خانهاخبار
پرفروش‌ترین اپلیکیشن‌های iOS در سال ۲۰۱۸ مشخص شدند

پرفروش‌ترین اپلیکیشن‌های iOS در سال ۲۰۱۸ مشخص شدند

بالاخره امسال هم مثل سال‌های پیش فهرست پرفروش‌ترین اپلیکیشن‌های iOS منتشر شد، ولی نکته‌ی عجیب این است که به هیچ عنوان نمی‌توانید خیلی از گزینه‌های موجود در این لیست را حدس بزنید.
۱۳۹۷/۹/۲۷
image

اگر بخواهید از میان ۱۰ اپلیکیشن پرفروش iOS در سال ۲۰۱۸ حتی فقط ۵ مورد را حدس بزنید، به احتمال زیاد در انتخاب بسیاری از گزینه‌ها اشتباه خواهید کرد. اگرچه برخی از اپلیکیشن‌های معروف مثل Candy Crush همچنان در میان پردرآمدترین برنامه‌های سال قرار دارند، ولی سودآورترین اپلیکیشن‌های امسال اپ‌هایی نیستند که در سراسر جهان شناخته‌شده باشند.

بر اساس گزارش جدیدی که وبسایت بیزنس اینسایدر با استفاده از اطلاعات Sensor Tower منتشر کرده، می‌توانیم نگاهی به پردرآمدترین اپلیکیشن‌های پلتفرم iOS در سال ۲۰۱۸ داشته باشیم. در صدر این لیست اپلیکیشن سرویس نتفلیکس قرار دارد که ظاهراً در ۱۲ ماه گذشته فقط از اپ استور حدود ۷۹۰ میلیون دلار درآمد داشته است. رقیب این سرویس یعنی Hulu هم در رتبه‌ی دهم این فهرست قرار دارد و در سال ۲۰۱۸ از این طریق حدود ۱۳۲ میلیون دلار کسب درآمد کرده است.

صرف‌نظر از این دو اپلیکیشن، سایر گزینه‌های این فهرست از اپ‌هایی تشکیل شده که عمده‌ی طرفداران آن‌ها در خارج از آمریکا هستند.

رتبه‌ی دوم متعلق به Tencent Video است که در سال ۲۰۱۸ حدود ۴۹۰ میلیون دلار درآمد داشته است. در رتبه‌ی سوم اپلیکیشن دوست‌یابی Tinder را داریم که از مدل تجاری خریدهای درون برنامه‌ای ۴۶۲ میلیون دلار پول درآورده. در رتبه‌های بعدی نیز به ترتیب iQiyi، Kwai، یوتیوب، پاندورا، Youku و QQ قرار دارند.

نکته جالب توجه این است که اگر بخواهیم ببینیم کدام اپلیکیشن‌ها در ماه نوامبر در دو پلتفرم iOS و اندروید بیشترین درآمد را داشته‌اند، در این‌جا شرایط بسیار متفاوت است. همان طور که در تصویر زیر می‌بینید، در این فهرست‌ها بازی‌های بیشتری به چشم می‌خورد و می‌توانیم عناوین معروفی مثل Fortnite و Candy Crush Saga را ببینیم.

image

سوای از بحث درآمدها، اپل اخیرا فهرستی از بالاترین آمار دانلود را در بین اپلیکیشن‌های رایگان اپ استور در سال ۲۰۱۸ را منتشر کرده که در زیر می‌توانید این فهرست را ببینید:

  1. YouTube
  2. Instagram
  3. Snapchat
  4. Messenger
  5. Facebook
  6. Bitmoji
  7. Netflix
  8. Google Maps
  9. Gmail
  10. Spotify Music
  11. Amazon
  12. Uber
  13. WhatsApp
  14. Pandora
  15. Wish
  16. TikTok
  17. Cash App
  18. Google Photos
  19. Google Chrome
  20. Twitter

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)