خانهاخبار
آیکون‌های جدید آفیس؛ ورود به دنیای ۳ بعدی

آیکون‌های جدید آفیس؛ ورود به دنیای ۳ بعدی

به تازگی شرکت ماکروسافت دست به تغییرات در UI و طراحی دوباره‌ی بخش هایی از این شرکت کرده است. اولین تغییرات را کاربران می توانند در ماکروسافت آفیس مشاهده کنند.
۱۳۹۷/۹/۱۴

هفته ی گذشته ماکروسافت آیکون های جدیدی برای نرم افزار آفیس خود با طراحی جدید و با توجه به بازتاب نظرات کاربران ارایه کرد.

این نشان می دهد که ماکروسافت در حال برنامه ریزی بلند مدت و بزرگی برای تغییر آیکون های خود و نزدیک کردن آن به استاندارد ها است. جان فیدرمن رییس بخش طراحان آفیس در وبلاگ شخصی خود در این باره می نویسد:

ما خواستار یک زبان بصری بودیم که در طول نسل به طرز عاطفی واکنش نشان دهد، در سراسر سیستم عامل و دستگاه ها کار کرده و امروزه ماهیت جنبشی بهره وری را بازتاب دهد.

راه حل طراحی ما این بود که نام و نماد را در ایکون ها جدا کنیم اساسا دو پنل (یکی برای حرف یکی برای نماد) ایجاد می کنیم که می توانیم آنها را جفت کنیم یا جدا کنیم این امر به ما اجازه می دهد که آشنایی بیشتری با اشکال داشته باشیم و در عین حال روی سادگی درون برنامه تمرکز کنیم. این جدا سازی باعث ایجاد عمق شده است که اولین زمینه ها را برای طراحی ۳ بعدی فراهم می کند. من نمی دانم که ماکروسافت چه تصمیمی راجع به طراحی ۳ بعدی آیکون ها دارد اما طرح های جدید به اندازه ی کافی منطقی به نظر می رسند. استفاده از شیب رنگ ها ( طیف تیره تا روشن) نسبتا هوشمندانه به نظر می رسد چرا که آیکون های اکسل، ورد و پاورپوینت همگی از از شیب هایی استفاده می کنند که کاربران معمولا در برنامه استفاده می کنند.

image

ماکروسافت با دنبال کردن نظرات کاربران روشن کرده است که که این سبک طراحی آیکون را در کل شرکت خواهد داشت. این یک کار بزرگ برای یکپارچه سازی تمامی آیکون ها شرکت ماکروسافت به حساب می‌آید. فیدرمن در پاسخ به کاربران نوشت :

ابن آغاز تلاش شرکت برای بروز رسانی تمام آیکون ها در همان سبک است که این نوید یک نسخه ی جدید از سیستم عامل ویندوز با ایکون ها و طراحی جدید را به کاربران می دهد.

نکته ای که باید راجع به این موضوع به آن توجه کرد با توجه به فاصله ی طراحان و توسعه دهندگان ماکروسافت این شرکت دچار مشکلات زیاده در آپدیت کردن ویندوز ۱۰ داشته است.

image

نظر شما راجع به طراحی جدید ماکروسافت چیست و آیا این طراحی جایگاه این شرکت را تثبیت خواهد کرد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

MohamadAlia

۱۳۹۷/۹/۱۴
شبیه متریال دیزاین گوگل شده