خانهاخبار
بنچمارک‌ جدید منتشر شده از پردازنده Helio P35 نشان از برتری آن نسبت به Snapdragon 625 دارد

بنچمارک‌ جدید منتشر شده از پردازنده Helio P35 نشان از برتری آن نسبت به Snapdragon 625 دارد

شرکت مدیاتک در تلاش است تا با افزایش قدرت پردازنده‌های میان‌رده خود نسبت به رقبایشان، سهم بیشتری از بازار را در اختیار گیرد.
۱۳۹۷/۱۰/۷

شیائومی اخیرا گوشی جدید خود را با نام Mi Play عرضه کرده است، این گوشی هوشند اولین محصول سری جدید Play محسوب می‌شود. همچنین این دیوایس اولین گوشی هوشمندی است که از پردازنده Helio P35 مدیا تک بهره می‌برد.

جدیدترین چیپست مدیاتک، یعنی پردازنده Helio P35 به صورت جداگانه عرضه نشد و شرکت سعی کرد آن را همراه با عرضه رسمی گوشی شیائومی روانه بازار کند. با این حال، به لطف اطلاعات منتشر شده هنگام رونمایی از گوشی Mi Play، جزئیات بیشتری از پردازنده Helio P35 در دسترس قرار گرفت.

هم‌اکنون بنچمارک جدیدی از ‍پردازنده جدید Helio P35 مدیاتک در فضای اینترنت منتشر شده است که در آن، این پردازنده توانسته امتیاز 86,352 را به دست آورد که نسبت به پردازنده اسنپدراگون 625 کمی بهتر است. شرکت مدیاتک پیش‌تر نیز ادعا کرده بود که پردازنده Helio P35 عملکرد بهتری نسبت به چیپست اسنپدراگون 625 دارد. با این حال امتیازی که Helio P35 به دست آورده هنوز آن را در جایگاه پایین‌تری نسبت به جدیدترین پردازنده میان‌رده شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون 636 قرار می‌دهد.

image

پردازنده Helio P35 مدیاتک، چیپستی 8 هسته‌ای است که بر پایه معماری پیشرفته 12 نانومتری FinFET شرکت TSMC ساخته شده است. تمامی هشت هسته‌ این چیپست از نوع Cortex-A53 هستند و سرعت کلاک آن‌ها بر روی 2.3 گیگاهرتز تنظیم شده است. پردازنده اسنپدراگون 630 کوالکام نیز از نوع و تعداد هسته‌های مشابه بهره می‌برد با این تفاوت که سرعت کلاک هسته‌های آن بر روی 2.2 گیگاهرتز قرار دارد. علاوه بر این، ‍پردازنده Helio P35 قادر است عملکرد و عمر باتری بهینه‌تری را به لطف معماری 12 نانومتری‌ ارائه دهد و در جایگاه بهتری نسبت به ‍پردازنده اسنپدارگون 630 با معماری 14 قرار می‌گیرد.

در درون این چیپست پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 جای گرفته است که در چیپست Helio P22 نیز قرار داشت اما سرعت کلاک آن افزایش پیدا کرده و به 680 مگاهرتز رسیده است. بنا بر سخنان شرکت سازنده، پردازنده Helio P35 از صفحه نمایش‌هایی با وضوح Full HD+ و نسبت ابعاد تصویر 20:9 پشتیبانی می‌کند.‍‍‍

این چیپست همچنین از حافظه‌های رم LPDDR3 و LPDDR4x ( با ظرفیت‌های 4 و 6 گیگابایتی) ‍و حافظه‌ ذخیره‌سازی eMMC 5.1 پشتیبانی می‌کند. در سویی دیگر، این پردازنده دوربین‌های دوگانه 13 مگا‍پیکسلی و دوربین‌های تکی 25 مگاپیکسلی را پوشش می‌دهد. همچنین یک موتور سخت افزاری برای ثبت تصاویر بوکه به صورت حرفه‌ای، تثبیت‌کننده تصاویر (EIS) و تصحیح شاتر (RSC) به منظور حذف افکت‌های ناخواسته هنگام ضبط و حرکت سریع میان اشیا برای این پردازنده در نظر گرفته شده است.

‍پردازنده Helio P35 همچنین از تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی، آلبوم هوشمند تصاویر و کاهش نویز چند فریمه ‍پشتیبانی می‌کند. در بخش اتصالات این ‍پردازنده قابلیت‌هایی همچون وایفای دو بانده، نسخه 5 بلوتوث و حالت‌های VoLTE و ViLTE را با خود به همراه دارد.

در حال حاضر تنها گوشی Mi Play شیائومی به پردازنده Helio P35 تجهیز شده است و دیگر شرکت‌های سازنده تاکنون برنامه‌های خود را مبنی بر استفاده از این پردازنده مدیاتک اعلام نکرده‌اند. اما با این وجود، احتمال می‌رود که شرکت‌هایی همچون اوپو و ویوو از پردازنده Helio P35 برای تجهیز محصولاتشان در ماه‌های آتی استفاده کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)