خانهاخبار
روشنایی تطبیقی در اندروید Pie‌ از یادگیری ماشینی استفاده می‌کند

روشنایی تطبیقی در اندروید Pie‌ از یادگیری ماشینی استفاده می‌کند

هم‌اکنون بسیاری از گوشی‌های هوشمند در حال دریافت به‌روزترین نسخه اندروید هستند و شرکت‌ها سعی دارند آن را به صورت کامل و بدون هر گونه ایرادی در اختیار کاربران خود قرار دهند.
۱۳۹۷/۹/۵

تا پیش از عرضه نسخه نهم اندروید، سازندگان‌ دستگاه‌های اندرویدی از توصیه‌های تولیدکنندگان صفحه نمایش استفاده می‌کردند تا محدوده روشنایی در  محیط را برای صحفه نمایش محصولات خود تعیین کنند. اساس کار این تکنیک برای همه کاربران یکسان بود و داراندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی برای تطبیق روشنایی صفحه نمایش با سلیقه خود از نوار روشنایی این بخش را کنترل می‌کردند. اگر نوار را از مرکز آن به سوی سمت چپ حرکت دهید، نور صحفه نمایش کم خواهد شد و در صورتی که آن را به سمت راست حرکت دهید، روشنایی آن بیشتر از حالت پیشفرض خواهد شد. استفاده این گونه از نوار روشنایی باعث می‌شود تا کاربر همواره در محیط‌های مختلف تنظیمات متفاوتی را اعمال نماید و دائما بر اساس پارامترهای مختلف مجبور به تغییر آن‌ها باشد.

گوگل در اندروید پای سعی کرده با ایجاد تغییراتی در روشنایی تطبیقی آن را بهبود ببخشد. دستگاه‌هایی که در حال حاضر از آخرین نسخه اندروید بهره می‌برند با استفاده از یادگیری ماشینی روشنایی صفحه نمایش را کنترل می‌کنند و با توجه به نحوه استفاده کاربر در شرایط محیطی مختلف، نور صفحه نمایش را افزایش و یا کاهش می‌دهند. گوشی هوشمند هر بار که کاربر نوار روشنایی را حرکت می‌دهد، آن را ذخیره می‌کند تا حالت‌های مورد نظر کاربر را به دست آورد. به عبارت دیگر، دستگاه آموزش می‌بیند تا در صورت تغییر در شرایط نوری محیط اطراف، تنظیمات مربوط به آن را به طور خودکار اعمال کند. این تغییر در اندرویدهای پیشین معمولا توسط کاربر صورت می‌گرفت.

گوگل در رابطه با این موضوع چنین اظهار نظر کرده است:

ما معتقدیم که روشنایی صفحه نمایش یکی از مواردی است که باید دائما به درستی کار کند و این تغییرات در اندروید پای به منظور تحقق این امر صورت گرفته‌اند. این حالت همواره بهترین عملکرد خود را ارائه می‌دهد و در هر شرایطی به کار خود ادامه می‌دهد

گوگل همچنین افزود حالتی که هم‌اکنون برای بهبود روشنایی تطبیقی استفاده شده، می‌تواند در آینده بروزرسانی‌هایی را نیز دریافت کند و بر اساس زمان استفاده واقعی تنظیم خواهد شد. گوشی‌های سری پیکسل 3 هم‌اکنون این قابلیت را در اختیار دارد و گوگل در حال رایزنی با دیگر شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های اندرویدی است تا این قابلیت را به محصولات خود اضافه کنند.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)