خانهاخبار
مایکروسافت احتمالا مشغول تولید وبکم 4K برای ویندوز و ایکس باکس است

مایکروسافت احتمالا مشغول تولید وبکم 4K برای ویندوز و ایکس باکس است

با توجه به شایعات به نظر می‌رسد مایکروسافت در حال ساخت یک وبکم 4K است که با ویندوز 10 و ایکس باکس وان سازگاری دارد و از قابلیت Windows Hello پشتیبانی می‌کند.
۱۳۹۷/۱۰/۲
image

بر اساس شایعات مایکروسافت می‌خواهد در سال ۲۰۱۹ دوباره وارد بازار وب‌کم‌ها شود، و فعلا حداقل مشغول تولید یک وب‌کم 4K است که با ویندوز ۱۰ و ایکس باکس وان سازگار خواهد بود.

به گزارش سایت Thurott.com، این وب‌کم 4K از Windows Hello پشتیبانی می‌کند و قابلیت‌هایی را به ارمغان می‌آورد که آخرین بار در کینکت ایکس باکس شاهد آن بودیم.

ویندوز هلو، که راه‌اندازی آن بسیار ساده و سریع است، به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از روش‌های بیومتریک مثل شناسایی اثر انگشت یا تشخیص چهره، وارد دستگاه‌های ویندوز ۱۰ خود شوند.

در حال حاضر چندین وب‌کم مجهز به ویندوز هلو در بازار وجود دارد که از قابلیت تشخیص چهره استفاده می‌کند. ولی وب‌کم مورد نظر ما نخستین دوربین مستقل ویندوز هلو خواهد بود، چون مایکروسافت تاکنون از این ویژگی فقط در وب‌کم‌های داخلی سرفیس‌ها استفاده کرده بود. حال باید دید این دستگاه چگونه خود را نسبت به سایر وب‌کم‌های موجود در بازار که به ویندوز هلو مجهز هستند متمایز خواهد کرد.

این وب‌کم 4K، در کنار ایکس باکس وان، شرایطی مانند دستگاه کینکت را به وجود می‌آورد که مورد توجه بسیاری از گیمرها قرار گرفته بود. بدین ترتیب کاربران صرفا با قرار گرفتن در مقابل دوربین می‌توانند وارد اکانت خود شوند. این روش به صورت چندکاربره هم عمل می‌کند تا افراد دیگر هم بتوانند حتی از وسط بازی به شما ملحق شوند. این ویژگی یکی از کارکردهای اصلی کینکت بود که تولید آن از ماه اکتبر ۲۰۱۷ متوقف شد.

Thurott.com می‌گوید وب‌کم‌های جدید مایکروسافت شاید به نحوی با وب‌کمی که قرار است سال آینده با پورت USB-C در کنار سرفیس هاب ۲ معرفی شود مرتبط باشند. نسل دوم سرفیس هاب از چندین پورت USB-C پشتیبانی می‌کند، و کاربران می‌توانند دوربین‌های خود را به راحتی به آن وصل کنند. یک منبع ناشناس به Thurott.com گفت یکی از این وب‌کم‌ها با تمرکز بر مصارف تجاری ساخته می‌شود، بنابراین ممکن است از همین وب‌کم همراه با سرفیس هاب ۲ استفاده شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)