خانهاخبار
چیپست بعدی هوآوی Kirin 985 است و شاید با سری P30 عرضه شود

چیپست بعدی هوآوی Kirin 985 است و شاید با سری P30 عرضه شود

شایعات جدید حاکی از این است که چیپست نسل بعدی هوآوی Kirin 985 نام دارد و ممکن است پردازنده‌ سری P30 باشد که قرار است در ماه مارس 2019 به بازار عرضه شود.
۱۳۹۷/۱۰/۵

Kirin 980 قوی‌ترین پردازنده‌ هوآوی در بخش موبایل است. این پردازنده نخستین بار در گوشی میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو استفاده شد و انتظار داشتیم که تا حدود ۹ ماه دیگر هم چیپست اصلی پرچمداران دو برند هوآوی و آنر باشد. اما با توجه به شنیده‌ها، شاید امسال کمی زودتر نسل بعدی این تراشه را ببینیم.

image

به گفته‌ی میشال رحمان، سردبیر وبسایت XDA Developers، چیپست بعدی هوآوی Kirin 985 نام دارد. اگر به تراشه‌های قبلی هوآوی که عدد آخر مدل‌شان 5 است توجه کنیم، می‌توانیم حدس بزنیم که این نسخه هم تفاوت‌های اندکی نسبت به Kirin 980 خواهد داشت.

آخرین باری که هوآوی نسخه‌ی قبلی چیپست‌های خود را به صورت جزئی آپگرید کرد به سال ۲۰۱۶ و Kirin 955 بر می‌گردد که از آن در هوآوی P9 استفاده شد. نسخه‌ی قبلی آن تراشه، یعنی Kirin 950 در سال ۲۰۱۵ منتشر شده و در میت ۸ قرار گرفته بود. بزرگ‌ترین تفاوت میان این دو تراشه این بود که Kirin 955 از سرعت ساعت ۲.۵ گیگاهرتزی استفاده می‌کرد در حالی که Kirin 950 سرعت ساعتی معادل ۲.۳ گیگاهرتز داشت. سایر مشخصات این دو چیپست حتی در بخش GPU نیز یکسان باشد.

پس اگر چیپست بعدی هوآوی Kirin 985 باشد، این تراشه به احتمال زیاد تغییر چندانی نسبت به Kirin 980 نخواهد داشت. میشال رحمان می‌گوید هیچ اطلاعاتی به جز نام این چیپست در دسترس نیست، اما با توجه‌ی رویه‌ی قبلی هوآوی نباید انتظار پیشرفت قابل توجه‌ای را داشته باشیم. به‌علاوه، با توجه به این که سری هوآوی P30 قرار است در ماه مارس عرضه شود، می‌توان انتظار داشت که از این تراشه در همین سری استفاده شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Genius Man

۱۳۹۷/۱۰/۶
بعیده بتونه با بزرگانی مثل اپل و سامسونگ رقابت کنه

ali

۱۳۹۷/۱۰/۶
مالی نیست

محمد

۱۳۹۷/۱۰/۵
همون طور که کایرین 980 جبو اسنپدراگون و اگزینوس له شد اینم ضایع میشه