف در حال نزاع است، به تازگی 1.34 میلیارد یورو به عنوان وثیقه به دادگاه آلمان پرداخت کرده تا فروش آیفون در این کشور ممنوع شود.
۱۳۹۷/۱۰/۱۸

شرکت کوآلکام ۱.۳۴ میلیارد یورو به صورت اوراق قرضه به دادگاه آلمان پرداخت کرده تا حکم پرونده‌ای که بر سر نقض پتنت‌های این شرکت توسط اپل اعلام شده بود اجرایی شود. این پرونده در تاریخ ۲۰ دسامبر در دادگاه مونیخ و پیرامون پتنت تکنولوژی‌های صرفه‌جویی انرژی کوآلکام مورد بررسی قرار گرفته بود.

بر این اساس، اپل باید فروش آیفون‌های ۷ و ۸ را در آلمان متوقف کند، هرچند به گزارش رویترز حداقل یک خرده‌فروشی در این کشور هنوز مشغول فروش این محصولات است. اوراق قرضه‌ای که از طرف شرکت کوآلکام ارائه شده بدان معناست که این ممنوعیت باید فورا اعمال شود اما از آن‌جایی که اپل به دنبال دادگاه تجدیدنظر است، اگر رای عوض شود، از این وثیقه برای جبران خسارات احتمالی ناشی از توقف فروش آیفون‌ها استفاده خواهد شد.

با وجود آن که اپل و کوآلکام از مدت‌ها پیش با یکدیگر اختلاف داشتند و تاکنون بارها علیه هم اقامه دعوی کرده‌اند، ولی به نظر می‌رسد که حالا کوآلکام عزم خود را جزم کرده تا کوپرتینویی‌ها را از این طریق به زمین بزند.

کوآلکام مدعی است اپل حدود ۷ میلیارد دلار به صورت بهره مالکانه به این شرکت بدهکار است و علاوه بر این شاید اپل اسرار تجاری آن‌ها را با اینتل در میان گذاشته باشد. از طرف دیگر، اینتل اما مدعی است که کوآلکام با این شکایات سعی دارد از رقابت عادلانه فرار کند. اپل مدت‌هاست که در آیفون‌های خود از مودم‌های اینتل استفاده می‌کند و احتمالا در آینده هم به این همکاری ادامه خواهد داد. بنابراین بعید است که این کشمکش به این زودی‌ها تمام شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)