خانهاخبار
بازار موبایل‌های رده بالا در سه ماهه سوم 2018 در تسخیر اپل و سامسونگ بوده است

بازار موبایل‌های رده بالا در سه ماهه سوم 2018 در تسخیر اپل و سامسونگ بوده است

در جدیدترین گزارشات به دست آمده از آمار فروش تلفن‌های هوشمند رده بالا در بازار جهانی، اپل و سامسونگ از نظر سهم بازار همچنان حاکمان بلامنازع این حوزه هستند.
۱۳۹۷/۱۰/۱۲

بر اساس اطلاعاتی که توسط شرکت Counterpoint Research به دست آمده، در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۸، فروش تلفن‌های هوشمند در سطح جهان ۵ درصد کاهش یافته. اما طبق جدیدترین گزارش این شرکت، فروش تلفن‌های رده بالا رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

در طول ماه‌های ژوئیه، اوت و سپتامبر، ۲۲ درصد از سهم فروش بازار موبایل به تلفن‌های هوشمندی تعلق دارد که قیمت آن‌ها بیشتر از ۴۰۰ دلار است. این میزان ۱۹ درصد نسبت به همین دوره در سال گذشته افزایش داشته. در مجموع نیز حدود نیمی از کل فروش این سه‌ماهه از آن آیفون بوده است. سامسونگ با اختلاف زیاد در رتبه دوم قرار گرفته و ۲۲ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. رتبه سوم نیز با ۱۲ درصد مربوط به هوآوی است که برای اولین بار موفق به کسب سهم بازار دو رقمی می‌شود.

اگر وارد جزئیات قیمت شویم، بازار موبایل‌های ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلاری با سهم چشمگیر ۲۵ درصدی در سلطه سامسونگ قرار دارد. از طرف دیگر، اپل و هوآوی با سهم ۲۱ و ۱۷ درصدی در جایگاه دوم و سوم قرار می‌گیرند. رتبه چهارم و پنجم هم به لطف محبوبیت به دو برند Vivo و Oppo در بازار چین به این دو شرکت تعلق دارد. نکته عجیب آن که برند سرشناس شیائومی با سهم بازار ۶ درصدی در جایگاه ششم قرار گرفته است.

image

بازار موبایل‌های ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلاری در سیطره اپل و سامسونگ است که مجموعا ۸۲ درصد از سهم بازار را تصاحب کرده‌اند. با این حال، در بازار موبایل‌های گران‌تر از ۸۰۰ دلار، فقط اپل وجود دارد که به لطف آیفون X و مدل‌های جدیدتر آن یعنی آیفون XS و XS Max به تنهایی توانسته سهمی ۷۹ درصدی از این بازار داشته باشد.

شرکت Counterpoint Research در گزارش خود می‌گوید علی‌رغم آن که وان پلاس در میان ۵ شرکت بزرگ این فهرست قرار ندارد، ولی آن‌ها به لطف محبوبیت خود در هند، چین و بریتانیا در بازار موبایل‌های ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلاری به سرعت در حال رشد هستند. از طرف دیگر، گوگل نیز همچنان به رشد پیوسته خود در بازار تلفن‌های هوشمند در این سه‌ماهه ادامه داده و یکی از ۵ برند پرطرفدار در اروپای غربی و آمریکای شمالی بوده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۱۰/۱۶
این خبر واسه تازه به دوران رسیده های حبابی فن خیلی مناسبه خخخخخخخخخخ

ali

۱۳۹۷/۱۰/۱۳
سامسونگ مدت هاست حرف اول رو میزنه و رقیب نداره

keyhan

۱۳۹۷/۱۰/۱۳
ماشالله سامسونگ بازار رو گرفته دمش گرم

حمید

۱۳۹۷/۱۰/۱۲
سامسونگ سال هاست پر فروش ترین برند دنیاست ولی طرفداران تازه به دوران رسیده هواوی فکر کردن خبریه

محمد

۱۳۹۷/۱۰/۱۲
باز طرفداران خردسال هواوی مثل سلیم کوچولو بیان بگن هواوی از همه بیشتر فروش داشته خخخخخخخخخ