خانهاخبار
افشای مشخصات پرچمدار Mi 9 شیائومی؛ دوربین 48 مگاپیکسلی و شبکه ارتباطی 5G

افشای مشخصات پرچمدار Mi 9 شیائومی؛ دوربین 48 مگاپیکسلی و شبکه ارتباطی 5G

انتظار می‌رود شیائومی تا دو ماه دیگر پرچمدار تازه خود را به نام Mi 9 معرفی کند. اطلاعات دقیقی از طراحی ظاهری این گوشی در دسترس نیست اما تازه‌ترین خبر منتسب به آن برخی مشخصاتش را فاش کرده است.
۱۳۹۷/۱۰/۱۶

فرصت زیادی تا زمان احتمالی معرفی گوشی هوشمند Mi 9 باقی مانده اما با این حال فهرستی از برخی مشخصات این گوشی پرچمدار شیائومی منتشر شده است. همان‌طور که گفتیم، هنوز برای نتیجه گیری درباره مشخصات نهایی این گوشی هوشمند کمی زود به نظر می‌رسد و از آنجا که این فهرست ابتدا در شبکه اجتماعی چینی Weibo منتشر شده است، پیشنهاد می‌کنیم فعلا به چشم شایعه به همه موارد آن نگاه کنید. منبع انتشار این خبر ادعا می‌کند که گوشی Mi 9 شیائومی با امکان شارژ سریع 32 واتی توسعه می‌یابد و به عبارت دیگر از تکنولوژی شارژ سریع نسخه 4.0 بهره می‌برد. از طرفی متاسفانه اینگونه گفته شده است که این گوشی از امکان شارژ بی سیم پشتیبانی نخواهد کرد. ظرفیت باتری غیر قابل تعویض این پرچمدار معادل 3500 میلی آمپر ساعت گزارش شده و همچنین گفته شده است که در پنل پشتی آن شاهد تعبیه دوربین اصلی با لنزهای سه گانه خواهیم بود. براساس گزارش این منبع آگاه لنز اصلی دوربین پشتی از نوع Sony IMX586 خواهد بود و به بیان دیگر کیفیتش 48 مگا پیکسل است. دو لنز دیگر این سیستم سه گانه به ترتیب 12 مگا پیکسلی و همچنین از نوع حسگرهای TOF خواهند بود. این منبع همچنین اذعان داشته است که لنز تکی 24 مگا پیکسلی از نوع Sony IMX576 هم در پنل جلو برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدیویی در نظر گرفته می‌شود.

image

 

گوشی سطح بالای Mi 9 شیائومی قرار است با پنل نمایش 6.4 اینچی فول اچ دی پلاس از نوع AMOLED و با نسبت نمایش 19:9 توسعه یابد و همچنین حسگر اثرانگشت هم زیر پنل نمایش آن قرار گیرد. این گوشی همچنین از پردازنده داخلی کوالکام اسنپ‌دراگون 855 قدرت می‌گیرد و گفته می‌شود که شیائومی یک نسخه مخصوص و گران قیمت از آن را با پشتیبانی از شبکه پرسرعت 5G معرفی خواهد کرد. Mi 9 حداقل 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد و احتمالا به قیمت 2999 یوان روانه بازار مهم چین می‌شود. منبع این خبر ادعا می‌کند که گوشی تازه شیائومی در ابعاد 155 × 75 × 7.6 میلی متر ساخته شده و به همراه سیستم عامل اندروید 9.0 پای به صورت پیش فرض رونمایی می‌شود.

درباره طراحی ظاهری این گوشی هنوز نمی‌توانیم چیزی را به طور قطع بگوییم چراکه تصاویر رندری و مفهومی منتسب به آن منتشر شده‌اند اما هیچکدام تا به حال به اندازه کافی قابل اعتماد نبوده‌اند. انتظار می‌رود که این گوشی در ماه مارس معرفی شود و به همین خاطر معتقدیم که به زودی و در هفته‌های آینده شاهد انتشار خبرهای موثق بیشتری درباره آن خواهیم بود. Mi 9 قطعا حاشیه‌های باریکی خواهد داشت اما هنوز نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم که شیائومی در آن از رویکرد ناچ قطره‌ای بهره می‌برد یا به بریدگی سوراخ مانند روی می‌آورد. علاوه بر این موارد می‌توان به یقین گفت که این گوشی از جنس شیشه و فلز طراحی می‌شود و البته ممکن است که سازنده یک نسخه مخصوص و گران قیمت از آن را با بدنه سرامیکی عرضه کند.

Mi 8 در مقابل Mi 9

گوشی Mi 8 از جنس شیشه و فلز طراحی شده و پنل پشتی آن کمی خمیده است. بدین ترتیب انتظار می‌رود که این موارد از حداقل‌ها در طراحی Mi 9 باشند. با توجه به ابعاد احتمالی منتسب به Mi 9 اینگونه به نظر می‌رسد که پرچمدار مذکور از نظر ابعاد و اندازه کلی بسیار مشابه نسل قبلی خود باشد. احتمالا چشمگیرترین تفاوت طراحی این دو نسل متفاوت در پنل جلوی آن‌ها دیده خواهد شد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)