خانهاخبار
اطلاعات اولیه فاش‌شده درباره پردازنده پرچمدار Snapdragon 8150

اطلاعات اولیه فاش‌شده درباره پردازنده پرچمدار Snapdragon 8150

کوالکام یکی از اصلی‌ترین شراکای کمپانی‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند برای تامین پردازنده‌های‌شان است و این شرکت بنا بر رسم هر ساله‌ی خود یک پردازنده بالارده را معرفی می‌کند.
۱۳۹۷/۹/۶

سال گذشته در چنین روزهایی بود که شرکت کوالکام از جدیدترین پردازنده بالارده خود با نام Snapdragon 845 رونمایی کرد. بسیاری از پرچمداران سال 2018 همراه با این پردازنده قدرتمند معرفی شدند. این پردازنده از نسخه Oreo Go پشتیبانی می‌کند و قدرت فناوری‌های واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و HDR را ترکیب می‌نماید. نسخه‌هایی به عنوان دمو نیز از این پردازنده عرضه شد و بسیاری از قابلیت‌های بلوتوث آن ارتقا پیدا کرده بودند. همچنین متوجه شدیم که این پردازنده به حدی قدرتمند است که می‌تواند در آینده توسط کروم‌بوک‌ها استفاده شود.

بسیاری از گوشی‌های پرچمدار و بالارده تا پایان سال جاری از پردازنده اسنپدارگون 845 بهره خواهند برد. از گوشی‌های هوشمندی که به این پردازنده مجهز شده‌اند می‌توان به محصولاتی همچون سامسونگ گلکسی اس 9، وان پلاس 6، شیائومی Black Shark، شیائومی  Mi 8، الجی جی 7 و الجی جی 7 پلاس اشاره کرد.

طبق بسیاری از اخبار، جدیدترین نسل از پردازنده‌های بالارده کوالکام آماده شده و قرار است در 4 دسامبر عرضه گردد. رویداد تکنولوژی 2018 کوالکام به زودی برگزار می‌شود و انتظار می‌رود پردازنده Snapdragon 8150 (پیش‌تر نام Snapdragon 855 برای آن در نظر گرفته شده بود) در این مراسم به صورت رسمی رونمایی گردد و با توجه به روند هر ساله این شرکت، این پردازنده از بسیاری جهات، بهتر از نسل قبلی خود، یعنی Snapdragon 845 خواهد بود.

Snapdragon 8150 پیش‌تر در بنچمارک‌ها توانسته بود امتیازات بسیار بالایی را به دست آورد. همچنین گفته شده که گوشی Moto Z4 آتی قرار است به این پردازنده مجهز شود.

این پردازنده در بچمارک‌های Geekbench، ai-benchmark و AnTuTu دیده شده است و می‌توان اطمینان داشت که این پردازنده قدم‌های آخر خود در مرحله آماده‌ سازی را طی می‌کند. پردازنده Snapdragon 8150 ممکن است از اتصالات 5G پشتیبانی نماید اما در این مورد هنوز چیزی تایید نشده است. می‌توانیم انتظار داشته باشیم که عملکرد کلی این پردازنده تا 20 درصد افزایش خواهد یافت.

یکی از خبرچینان شناخته شده با نام کاربری Ice universe در اکانت توییتر خود جزئیاتی را در رابطه با این پردازنده به اشتراک گذاشته است. طبق این اطلاعات، 3 هسته‌ی این پردازنده از نوع Kyro Gold هستند و حافظه کش هر یک از آن‌ها برابر با 256 کیلوبایت L2 است و ماکزیموم فرکانس آن‌ها به 2.419 گیگاهرتز می‌رسد. یک هسته‌ی Kyro Gold دیگر از حافظه کش 512 کیلوبایتی L2 بهره می‌برد و ماکزیموم فرکانس آن 2.842 گیگاهرتز است. چهار هسته کم مصرف Kyro Silver آن حافظه کش 128 کیلوبایتی L2 دارند و فرکانس این هسته‌ها برابر با 1.8 گیگاهرتز است. پردازشگر گرافیکی این پردازنده نیز به Adreno 640 ارتقا یافته است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۹/۶
اس 10 پلاس mate 20 pro رو شکست داد؟
https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s10_plus_beats_the_mate_20_pro_on_antutu-news-34411.php