خانهاخبار
اسکن سه بعدی سوژه‌ها با اپلیکیشن رایگان Capture

اسکن سه بعدی سوژه‌ها با اپلیکیشن رایگان Capture

با توجه به این که دوربین جلوی آیفون از قابلیت اسکن عمیق اشیا برخوردار است، با استفاده از اپلیکیشن رایگان Capture می‌توانید سوژه‌ها را اسکن سه بعدی کنید و از آن‌ها برای AR استفاده نمایید.
۱۳۹۷/۹/۲۵
image

اپل دوربین شش مدل از دستگاه‌های خود را به قابلیت اسکن عمیق مجهز کرده، اما سخت‌افزار این دستگاه‌ها به انجام دو کار خاص محدود شده است: قفل‌گشایی با Face ID و خلق تصاویر کارتونی با انیموجی. حالا یک توسعه‌دهنده‌ی خوش ذوق به نام Standard Cyborg با بهره‌گیری از این قابلیت دست به طراحی اپلیکیشنی رایگان به نام Capture زده که به کاربر اجازه می‌دهد افراد و اشیا را برای مقاصدی نظیر واقعیت افزوده به صورت دقیق اسکن سه بعدی کند.

استفاده از اپ Capture ساده است. این برنامه هر چیزی را که در مقابل دوربین جلویی گوشی قرار گرفته باشد نشان می‌دهد و پیش‌نمایشی از اشیایی که قصد اسکن آن‌ها را دارید به نمایش می‌گذارد. وقتی دکمه‌ی شاتر پایین صفحه را فشار دادید، باید خیلی آرام دور سوژه بچرخید یا سوژه را بچرخانید تا از تمام زوایای آن اسکن شود. وقتی کار تمام شد، اسکن به طور خودکار متوقف می‌شود. اگر سرعت حرکت شما یا سوژه زیاد باشد یا لازم باشد که اسکن را دوباره انجام دهید، خود برنامه به شما اطلاع می‌دهد.

سوای از این که فرآیند اسکن خیلی کند است، این اپلیکیشن محدودیت‌های دیگری هم دارد. سوژه‌ها با ظاهری بامزه و رنگارنگ در صفحه‌ی پیش‌نمایش برنامه نشان داده می‌شود و ممکن است جزئیاتی مثل موی افراد به شکل ایده‌آل ثبت نگردد.

image

بعد از اتمام اسکن، می‌توانید خروجی کار را با فرمت‌های USDZ ،STL یا OBJ ذخیره کنید. علاوه بر این، با فعال‌سازی حالت AR mode می‌توانید ببینید سوژه‌هایی که اسکن کردید در محیط دنیای واقعی چگونه به نظر می‌رسند.

اپلیکیشن Capture در حال حاضر کارکرد ساده‌ای دارد، ولی توسعه‌دهنده‌ی آن اعلام کرده که امکان خروجی گرفتن به صورت سه بعدی رنگی و پیش‌نمایش AR با حالت رنگی به زودی به این برنامه اضافه می‌شود. ولی فعلا، می‌توانید پیش‌نمایش مسطحی از داده‌های رنگی اسکن‌شده را به همراه امکان مشاهده‌ی سوژه‌ها به صورت مونوکروم در محیط AR داشته باشید.

اسکن سه بعدی پتانسیل‌های بسیاری دارد: خلق اشیا در داخل بازی، تندیس‌های واقع‌گرایانه یا آواتار افراد، و قابلیت نمایش در اپ‌های فروشگاهی. مهم‌ترین نکته‌ی اپلیکیشن Capture این است که این برنامه رایگان است، برای چندین دستگاه پرطرفدار منتشر شده، و از فرمت‌های استاندارد سه بعدی پشتیبانی می‌کند.

اپلیکیشن Capture با مدل‌های ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی جدیدترین نسل آیپد پرو، آیفون X ،XR ،XS و XS Max کار می‌کند. همین الان می‌توانید این برنامه را به صورت رایگان از اپ استور دانلود کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)